de winter komt er aan en je R4-tje staat buiten...

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 83068Bericht Neeelz »

Tanja & Maus schreef:Je bouwt op die manier een tunnelkasje. Erg goed voor sla e.d vroeg in het voorjaar maar wat minder voorn de vier lijkt me. :wink:
Voglens mij valt dat nou juist wel mee: als de kas maar op een verharde ondergrond wordt gebouwd, is er volgens mij niets aan de hand: Hij staat dan droog en als de voor en achterzijde van de kas open zijn is er goede ventilatie. Vorig jaar heb ik mijn auto onder een afdak gezet: hij was na een tijdje echt kurkdroog van binnen, eerst moest al het water verdampen!
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 83072Bericht brecht »

Het gaat er om dat het vocht uit je 4 gaat/geweerd wordt. Hoge temperatuur zonder ventilatie levert weer een hoge rv op zodat weer condensatie ontstaat en je het tegendeel berijkt van wat je wilt. Zolang je 4 een hogere temperatuur heeft dan de omgevingslucht zal er geen condenatie optreden enz enz... Over vochthuishouding en kassen kan ik nog wel het een en ander vertellen, maar dat lijkt me te diep gaan. We praten slechts over een afdakje boven een auto toch? :D
Ed Raket
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 10:36 pm
Locatie: Veere

Bericht: # 83176Bericht Ed Raket »

Van het weekend nog even geëxperimenteerd met de boog. Die is best wel stijf en ik was zeer optimistisch. Totdat ik zaterdagavond laat de hond nog even uitliet met windkracht 8.

De storm kwam recht het Veerse meer over en dan heeft ie veel kracht. Ik ga er dus maar een dubbele scheerlijn aanmaken en veel schoren.

Begroot bedrag is inmiddels opgelopen tot net over de €100,- :-?

Bij de weg,
wie weet er een goede lasser op walcheren en omstreken?
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 83177Bericht GijSsie »

jow thats me 8) op noord beveland naast de zeelandbrug
Savane 1993 =D
Jere
Berichten: 38
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 5:33 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 83228Bericht Jere »

Ik heb dit topic ff gelezen maar vraag me steeds af waar die tent moet komen te staan. Op straat, oprit of erf ?.

Als je een beetje ruimte hebt voor een tent van 6 meter lang zoals ik lees waarom zet je dan niet gewoon een houten frame neer met wat golfplaatjes?. Is toch veel makkelijker dan geklooi met touwtjes en stukken zeildoek.
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.
Ed Raket
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 10:36 pm
Locatie: Veere

Bericht: # 83235Bericht Ed Raket »

Jere schreef:Ik heb dit topic ff gelezen maar vraag me steeds af waar die tent moet komen te staan. Op straat, oprit of erf ?.

Als je een beetje ruimte hebt voor een tent van 6 meter lang zoals ik lees waarom zet je dan niet gewoon een houten frame neer met wat golfplaatjes?. Is toch veel makkelijker dan geklooi met touwtjes en stukken zeildoek.
Hij komt te staan op een erf bij een zeilschool. En dat voor een paar maanden, totdat ik een vaste plek heb om te wonen.

En een vaste overkapping vindt de eigenaar niet wenselijk. Vandaar het mobiele karakter.
Jere
Berichten: 38
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 5:33 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 83263Bericht Jere »

ok ik snap het maar is er op marktplaats of e-bay niet aan een gebruikte tunneltent te komen ? Ben je in 1 keer klaar
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.
FFrood
Berichten: 79
Lid geworden op: za nov 18, 2006 12:50 am
Locatie: Wymbritseradiel
Contacteer:

Bericht: # 83729Bericht FFrood »

wat ik niemand hoor zeggen, helaas, is dat je tentje geen bescherming biedt tegen het volgende:
1e. door zoutwater, en zilte zeelucht die ook in de tent wordt afgezet in en op je auto, vindt betere electrolyse plaats, omdat zoutwater goed electrische stroom geleidt.
Alle plekken waar meerdere metalen op elkaar zitten, zoals bij elke puntlas bijvoorbeeld, is dus kwetsbaar.
Je kunt op sommige punten onder je auto zinkanodes plaatsen, zoals deze in de scheepvaart gebruikt worden. Vooral bij je achteras achter je schokbrekers en aan de voorkant bij je wielophanging bijvoorbeeld.

2e. ook niet niet te onderschatten oplossing is je auto waterpas parkeren, zodat alle afvoer van water en condens optimaal kan plaatsvinden. Van te voren alle afvoergaten goed openmaken/houden.
Afbeelding
'Mijn oude R4...'
Mijn vette schuif-R4 loopt in Bes groot op een nieuwe APK
Ed Raket
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 10:36 pm
Locatie: Veere

Bericht: # 84262Bericht Ed Raket »

dit vind ik wel een hele slimme zeg!

Overigens staat de tent nog niet. te druk.
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 84269Bericht 4tje »

Dat van die zinkanodes gaat niet werken,
alleen als je auto in het water ligt....
FFrood
Berichten: 79
Lid geworden op: za nov 18, 2006 12:50 am
Locatie: Wymbritseradiel
Contacteer:

Bericht: # 84274Bericht FFrood »

"Helaas", het werkt dus wel degelijk, wel moet er goed contact zijn tussen de zinkanode en het metaal van de auto....... Electrolyse vindt er sowieso plaats namelijk, maar wordt aanzienlijk versterkt door vocht in de lucht en condens die daardoor wordt afgezet. En die condens wordt al snel afgezet omdat het metaal sneller de omgevingstemperatuur aanneemt dan lucht, die isoleert. Om die reden komt er dus ook (zoute-) condens in de binnenkant van je balken, maar ook in je benzinetank. Dus je benzinetank vol, als je de winter ingaat, om zo veel mogelijk lucht en daardoor condens te voorkomen.

Ik daag 4tje trouwens uit om het eens een keer te doen: en dan na een jaar te kijken hoe de zinkanode is aangetast....... Wel goed verbinding maken, mooist is met messing bout... Goud of platina mag ook. Heb je meteen een bling bling auto met een veel hogere dagwaarde.
Afbeelding
'Mijn oude R4...'
Mijn vette schuif-R4 loopt in Bes groot op een nieuwe APK
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 84293Bericht Willem de Zwijger »

De zinkanode zal prima bescherming bieden daar waar een eletrolyt de verbinding vormt tussen de zinkanode en het te beschermen metaal. Op korte afstand van de zinkanode zal het werken, maar ik kan me niet voorstellen dat je er meer mee beschermt dan een centimeter of zo afstand.
UIteraard ben ik graag bereid om me door 'de praktijk' te laten overtuigen van het tegendeel...
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 84300Bericht cees en jantine »

tja je kan ze ook gewoon vast lassen, het probleem is het werkend gebied van een anode. in water wordt dit effect versterkt, maar de meeste r4 staan niet in het water..haha
dus je zult hem toch redelijk vol moeten plakken met anodes denk wil het werkend zijn.
op de straalbuizen die wij op het werk gebruiken zitten er meestal een stuk of 6-8. op een buis met doorsnede 150-200 cm..
zie KLIK voor een voorbeeldje(reclame...), onderaan de pagina..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 84302Bericht brecht »

Mooi werk
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 84352Bericht brecht »

Ed, bekijk deze advertentie eens, stond ergens anders op t forum...
Plaats reactie