Voglens mij valt dat nou juist wel mee: als de kas maar op een verharde ondergrond wordt gebouwd, is er volgens mij niets aan de hand: Hij staat dan droog en als de voor en achterzijde van de kas open zijn is er goede ventilatie. Vorig jaar heb ik mijn auto onder een afdak gezet: hij was na een tijdje echt kurkdroog van binnen, eerst moest al het water verdampen!Tanja & Maus schreef:Je bouwt op die manier een tunnelkasje. Erg goed voor sla e.d vroeg in het voorjaar maar wat minder voorn de vier lijkt me.
de winter komt er aan en je R4-tje staat buiten...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Een quatrelle is het wel!
Het gaat er om dat het vocht uit je 4 gaat/geweerd wordt. Hoge temperatuur zonder ventilatie levert weer een hoge rv op zodat weer condensatie ontstaat en je het tegendeel berijkt van wat je wilt. Zolang je 4 een hogere temperatuur heeft dan de omgevingslucht zal er geen condenatie optreden enz enz... Over vochthuishouding en kassen kan ik nog wel het een en ander vertellen, maar dat lijkt me te diep gaan. We praten slechts over een afdakje boven een auto toch?
Van het weekend nog even geëxperimenteerd met de boog. Die is best wel stijf en ik was zeer optimistisch. Totdat ik zaterdagavond laat de hond nog even uitliet met windkracht 8.
De storm kwam recht het Veerse meer over en dan heeft ie veel kracht. Ik ga er dus maar een dubbele scheerlijn aanmaken en veel schoren.
Begroot bedrag is inmiddels opgelopen tot net over de €100,-
Bij de weg,
wie weet er een goede lasser op walcheren en omstreken?
De storm kwam recht het Veerse meer over en dan heeft ie veel kracht. Ik ga er dus maar een dubbele scheerlijn aanmaken en veel schoren.
Begroot bedrag is inmiddels opgelopen tot net over de €100,-
Bij de weg,
wie weet er een goede lasser op walcheren en omstreken?
Ik heb dit topic ff gelezen maar vraag me steeds af waar die tent moet komen te staan. Op straat, oprit of erf ?.
Als je een beetje ruimte hebt voor een tent van 6 meter lang zoals ik lees waarom zet je dan niet gewoon een houten frame neer met wat golfplaatjes?. Is toch veel makkelijker dan geklooi met touwtjes en stukken zeildoek.
Als je een beetje ruimte hebt voor een tent van 6 meter lang zoals ik lees waarom zet je dan niet gewoon een houten frame neer met wat golfplaatjes?. Is toch veel makkelijker dan geklooi met touwtjes en stukken zeildoek.
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.
Hij komt te staan op een erf bij een zeilschool. En dat voor een paar maanden, totdat ik een vaste plek heb om te wonen.Jere schreef:Ik heb dit topic ff gelezen maar vraag me steeds af waar die tent moet komen te staan. Op straat, oprit of erf ?.
Als je een beetje ruimte hebt voor een tent van 6 meter lang zoals ik lees waarom zet je dan niet gewoon een houten frame neer met wat golfplaatjes?. Is toch veel makkelijker dan geklooi met touwtjes en stukken zeildoek.
En een vaste overkapping vindt de eigenaar niet wenselijk. Vandaar het mobiele karakter.
wat ik niemand hoor zeggen, helaas, is dat je tentje geen bescherming biedt tegen het volgende:
1e. door zoutwater, en zilte zeelucht die ook in de tent wordt afgezet in en op je auto, vindt betere electrolyse plaats, omdat zoutwater goed electrische stroom geleidt.
Alle plekken waar meerdere metalen op elkaar zitten, zoals bij elke puntlas bijvoorbeeld, is dus kwetsbaar.
Je kunt op sommige punten onder je auto zinkanodes plaatsen, zoals deze in de scheepvaart gebruikt worden. Vooral bij je achteras achter je schokbrekers en aan de voorkant bij je wielophanging bijvoorbeeld.
2e. ook niet niet te onderschatten oplossing is je auto waterpas parkeren, zodat alle afvoer van water en condens optimaal kan plaatsvinden. Van te voren alle afvoergaten goed openmaken/houden.
1e. door zoutwater, en zilte zeelucht die ook in de tent wordt afgezet in en op je auto, vindt betere electrolyse plaats, omdat zoutwater goed electrische stroom geleidt.
Alle plekken waar meerdere metalen op elkaar zitten, zoals bij elke puntlas bijvoorbeeld, is dus kwetsbaar.
Je kunt op sommige punten onder je auto zinkanodes plaatsen, zoals deze in de scheepvaart gebruikt worden. Vooral bij je achteras achter je schokbrekers en aan de voorkant bij je wielophanging bijvoorbeeld.
2e. ook niet niet te onderschatten oplossing is je auto waterpas parkeren, zodat alle afvoer van water en condens optimaal kan plaatsvinden. Van te voren alle afvoergaten goed openmaken/houden.
"Helaas", het werkt dus wel degelijk, wel moet er goed contact zijn tussen de zinkanode en het metaal van de auto....... Electrolyse vindt er sowieso plaats namelijk, maar wordt aanzienlijk versterkt door vocht in de lucht en condens die daardoor wordt afgezet. En die condens wordt al snel afgezet omdat het metaal sneller de omgevingstemperatuur aanneemt dan lucht, die isoleert. Om die reden komt er dus ook (zoute-) condens in de binnenkant van je balken, maar ook in je benzinetank. Dus je benzinetank vol, als je de winter ingaat, om zo veel mogelijk lucht en daardoor condens te voorkomen.
Ik daag 4tje trouwens uit om het eens een keer te doen: en dan na een jaar te kijken hoe de zinkanode is aangetast....... Wel goed verbinding maken, mooist is met messing bout... Goud of platina mag ook. Heb je meteen een bling bling auto met een veel hogere dagwaarde.
Ik daag 4tje trouwens uit om het eens een keer te doen: en dan na een jaar te kijken hoe de zinkanode is aangetast....... Wel goed verbinding maken, mooist is met messing bout... Goud of platina mag ook. Heb je meteen een bling bling auto met een veel hogere dagwaarde.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
De zinkanode zal prima bescherming bieden daar waar een eletrolyt de verbinding vormt tussen de zinkanode en het te beschermen metaal. Op korte afstand van de zinkanode zal het werken, maar ik kan me niet voorstellen dat je er meer mee beschermt dan een centimeter of zo afstand.
UIteraard ben ik graag bereid om me door 'de praktijk' te laten overtuigen van het tegendeel...
UIteraard ben ik graag bereid om me door 'de praktijk' te laten overtuigen van het tegendeel...
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
tja je kan ze ook gewoon vast lassen, het probleem is het werkend gebied van een anode. in water wordt dit effect versterkt, maar de meeste r4 staan niet in het water..haha
dus je zult hem toch redelijk vol moeten plakken met anodes denk wil het werkend zijn.
op de straalbuizen die wij op het werk gebruiken zitten er meestal een stuk of 6-8. op een buis met doorsnede 150-200 cm..
zie KLIK voor een voorbeeldje(reclame...), onderaan de pagina..
dus je zult hem toch redelijk vol moeten plakken met anodes denk wil het werkend zijn.
op de straalbuizen die wij op het werk gebruiken zitten er meestal een stuk of 6-8. op een buis met doorsnede 150-200 cm..
zie KLIK voor een voorbeeldje(reclame...), onderaan de pagina..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Ed, bekijk deze advertentie eens, stond ergens anders op t forum...