gister begonnen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Het koetsje is best in je eentje te tillen. Dan ga je "binnen" staan en laat je het dak op je schouders/rug steunen... Alleen zit hij wel in hele vervelende dikke vette k-kit vastgeplakt aan het chassis... Dat zal je stukje bij beetje los moeten snijden, waarbij het gebruik van een degelijke fohn serieus helpt... (is al eens eerder besproken)
die koets dat weet je inmiddels. Dat motortje is een kwestie van goed schoonmaken de zwarte delen overspuiten met hitte bestendige lake en alle verzinkte delen opschuren, primeren en met aluminium lak spuiten en zie daar het resultaat.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
ok tanx voor de info.
ik heb trouwens gisteren (6 april) de binnen en buitenschermpjes verwijderd en al een lading bouten van het koetswerk losgedraaid,
(eentje afgeknapt en eentje draai door maa die pak ik wel met de slijpschijf)
ik ieder geval, ik begin steeds dichter bij het chassis te komen (ik voel me net een aap die voor wakku wakku een banaan uit een emmer moet halen ) maar goed.
wat ik tot nu toe kan zien is dat het koetswerk afgezien van de voorschermpjes nog in hele goede staat is en dat het chassis aan de voorkan ook nog keihard is.
ow ja ook nog de stuurstang verwijderd met de pedalen, ik moet er nu alleen de stoelen nog ff uitdraaien. maar het gaat heel hard om dat ding uitelkaar te halen.
tzv
ik heb trouwens gisteren (6 april) de binnen en buitenschermpjes verwijderd en al een lading bouten van het koetswerk losgedraaid,
(eentje afgeknapt en eentje draai door maa die pak ik wel met de slijpschijf)
ik ieder geval, ik begin steeds dichter bij het chassis te komen (ik voel me net een aap die voor wakku wakku een banaan uit een emmer moet halen ) maar goed.
wat ik tot nu toe kan zien is dat het koetswerk afgezien van de voorschermpjes nog in hele goede staat is en dat het chassis aan de voorkan ook nog keihard is.
ow ja ook nog de stuurstang verwijderd met de pedalen, ik moet er nu alleen de stoelen nog ff uitdraaien. maar het gaat heel hard om dat ding uitelkaar te halen.
tzv
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
hoe bedoel je, het kost tijd, ik ben nu 6 dagen bezig (iedere avond +/- 5 uurtjes per dag. en ben nu al zo ver dus dat zit wel goed. of kost het loshalen van het koetswerk zoveel tijd??
ik heb in ieder geval de voorschermpjes met een degelijk stanleymes en een heel degelijk vlindermes en een gloeiend hete verfbrander los gehaald en dat was gebeurt in goed 3 kwartier per schermpje..... dus ik denk dat dat wel goed zit.
en Da Goof nou ff een vraagje voor jou, jij hebt je chassis en je koetswerk laten stralen of niet?? waar heb je dat laten doen en hoeveel heeft je dat gekost??
en zijn er meer mensen die bedrijven weten waar ik de boel kan laten zandstralen??
in ieder geval, als het koetswerk er zometeen af is dan sloop ik de wielophangingen uit elkaar, en dan ga ik het hele chassis in orde maken. Dus misschien is er over een maand wel weer een heel goed R4 chassis te koop in Bergentheim.
ik heb in ieder geval de voorschermpjes met een degelijk stanleymes en een heel degelijk vlindermes en een gloeiend hete verfbrander los gehaald en dat was gebeurt in goed 3 kwartier per schermpje..... dus ik denk dat dat wel goed zit.
en Da Goof nou ff een vraagje voor jou, jij hebt je chassis en je koetswerk laten stralen of niet?? waar heb je dat laten doen en hoeveel heeft je dat gekost??
en zijn er meer mensen die bedrijven weten waar ik de boel kan laten zandstralen??
in ieder geval, als het koetswerk er zometeen af is dan sloop ik de wielophangingen uit elkaar, en dan ga ik het hele chassis in orde maken. Dus misschien is er over een maand wel weer een heel goed R4 chassis te koop in Bergentheim.
ja, ik heb de handel helemaal laten stralen, inclusief plaatwerk, maar dat had ik dus nooit moeten doen. Als ze plaatwerk moeten stralen, dan stralen ze alleen de geprofileerde delen en de randen, want als ze midden op de plaat stralen, dan krijg je door de hoge temperatuur spanningen wat tot deuken leidt. Dat is dus precies wat er met mijn plaatwerk is gebeurd, omdat die straler nog nooit een r4tje had gedaan en dus niet goed wist hoever ie kon gaan. Die hele grap heeft me een half jaar an vrije tijd aan plamuren en schuren gekost. Ik raad dus aan om alleen je bodemsectie en eventueel je carroserie te laten doen, maar niet je dak en ook niet die stukjes paneel die tussen de voordeuren en de voorschermen zitten en ook niet de bovenste delen van je achterspatbord.
Het hele grapje kostte mij 750 piek, maar dat was inclusief 5 liter epoxy primer.
Tel daar dus 5 keer 25 piek vanaf voor de primer en je zit op 625 piek. Laat je plaatwerk niet stralen en ik denk dat er een kwart van de prijs af kan, dan zit je op een 456 piek. Ik heb de wielen ook laten stralen, laat die er af a 25 piek per wiel en je komt op 331 piek dus zeg maar een dikke 300 gulden voor je bodem en carroserie. Dan is ie dus helemaal kaal en kun je hem eigenlijk beter meteen in de primer laten spuiten (dus niet zoals ik) en naderhand rondom de slechte plekken de primer weer weg slijpen. De rest van de bodem blijft dan namelijk afgesloten van de buitenlucht. De gelaste plekken werk je dan naderhand bij met primer.
_________________
http://www.renault-4-freaks.freeservers.com
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2002-04-07 20:20 ]</font>
Het hele grapje kostte mij 750 piek, maar dat was inclusief 5 liter epoxy primer.
Tel daar dus 5 keer 25 piek vanaf voor de primer en je zit op 625 piek. Laat je plaatwerk niet stralen en ik denk dat er een kwart van de prijs af kan, dan zit je op een 456 piek. Ik heb de wielen ook laten stralen, laat die er af a 25 piek per wiel en je komt op 331 piek dus zeg maar een dikke 300 gulden voor je bodem en carroserie. Dan is ie dus helemaal kaal en kun je hem eigenlijk beter meteen in de primer laten spuiten (dus niet zoals ik) en naderhand rondom de slechte plekken de primer weer weg slijpen. De rest van de bodem blijft dan namelijk afgesloten van de buitenlucht. De gelaste plekken werk je dan naderhand bij met primer.
_________________
http://www.renault-4-freaks.freeservers.com
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2002-04-07 20:20 ]</font>
oh, wat ik bedoelde met niet opgeven heeft te maken met tegenslagen die je onvermijdelijk krijgt, zowel in werk als in geld, die deuken in mijn plaatwerk is daar wel een heel extreem voorbeeld van, dat desillusioneerd je als de gekken, maar als je dan al 2000 piek in die wagen hebt zitten, dan breng je hem niet meer naar de sloop. Zo'n eerste project is ook enorm leerzaam, niet vanwege het feit dat je erachter komt wat je allemaal wel moet doen om het te laten slagen, maar ook vooral wat je NIET moet doen om het te laten slagen. Dit forum is wat dat betreft een uitkomst, want ik kon nergens dit soort dingen vragen, ik heb alles zelf uit moeten zoeken en weet na veel schade en schande dus hoe het moet. Als ik hetzelfde nog eens zou moeten doen, dan zou ik waarschijnlijk nog niet de helft van de tijd en ik denk ongeveer een derde minder kosten nodig hebben.
De straler waar ik mijn wagen heen heb gebracht heet Houben in Budel Schoot, maar een paar km hier vandaan. Die man heeft vooral ervaring met kevers en karmann ghia's en hij kan ook primer spuiten.
_________________
http://www.renault-4-freaks.freeservers.com
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2002-04-07 20:27 ]</font>
De straler waar ik mijn wagen heen heb gebracht heet Houben in Budel Schoot, maar een paar km hier vandaan. Die man heeft vooral ervaring met kevers en karmann ghia's en hij kan ook primer spuiten.
_________________
http://www.renault-4-freaks.freeservers.com
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2002-04-07 20:27 ]</font>
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
daar ben ik weer, nou, vanavond maar begonnen om de GUMMIKOTS (ik kan er geen ander woord voor voor vinden) los te maken.
en ik heb ongeveer 1.20 meter gehad, ongef#ckingloveloos wat is dat een rotzooi zeg man man man man. ik wordt er verdomme misselijk van van die rommel, excuses voor het krachtdadige taalgebruik maar ik kan niet anders. ik wordt door mijn lieve viertje (klereding) gedwongen om mij op deze wijze te uiten....
zoals jullie waarschijnlijk al begrijpen, ben ik begonnen met het scheiden van koetswerk en chassis.
kolere , in 6 dagen had ik het kreng uitelkaar maar ik ben hier minstens een week of twee druk mee ben ik bang....
(in ieder geval is mijn ford escort vandaag door de apk gekomen dus ik kan blijven rijden) ik ben trouwens vandaag met het viertje van moeders naar mijn werk gegaan en dan is het toch wel weer genieten als je al die mafketels met 140kmh voorbijklapt...
dan liggen die onderkaakjes op de bodem van hun (volvo,golfopelfordtocuskaaa enz.)
"kunnen die dingen zo hard??!!!!"
maar ja. ik denk trouwens dat ik naar het renault 4 weekend in schoorl kom, wie komt daar dan nog meer van de mensen die hier rondhangen. (ik denk niet dat die vn mij dan al klaar is....) maar ik neem die van ma wel weer mee dan, is ene beige 4 F6 (flink roestig) ik hoop een aantal van de idioten die hier zijn ook te ontmoeten.
maar goed ik geloof dat ik toch een beetje moe ben (het is ook nog maar 2:16uur en dat ik de dingen niet helemaal helder zie.
in ieder geval: tot later en hasta la pasta en popelepee maar weer (ot morn). ciau en daag.
tss wat een rommel (gmm kts).
en ik heb ongeveer 1.20 meter gehad, ongef#ckingloveloos wat is dat een rotzooi zeg man man man man. ik wordt er verdomme misselijk van van die rommel, excuses voor het krachtdadige taalgebruik maar ik kan niet anders. ik wordt door mijn lieve viertje (klereding) gedwongen om mij op deze wijze te uiten....
zoals jullie waarschijnlijk al begrijpen, ben ik begonnen met het scheiden van koetswerk en chassis.
kolere , in 6 dagen had ik het kreng uitelkaar maar ik ben hier minstens een week of twee druk mee ben ik bang....
(in ieder geval is mijn ford escort vandaag door de apk gekomen dus ik kan blijven rijden) ik ben trouwens vandaag met het viertje van moeders naar mijn werk gegaan en dan is het toch wel weer genieten als je al die mafketels met 140kmh voorbijklapt...
dan liggen die onderkaakjes op de bodem van hun (volvo,golfopelfordtocuskaaa enz.)
"kunnen die dingen zo hard??!!!!"
maar ja. ik denk trouwens dat ik naar het renault 4 weekend in schoorl kom, wie komt daar dan nog meer van de mensen die hier rondhangen. (ik denk niet dat die vn mij dan al klaar is....) maar ik neem die van ma wel weer mee dan, is ene beige 4 F6 (flink roestig) ik hoop een aantal van de idioten die hier zijn ook te ontmoeten.
maar goed ik geloof dat ik toch een beetje moe ben (het is ook nog maar 2:16uur en dat ik de dingen niet helemaal helder zie.
in ieder geval: tot later en hasta la pasta en popelepee maar weer (ot morn). ciau en daag.
tss wat een rommel (gmm kts).