Overzetstukken voor binnenschermen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Alpine-Ad
Berichten: 49
Lid geworden op: do aug 28, 2003 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 31018Bericht Alpine-Ad »

Jorijn, Jos van Es in Holthees (net boven Venray), mogelijk ook bekend als Escar, heeft dit soort stukken ofwel gewoon liggen, ofwel hij kan ze (heel snel) bestellen. Aardige vent met goed spul voor normale prijs.
groeten, Ad
Zijn handel zit pal langs de spoorlijn van Nijmegen naar Venlo
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd! Blijf het vieren met het 4-tje!
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 31025Bericht Jorijn »

Ah, Ad online!! Bedankt voor de info,
ik kom denk ik binnenkort nog wel'es langs voor nog wat spullen. We bellen
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 31034Bericht jbeekmann »

Mmm... nouja, dan weet ik het niet precies. Ik heb trouwens lopen zoeken met die link van Da Goof, maar ik kom niet bij wat ik wil weten. Wat had jij gevonden Willem?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 31039Bericht R4F6GTX Automaat »

Hee die Jos van Es ken ik! Die heeft mijn takelwagen gekocht, die bij hem voor de deur staat.

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 31046Bericht Willem de Zwijger »

Op 2004-01-05 00:07, schreef jbeekmann:
Ik heb trouwens lopen zoeken met die link van Da Goof, maar ik kom niet bij wat ik wil weten. Wat had jij gevonden Willem?
Nee, die link van DaGoof levert geen directe bruikbare tekst, die zal wel in richtlijnen staan die erachter zitten. Maar die zijn niet aanklikbaar. Ik heb de RDW een e-mail gestuurd met de vragen wat de eisen zijn voor laswerk op carosserie en chassis, dus wellicht krijg ik uit die hoek de directe tekst.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 31096Bericht jbeekmann »

chill
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 31101Bericht Goof »

ehm, ik had wel een link met bruikbare tekst, maar blijkbaar werken ze met sessies. Je moet nu gewoon op start duwen en dn bij zoekterm "voertuigreglement" invullen en voilà
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 31104Bericht jbeekmann »

nou, ik heb hard lopen zoeken in dat voertuigreglement, maar niets over laslengtes oid. Misschien heeft Jan-Geert iets staan in APK handleidingen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 31139Bericht Jan-San »

Staan de APK handleidingen ook op internet?? (vast wel, maar waar is dan de tweede vraag!)
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 31149Bericht Bauke »

als ie ergens staat dan op rdw.nl, maar daar staat het dus niet, wel een adres om een brochure aan te vragen die ze dan naar je thuis sturen.

http://www.rdw.nl/cgi-bin/search/redir. ... 3_0026.htm
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 31190Bericht Bauke »

Jorijn, ik ben ook nog op zoek naar een ovberzetstuk ga je ze binnenkort halen of ben je al geweest?

Ik stuur je even een p.b. met mijn nummer, zou je me willen bellen?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 31201Bericht Bauke »

Ik heb er eenbesteld in Utrecht, is voor mij het handigst. Moet ik er voor jouw (Jorijn) ook een halen?
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 31221Bericht Le Car »

Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 31222Bericht Le Car »

Nog even over dat lassen en apk:

Waar we over praten is roestschade herstel.
(Dat is de term die rdw gebruikt)
Hiervoor gelden andere normen (rdw/apk normen dus)als voor af fabriek.

Volgens mij moet je "deugdelijk" lassen.
a.kettinglassen welke tenminste 50% van de omtrek van het te lassen deel en moeten goed verdeeld zijn over de omtrek.

b.proplassen(gatlassen)met tenminste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet minder dan 20 mm.

Dit stond in de regeling permanente eisen die in van de garage mee kreeg ivm het vervangen van een dorpel en bodemplaat.

Puntlassen mag dus altijd, hiervoor gaatjes ponsen/boren is wel handig maar voor de apk niet noodzakelijk.Hier over zijn ook regelmatig discussies. Als het maar doorgelast is en de las 4mm "rond"is.

Succes met (punt)lassen

Michiel


PS Stond in de aanvulling 8 versie 02-2003,
artikel 2.2.22



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-01-09 01:25 ]</font>
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 31282Bericht Willem de Zwijger »

Volstrekt ten overvloede, maar ik heb het RDW e-mailtje toch, dus waarom ook niet.
Aanhalingstekens open:
Geachte heer de Zwijger,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
In de APK regelgeving is over roestreparatie het volgende vermeld:
Artikel 2.2.22
1. Voor alle onderdelen, bevestigingen van onderdelen of secties van de bodemplaat waarvoor een roestschadegradatie is gegeven, geldt dat:
a. reparaties met pasklare gedeelten, waarbij elk deel deugdelijk aan het oorspronkelijke materiaal is gelast, toegestaan zijn;
b. vervanging van delen is toegestaan mits deugdelijk gelast dan wel bevestigd met bouten indien de oorspronkelijke bevestiging heeft plaatsgevonden door middel van bouten of klinknagels;
c. een reparatie die niet volgens onderdeel a of b is uitgevoerd, als roestschade wordt aangemerkt en beoordeeld, waarbij de grootte van de reparatie wordt gezien als de grootte van de roestschade, tenzij anders wordt aangetoond;
d. roestschade van niet meer dan 2E, al dan niet in combinatie met een reparatie volgens onderdeel a, mag zijn hersteld.

(Op mijn vraag: wat betekent die 2E kreeg ik het volgende antwoord)Is lastig uit te leggen met een paar woorden. Stel een chassis balk is 100cm lang dan geven we die balk afhankelijk van zijn functie een bepaalde waarde dit kan maximaal 8 E zijn Er mag aan een voertuig nooit meer dan 2 e roestschade zijn. Zit er in de balk van 100cm met een waarde van 8 e dus een gat geroest van meer dan 25 cm dan is het voertuig afgekeurd. In het APK regelgeving boek staat het uiteraard veel duidelijker en uitgebreider omschreven. U kunt eventueel een cd rom met de APK regelgeving bij onze klantenservice bestellen.




2. Onder deugdelijk gelast zoals bedoeld in het eerste lid wordt verstaan:
a. kettinglassen welke ten minste 50% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken en goed zijn verdeeld over die omtrek, of
b. proplassen (gatlassen) met ten minste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet meer dan 20 mm.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Aanhalingstekens sluiten.

Dus wie er nu ooit nog durft te twijfelen... Paul, print dit hele topic uit en neem het de volgende keer mee naar de APK boer, eens kijken of hij daar nog van terug heeft.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2004-01-10 21:50 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willem de zwijger op 2004-01-26 19:26 ]</font>
Plaats reactie