lengte remleidingen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 29543Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik maak mijn remleidingen ook zelf van koperen leiding. Voor ongeveer 15 euro aan materiaal kan ie weer een leven mee. Zelfs met een foeki-joeki flare-set kun je alle flenzen gemakkelijk maken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 29548Bericht Willem de Zwijger »

Wat is dat voor gereedschap, die foeki joeki flare set, waar kun je die kopen, en wat kostie ongeveer ? Bij mijn remleiding revisie enige jaren geleden belde ik met een technisch steunpunt van de r4 club, en die zei: je koopt zo'n ding bij de kijkshop. Ik heb toen bijzonder vruchteloos bij de Kijkshop gezocht, en niemand wist me toen te vertellen waar ik dat gereedschap kon kopen. Toen heb ik maar een complete set leidingen bij Wind gekocht. Maar ergens diep in mijn hart wil ik het zelf kunnen.
En die 6 mm koperen leiding zit me ook nog steeds niet lekker, ik heb nog geen winkel in Amsterdam kunnen vinden waar ze die verkopen, bij de Brezan kijken ze me glazig aan, terwijl anderen het bij andere Brezannen gewoon kunnen kopen !?!?
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 30578Bericht Le Car »

Dat zelf maken van remleidingen is zo gedaan.Ik heb net voor mijn gtt nieuwe achterleidingen gemaakt.Was in 10 min klaar.
Kosten: 1 m leiding 5mm 6 euro en 4 nippels van 86 cent.

Wel moet je het juiste gereedschap hebben dwz een flensset,pijpsnijdertje en afbraamgereedschapje.

Dit is ook in Amsterdam te koop bij Brezan,oa in Osdorp achter de praxis.Daar ligt een set van midlock te koop.De prijs weet ik niet exact, iets van 125 euro.
Goedkoper kan ook voor 75 euro bij rp-technoparts op het tussenmeer in wederom in Osdorp.Hier verkopen ze ook remleidingen per strekkende meter. Vaak gaat dit nl per rol met veel te veel meters.

Een andere optie is je oude leidig aan mij geven zodat ik tegen kostprijs een nieuwe maak.

Michiek
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30580Bericht Goof »

Ik blijf erbij, een setje nieuwe kopen is de beste manier. Anders zit je weer te prutsen met die leidingen en gereedschap is ook niet voor niks.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30595Bericht Willem de Zwijger »

He R5lecar, in ieder geval bedankt, ik ga zeker even kijken. Jammer dat ik net wat remleidingspul bij Ruud gekocht heb, kan ik het daar niet over afschrijven.
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Bericht: # 30781Bericht tox »

weet iemand zo het adres van die Duitser?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 30784Bericht Ron »

tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Bericht: # 30825Bericht tox »

Danke!
Plaats reactie