driehoekjes lassen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24791Bericht Ron »

Leuk om te volgen! Hebbie ook foto's?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 24809Bericht Willem de Zwijger »

Geen enkele foto helaas. Nog niet in het digitale tijdperk aangeland.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24851Bericht Ron »

Muurschildering mag ook.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25254Bericht Willem de Zwijger »

Vandaag ging ik rechts aan de gang. Even de benzineleiding eruit wippen....begint meteen te druppelen !!! Na wat opwinding benzine eruit (via de kapotte leiding want ik wilde niet het risico lopen de aftapplug te mollen, die zat muurvast)en half nederland afgebeld voor tips en koperen leidingen. Uiteindelijk bleek Ruud Wind als altijd mijn redder in diepste nood, hij stuurde de leiding direct op tegen het uiterst redelijke bedrag van 40 Euro (Brezan had ze niet). Bij inspectie bleek de oorzaak van het lek: het gedeelte waar het rubber omheen zit (in de wielkast) lijkt op het eerste gezicht goed beschermd, maar het vervelende is dat het daarin bij de uiteinden juist het slechtst is: water blijft tussen het rubber en de leiding mooi zitten, en het rot daar dus dat het giert, je gelooft het niet tot je het gezien hebt. Ik roep dan ook iedereen op: zorg dat je leidingspul in huis hebt voor het uur U, want je auto is een ticking timebomb. dat geldt uiteraard ook voor de remleidingen, maar die had ik een paar jaar geleden al aangepakt.
Verder heb ik wat foto's gemaakt van het laswerk, als ze ontwikkeld zijn (er zitten er nog 30 op het rolletje dus dat duurt nog effe) zal ik ze scannen en een poging doen om ze op dit topic te zetten.
Nou moet ik de benzinetank dus losmaken, ik heb er nog niet goed naar gekeken. Kan ik daar nog iets stoms doen bv met de draadjes van de nivo meting ?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 25256Bericht Ron »

Bij mijn weten is het een stekkertje.
Van mij mag je je accu gewoon aangesloten laten zitten met het contact aan.
En eerst je leiding lostrekken SVP.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 25261Bericht R4F6GTX Automaat »

willen jullie foto's hebben van laswerk aan R4's? Ik ben er druk mee bezig met mijn F6 automaat; ik zal wel foto's maken asjewil.Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25272Bericht Goof »

Dat van die leidingen heb ik hier op het forum al meer als eens gezegd, maar blijkbaar wordt dat toch niet zo goed opgepikt. En dat je benzineleiding begint te druppelen is tot daar aan toe, bovendien komt er geen druk op. Je remleidingen zijn daarentegen veel belangrijker. Tis dus zaak deze zeker elk jaar te controleren op doorroesten, voordat je er doorheen trapt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 25277Bericht an3s »

Op 2003-08-23 21:15, schreef Willem de Zwijger:
Vandaag ging ik rechts aan de gang. Even de benzineleiding eruit wippen....begint meteen te druppelen !!! Na wat opwinding benzine eruit (via de kapotte leiding want ik wilde niet het risico lopen de aftapplug te mollen, die zat muurvast)en half nederland afgebeld voor tips en koperen leidingen. Uiteindelijk bleek Ruud Wind als altijd mijn redder in diepste nood, hij stuurde de leiding direct op tegen het uiterst redelijke bedrag van 40 Euro (Brezan had ze niet).
Waaaat?????? 40 euro?!?! :eek: :eek: :eek: :eek:

Gewoon 6mm koperen remleiding gebruiken. Bij de betere automaterialenzaak verkrijgbaar voor 15 euro per 5 meter.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25280Bericht Goof »

Geloof me, niet om het een of ander, maar Ruud Wind is zeker niet de goedkoopste, nog eerder de duurste met de r4 onderdelen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25289Bericht Willem de Zwijger »

Nou ja, voor mij is Brezan een goeie, ik heb de anderen niet geprobeerd. Aan de andere kant ben ik blij dat ik er bij Ruud altijd snel en deskundig uit kan komen, ik hoop dat hij nog jaren met zijn zaak doorgaat Ik hoop dat zijn boterham dan dit weekend lekker dik besmeerd is geweest dankzij mijn benzineleiding. Lijkt me al moeilijk zat om te moeten leven van de viertjes.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25300Bericht Goof »

Ik deed voorgaande uitspraak ook geenszins om Wind z'n klantenbestand of omzet te verkleinen, sterker nog, ik heb er zelf voor grote bedragen gekocht. En hij kan veel dingen leveren die anderen niet kunnen leveren. Helaas is hij ook een stukje duurder. Dat is mijn bevinding en GEEN mening. Vaststaande feiten mogen toch nog steeds gewoon vermeld worden, neem ik aan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 25305Bericht Ron »

Ben jij advocaat?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 25307Bericht R4F6GTX Automaat »

wist je dat niet dan?Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25319Bericht Willem de Zwijger »

An3s, bij welke automaterialenzaak shop jij ?
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 25320Bericht an3s »

Voor simpele dingen de Brezan, maar die hebben veel te veel niet.

Maar AGO in vlaardingen heeft bijna alles (!) voor de vier binnen 1 werkdag in huis.
_________________
Jesus bought my hotrod

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: an3s op 2003-08-25 09:31 ]</font>
Plaats reactie