bodem renault 4 lassen/vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Esther-VL

Bericht: # 17002Bericht Esther-VL »

volgens mij komt dat water via de stuurstand naar binnen. Ik heb laatst de auto met een tuinslang afgespoeld, en via daar kwam water binnen. Het is ook een redelijk groot gatm dat van die stuurstang. Het heeft ook te maken met dat gootje dat daar zo boven loopt en het water moet afvoeren. Volgens mij werkt dat niet helemaal juist. Het kan natuurlijk ook nog via een ander gat in die buurt komen. Feit is, dat er water naar binnenkomt en dat de bodemplaat dus bijgevolg wegroest.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 17004Bericht Ron »

Dat "roesten van binnenuit" is bij de 4 een dubbelzinnig begrip.
Esther-VL

Bericht: # 17012Bericht Esther-VL »

je bedoelt dat een renault sowieso wegroest?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17019Bericht Folkert »

Volgens mij gaan er maar weinig viertjes naar de sloop omdat de techniek het heeft begeven of dattie plat gereden is... Te veel roest is daarvoor beduidend vaker de aanleiding...
Esther-VL

Bericht: # 17027Bericht Esther-VL »

we zouden een soort VN-fonds moeten oprichten ter bescherming van de R4. Houdt de R4 op de weg, of iets dergelijks.

Zaterdag gaat het gebeuren, dan lassen we de nieuwe bodemplaat erin. Heeft er nog iemand tips om de auto zo praktisch mogelijkt te plaatsen, opdat je erbij kunt om te lassen. Op z'n kant, met een paar krikken, houten balken, etc?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17029Bericht Folkert »

op zn kant is wel bijzonder praktisch.
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... /dnr2.html
Esther-VL

Bericht: # 17294Bericht Esther-VL »

Vandaag zijn we begonnen met het lassen van de slechte bodem. Eerst het slechte deel eruit, en dan en nieuw deel erin gelast. Het plaatwerk is nu langs de binnenkant gelast.
Wat bij het uitslijpen van het slechte deel naar voor kwam, was dat er door de vorige eigenaar 'geknoeid' was met de balk, links naast de pedalen, juist dat deel wat verscholen ligt achter de schuine deel onder de pedalen.Daar zat een slecht stuk, wat weg geslepen is. We hebben daar nu een plaat voor gezet.
Ik vraag me nu af, of de wagen op deze manier door de apk geraakt, als een balk enigszins aangetast is?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17295Bericht Folkert »

Het betreffende stukje balk werkt in principe wel constructief mee, dus het is beduidend mooier als dat degelijk in elkaar zit. Daarentegen is het wel zo dat de keurmeester niet je halve auto mag openslijpen om te kijken of dat verstopte stukje balk nog wel heel is... Wattie niet ziet, dat weettie niet, dus dat deert niet voor de apk.
Esther-VL

Bericht: # 17298Bericht Esther-VL »

Zoiets had ik zelf ook in gedachten, maar je kunt wel zien dat er een stukje plaat opgelast is.
En dan nog de veiligheid, in hoeverre is de wagen nu kwetsbaar, met dat mindere stuk balk. Zal de auto in tweeen knikken op een onverwacht moment? De balk is alleen slecht aan de binnenkant, dus een deel van de vier zijden is een sslecht en vervangen, maar niet heel erg constructief vervangen. Eerder camouflerend
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 17311Bericht Ron »

De wegenwacht last niet.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17339Bericht Folkert »

lol
Esther-VL

Bericht: # 17342Bericht Esther-VL »

wegenwacht heb je hier niet (zeeuws vlaanderen) dus dan zijn de problemen nog groter, zoniet catastrofaler.
Paarden zijn er wel, dus dat kan nog een uitkomst bieden: de R4 laten trekken door 2 of 4 trekpaarden
:lol:
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17344Bericht Folkert »

Daar hebbie dan ook niet veel aan als je auto is doorgezakt... Ik zou me daarentegen er niet zo druk om maken, maar het is vooral mooier om het netjes te fixen... (dan ben je er zelf zo lekker zeker van dat er op dat punt nix mis gaat...)
Esther-VL

Bericht: # 17345Bericht Esther-VL »

dat met die paarden was ook geen serieuze optie! (alhoewel...?)
Maar de auto is nog niet doorgezakt. Mijn uiteidelijke vraag was/is, óf er (grote) kans is, dat de auto knikt. Ik geloof het nooit, want het(de aangetaste balk links naast de pedalen) was voordien ook al en het leek erop dat het al een lange tijd zo was.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 17410Bericht Folkert »

Ik denk ook niet serieus dat het kapot gaat. Tenzij je gaat terreinrijden met hem en er veel torsiekrachten op het chassis komen...
Plaats reactie