bodem renault 4 lassen/vervangen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
volgens mij komt dat water via de stuurstand naar binnen. Ik heb laatst de auto met een tuinslang afgespoeld, en via daar kwam water binnen. Het is ook een redelijk groot gatm dat van die stuurstang. Het heeft ook te maken met dat gootje dat daar zo boven loopt en het water moet afvoeren. Volgens mij werkt dat niet helemaal juist. Het kan natuurlijk ook nog via een ander gat in die buurt komen. Feit is, dat er water naar binnenkomt en dat de bodemplaat dus bijgevolg wegroest.
we zouden een soort VN-fonds moeten oprichten ter bescherming van de R4. Houdt de R4 op de weg, of iets dergelijks.
Zaterdag gaat het gebeuren, dan lassen we de nieuwe bodemplaat erin. Heeft er nog iemand tips om de auto zo praktisch mogelijkt te plaatsen, opdat je erbij kunt om te lassen. Op z'n kant, met een paar krikken, houten balken, etc?
Zaterdag gaat het gebeuren, dan lassen we de nieuwe bodemplaat erin. Heeft er nog iemand tips om de auto zo praktisch mogelijkt te plaatsen, opdat je erbij kunt om te lassen. Op z'n kant, met een paar krikken, houten balken, etc?
op zn kant is wel bijzonder praktisch.
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... /dnr2.html
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... /dnr2.html
Vandaag zijn we begonnen met het lassen van de slechte bodem. Eerst het slechte deel eruit, en dan en nieuw deel erin gelast. Het plaatwerk is nu langs de binnenkant gelast.
Wat bij het uitslijpen van het slechte deel naar voor kwam, was dat er door de vorige eigenaar 'geknoeid' was met de balk, links naast de pedalen, juist dat deel wat verscholen ligt achter de schuine deel onder de pedalen.Daar zat een slecht stuk, wat weg geslepen is. We hebben daar nu een plaat voor gezet.
Ik vraag me nu af, of de wagen op deze manier door de apk geraakt, als een balk enigszins aangetast is?
Wat bij het uitslijpen van het slechte deel naar voor kwam, was dat er door de vorige eigenaar 'geknoeid' was met de balk, links naast de pedalen, juist dat deel wat verscholen ligt achter de schuine deel onder de pedalen.Daar zat een slecht stuk, wat weg geslepen is. We hebben daar nu een plaat voor gezet.
Ik vraag me nu af, of de wagen op deze manier door de apk geraakt, als een balk enigszins aangetast is?
Het betreffende stukje balk werkt in principe wel constructief mee, dus het is beduidend mooier als dat degelijk in elkaar zit. Daarentegen is het wel zo dat de keurmeester niet je halve auto mag openslijpen om te kijken of dat verstopte stukje balk nog wel heel is... Wattie niet ziet, dat weettie niet, dus dat deert niet voor de apk.
Zoiets had ik zelf ook in gedachten, maar je kunt wel zien dat er een stukje plaat opgelast is.
En dan nog de veiligheid, in hoeverre is de wagen nu kwetsbaar, met dat mindere stuk balk. Zal de auto in tweeen knikken op een onverwacht moment? De balk is alleen slecht aan de binnenkant, dus een deel van de vier zijden is een sslecht en vervangen, maar niet heel erg constructief vervangen. Eerder camouflerend
En dan nog de veiligheid, in hoeverre is de wagen nu kwetsbaar, met dat mindere stuk balk. Zal de auto in tweeen knikken op een onverwacht moment? De balk is alleen slecht aan de binnenkant, dus een deel van de vier zijden is een sslecht en vervangen, maar niet heel erg constructief vervangen. Eerder camouflerend
dat met die paarden was ook geen serieuze optie! (alhoewel...?)
Maar de auto is nog niet doorgezakt. Mijn uiteidelijke vraag was/is, óf er (grote) kans is, dat de auto knikt. Ik geloof het nooit, want het(de aangetaste balk links naast de pedalen) was voordien ook al en het leek erop dat het al een lange tijd zo was.
Maar de auto is nog niet doorgezakt. Mijn uiteidelijke vraag was/is, óf er (grote) kans is, dat de auto knikt. Ik geloof het nooit, want het(de aangetaste balk links naast de pedalen) was voordien ook al en het leek erop dat het al een lange tijd zo was.