achterwiel lagers- allemaal dezelfde? + achterremmen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
achterwiel lagers- allemaal dezelfde? + achterremmen
alloha allemaal !
ik heb een R4tje van december 87 en vandaag ontdekt dat een achterste wiellager in frut is.
Nu heb ik op ebay best wel goedkope lagers gevonden, maar ik vraag me af of lagers voor modellen van pakweg 84, 86 dezelfde zijn als die van 87 88 modellen.
Ik heb ook nog een volledig complete achteras liggen, misschien is het beter die te monteren na een kleine revisie ?
voor de mensen die m'n groene legerR4 kennen,
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8957
ik heb nu voor €500 2 andere R4tje bijgekocht waarvan ik 1 in superstaat verkerende wagen ga maken.
er moeten deuren, motor, prullaria allemaal van de ene naar de andere wagen gezet worden. Vandaag ermee begonnen en ik zal binnenkort wat foto's maken.
R4 kenners van Belgie of mijn streek die eens willen langs komen als ze in de buurt zijn van mechelen zijn altijd welkom!!!
ik heb een R4tje van december 87 en vandaag ontdekt dat een achterste wiellager in frut is.
Nu heb ik op ebay best wel goedkope lagers gevonden, maar ik vraag me af of lagers voor modellen van pakweg 84, 86 dezelfde zijn als die van 87 88 modellen.
Ik heb ook nog een volledig complete achteras liggen, misschien is het beter die te monteren na een kleine revisie ?
voor de mensen die m'n groene legerR4 kennen,
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8957
ik heb nu voor €500 2 andere R4tje bijgekocht waarvan ik 1 in superstaat verkerende wagen ga maken.
er moeten deuren, motor, prullaria allemaal van de ene naar de andere wagen gezet worden. Vandaag ermee begonnen en ik zal binnenkort wat foto's maken.
R4 kenners van Belgie of mijn streek die eens willen langs komen als ze in de buurt zijn van mechelen zijn altijd welkom!!!
Laatst gewijzigd door Roen op wo jun 18, 2008 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
lagers
volgens mij zijn ze hetzelfde
het zijn kegellagers
de maten zijn 25x47x15 (Nummer 7703 090 267) en 20x42x15 (Nummer 7703 090 266)
het hele setje (met de bijbehorende keerring) heeft nummer 77 01 460 642
op de vroege modellen zaten andere lagers
succes
Fons
het zijn kegellagers
de maten zijn 25x47x15 (Nummer 7703 090 267) en 20x42x15 (Nummer 7703 090 266)
het hele setje (met de bijbehorende keerring) heeft nummer 77 01 460 642
op de vroege modellen zaten andere lagers
succes
Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
demontage
de buitenringen moet je van binnen naar buiten tikken met een scherpe schroevendraaier. Je legt de trommel daarbij natuurlijk op een vlak stuk hout
het binnenste lager op de as kun je er inderdaad afwippen met 2 schroeverdaaiers of 2 houtbeitels (kom je er tenminste goed tussen).
de kans is groot dat de de beitels hun oorspronkelijke functie daarna minder goed uitvoeren
succes met je de-montage de roulements au tonneau?
vr gr Fons
het binnenste lager op de as kun je er inderdaad afwippen met 2 schroeverdaaiers of 2 houtbeitels (kom je er tenminste goed tussen).
de kans is groot dat de de beitels hun oorspronkelijke functie daarna minder goed uitvoeren
succes met je de-montage de roulements au tonneau?
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
okéééééé nieuwe lagers *check*
nieuwe remcilindertjes *check*
1 remschoen is vd rem gevallen, vastgelijmd met epoxy *check*
remleiding moet vervangen worden, moest ik noodgedwongen doorsnijden owv supervastgeroestheid.
Waar vind ik die dingen?
het rechterwiel doe ik een andere keer wel, voorlopig heb ik het wel gehad..... (lagers en cilindertjes heb ik nu al klaar liggen)
nieuwe remcilindertjes *check*
1 remschoen is vd rem gevallen, vastgelijmd met epoxy *check*
remleiding moet vervangen worden, moest ik noodgedwongen doorsnijden owv supervastgeroestheid.
Waar vind ik die dingen?
het rechterwiel doe ik een andere keer wel, voorlopig heb ik het wel gehad..... (lagers en cilindertjes heb ik nu al klaar liggen)
-
- Contacteer:
bij de autoonderdelenboer
of gewoon een garage, even globaal je remleiding opmeten qua lengte
daar wat bij doen en er even langs lopen/rijden en daarom vragen.
die leiding is trouwens ook zeer geschikt als benzineleiding.
mocht je die ook willen vervangen
of gewoon een garage, even globaal je remleiding opmeten qua lengte
daar wat bij doen en er even langs lopen/rijden en daarom vragen.
die leiding is trouwens ook zeer geschikt als benzineleiding.
mocht je die ook willen vervangen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Bloedlink; als hij eraf valt door de hitte kan het wiel of niks doen of vastslaan.Roen schreef: 1 remschoen is vd rem gevallen, vastgelijmd met epoxy *check*
Daarbij goedkope zuinigheid, kans is groot dat wanneer je de trommel later losmoet halen omdat de remvoering losligt, je na het terugplaatsen van de trommel het lager hoort suizen.
Clio '98