Heel uitzonderlijk...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
zo gelukt, moest ff uitzoeken hoe het moest.
Maar goed, de foto's behoeven verder geen omschrijving denk ik.
Oorzaak, lang stil gestaan in la France, zuigerveren vast gaan zitten en toen gewoon mee gaan rijden, gevolg veer breekt af en komt boven de zuiger te liggen. De foto's verklaren wat er dan gebeurt.
Gevolg, motor kapoet.... auto was gelukkig niet van mezelf, was een klusje voor iemand anders.
Laatst gewijzigd door G12 op wo dec 19, 2007 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
4 GTL 1992, 5 L 1984
yep, Neeelz, maar daar gaat natuurlijk wel wat aan voor af.
Zuigerveer zit vast op zuiger, compressie is dus minder, olie kan langs de veer en word boven de zuiger verbrand, dus klein blauw pluimpje.
uiteindelijk breekt de veer in stukjes, komt tussen zuiger en wand en trekt daar mooie groeven als dit lang voortzet breekt langzaam maar zeker ook stukjes van de zuiger af(deze is tenslotte maar van aluminium).
Dit gaat door tot dat..... je erachter komt van ehheh zullen we es compressie meten???????
gevolg schade... kop stuk, zuiger stuk, cilinder stuk, lagers???, oliepomp???
er zat namelijk een beetje metallic in de olie, ra ra hoe komt dat er nu weer.
Maar ach renault motoren voor deze auto's kosten niet veel dus met 2 dagen loopt de renault weer als nooit te voren.
Zuigerveer zit vast op zuiger, compressie is dus minder, olie kan langs de veer en word boven de zuiger verbrand, dus klein blauw pluimpje.
uiteindelijk breekt de veer in stukjes, komt tussen zuiger en wand en trekt daar mooie groeven als dit lang voortzet breekt langzaam maar zeker ook stukjes van de zuiger af(deze is tenslotte maar van aluminium).
Dit gaat door tot dat..... je erachter komt van ehheh zullen we es compressie meten???????
gevolg schade... kop stuk, zuiger stuk, cilinder stuk, lagers???, oliepomp???
er zat namelijk een beetje metallic in de olie, ra ra hoe komt dat er nu weer.
Maar ach renault motoren voor deze auto's kosten niet veel dus met 2 dagen loopt de renault weer als nooit te voren.
4 GTL 1992, 5 L 1984