Gebok onder de motor kap...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Gebok onder de motor kap...
Het lijkt wel alsof er een motor steun gebroken is.
Ik hoor bij flink optrekken een bonk en bij afremmen op de motor voel je alles trillen, je hoort dan een snel bonkig geluid achter elkaar.
Kan dit een motorsteun zijn die gebroken is, of is dit een aandrijfas met vééls te veel speling? Weet niet of dat laatste veel voorkomt?
Bedankt.
Gr. Olivier
Ik hoor bij flink optrekken een bonk en bij afremmen op de motor voel je alles trillen, je hoort dan een snel bonkig geluid achter elkaar.
Kan dit een motorsteun zijn die gebroken is, of is dit een aandrijfas met vééls te veel speling? Weet niet of dat laatste veel voorkomt?
Bedankt.
Gr. Olivier
Geen
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 2:00 am
- Locatie: Nijmegen
Dan niet, alleen bij vlot overschakelen en hard optrekken, tsja wat je dan hard noemt, maar het kán wel, haha.Roelvanpinxten schreef:Klinkt als een homokineet (aandrijfas) die teveel speling heeft. Hoor je het geluid ook als je door een bocht heen gaat en dan gas geeft?
Ook bij het laten schieten van de koppel hoor je tak-tak....of bonk-bonk?
Baksteun lijkt in orde, deze schijnt weleens te kunnen breken, maar is dit duidelijk te zien dat deze niet goed is? Evenals bij beide motorsteunen?
En als ik het goed heb: het blok zit vast met 2 motorsteunen links/rechts en 1 baksteun toch?
Geen
Van zo'n steun scheurt het rubber. Dat zie je niet als ie gewoon stilstaat. Het blok 'ligt' namelijk op de motorsteunen. Daar zijn er trouwens inderdaad twee van. De baksteun kan je beter zien en als hij kapot is zie je het ook makkelijker.Olivier schreef:Dan niet, alleen bij vlot overschakelen en hard optrekken, tsja wat je dan hard noemt, maar het kán wel, haha.Roelvanpinxten schreef:Klinkt als een homokineet (aandrijfas) die teveel speling heeft. Hoor je het geluid ook als je door een bocht heen gaat en dan gas geeft?
Ook bij het laten schieten van de koppel hoor je tak-tak....of bonk-bonk?
Baksteun lijkt in orde, deze schijnt weleens te kunnen breken, maar is dit duidelijk te zien dat deze niet goed is? Evenals bij beide motorsteunen?
En als ik het goed heb: het blok zit vast met 2 motorsteunen links/rechts en 1 baksteun toch?
Doe de handremtruuc maar even, dan zie je het vanzelf.
Je kunt ook een grote staaf of bandenlichter gebruiken om te proberen de motor van z'n steun af te lichten.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Nou, ik weet dus wat het probleem is/was.
De uitlaatpijp trilde tegen het schutbord, zat dus niet lekker vast.
Ik vanmiddag bij het clubmagazijn geweest, thuis aangekomen maar even sleutelen dan...
Wil ik dus de uitlaatpijp weer goed zetten, breekt verdomme de bout in het spruitstuk af, veels tever heen
Nu het spruitstuk gedemonteerd, nog geprobeerd een palletje eraan te lassen zodat ik de bout er misschien uit kon draaien, maar dit werkte ook niet.
In ieder geval, uitboren ga ik niet aan beginnen. Moet er opnieuw getapt worden etc. etc.
Weet niet of iemand er nog 1tje heeft liggen voor weinig?
Thx
De uitlaatpijp trilde tegen het schutbord, zat dus niet lekker vast.
Ik vanmiddag bij het clubmagazijn geweest, thuis aangekomen maar even sleutelen dan...
Wil ik dus de uitlaatpijp weer goed zetten, breekt verdomme de bout in het spruitstuk af, veels tever heen
Nu het spruitstuk gedemonteerd, nog geprobeerd een palletje eraan te lassen zodat ik de bout er misschien uit kon draaien, maar dit werkte ook niet.
In ieder geval, uitboren ga ik niet aan beginnen. Moet er opnieuw getapt worden etc. etc.
Weet niet of iemand er nog 1tje heeft liggen voor weinig?
Thx
Geen