R4 GTL blauw kat in de zak? in ieder geval goed rot

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Hypocrates
Berichten: 80
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 9:59 pm
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Bericht: # 92030Bericht Hypocrates »

nou, balk binnen. Net de 4 opgehaald van de voorkeuring. ziet er nog net al te best uit. wielophanging doorgeroest. achterchassisblaken doorgerot. Een hele waslijst aan hoesjes, slangetjes, lampjes etc. daar is wel overheen te komen. Alleen nu ff kijken hoe erg de blaken etc er aan toe zijn. deze zijn in losse delen ook te koop?
Gebruikersavatar
Hypocrates
Berichten: 80
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 9:59 pm
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Bericht: # 92031Bericht Hypocrates »

heeft er iemadn overigens een voorbeeld van hoe de achterbank hoort vergrendelt of vast te zitten? is ook afkeur en die dondert ongeveer door de hele auto heen omdat ie met 1 scharnier nog op de bodem vast zit maar de rugleuning 'zweeft'?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 92034Bericht Willem de Zwijger »

Kun je zelf lassen, of ben je van plan daarin te investeren ? Als je voor al het laswerk afhankelijk bent van anderen wordt het een dure grap.
Die achterbank: de rugleuning moet aan weerskanten via een strip van ongeveer 20 cm vastzitten aan de carosserie. Aan de rugleuning zit zo'n strip scharnierend vast, aan de carosseriekant zit hij met een draaiknop M6 vast. Die scharnieren tussen rugleuning en bank kunnen gelast worden.
Gebruikersavatar
Hypocrates
Berichten: 80
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 9:59 pm
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Bericht: # 92035Bericht Hypocrates »

hmm, tnx. ik denk dat ik eens bij een ander moet kijken hoe het daar zit.

zal ook eens kijken of iemand nog een donkerblauwe GTL heeft staan waar minder aan hoeft te gebeuren. Ben er behoorlijk mee genaaid. De nieuwe spatborden die erop zijn gekomen zitten met houtschroeven vast en een laag plamuur van op sommige plekken een cm dik.

De binnenschermen zijn niet gelast maar volgescheten met de lasdraden er nog aan.

de linker blak die naar achterloopt is bij het 'bochtje'omhoog helemaal kats weggerot maar heeft iemand met polystermatjes een hoekje gemaakt. Hebben we er dus ook uitgehaalt. Het 'blok'wat daar ook zit waar de wielophanging invalt oid moet ook vervangen worden, is ook rot.

tja, ben nu in afwachting van een bericht van iemand of deze het ziet zitten om te lassen. Dan moet ik ene hoop nieuw plaatwerk hebben. Maar moet hem eerst technisch voor apk etc in orde krijgen.

Hoe zitten de ahcterschermen trouwens normaal vast? gepuntlast oid? of geschroefd? gekit?


kijk hieronder voor de foto's die ik gisteravond gemaakt heb

http://www.mijnalbum.nl/Album=YT6LGD8L
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 92039Bericht lesmagnacs »

Achterschermen zitten met bouten vast. Je moet ook rand met de rubber ring van je
benzinetankttoevoer boven bij het scherm losmaken (twee boutjes boven in het achterscherm).
Daarna til je ze er zo af. (beetje wurmen met de kit die er tussen zit)
Overigens horen de binnenschermen (als het de voorspatbbordschermen zijn)
Niet vastgelast te zitten, maar ook met boutjes.

Oeps zie net de foto's die je hebt gemaakt. Als je de binnenschermen
achter bedoelt, die zitten gepuntlast.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
Hypocrates
Berichten: 80
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 9:59 pm
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Bericht: # 92054Bericht Hypocrates »

ging ook om de buitenschermen hoor tnx. Ben al even wezen kijken bij een 4 hier in de buurt om eventueel te kopen ipv de GTL die ik nu heb staan. Maar daar vragen ze me net wat teveel voor Wel een nette auto maar zit bij de naad bij linkerachterscherm roeste en voor ok. dat moet ik oplossen en het linkervoorscherm moet z en zo even gespoten worden. Heeft wel maar 84000 gelopen en interieur ziet er netjes uit. 3500 vind ik toch nog hoop geld. zeke rals ik zie dta ik er nog voor een 500 aan moet verpijker om helemaal netjes te krijgen.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 92071Bericht Hanz »

Voor 3500 moet je iets kunnen krijgen dat in perfecte staat verkeert... Het nu al onvolprezen '4L Magazine' hanteert voor een GTL uit 1978-1993 een prijs van 500 tot 1800 euros.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 92072Bericht R4F6GTX Automaat »

Als het Afbeelding hier rot is, dan komt de rottigheid van de hoek van het chassis wat eronder zit. Dat is "operatief" te lassen, als je niet het hele koetswerk eraf wilt halen.
Zo dus: Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie