acceleratieHIK?!

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 90318Bericht Renault Classique »

En?... Nog niets. De rode 4 is in de stalling gezet omdat we met de gele Renault 4 twee weken naar Italie zijn geweest. Na terugkomst in les Pays Bas ben ik met de Renault Fregate in de weer geweest omdat we wat klassiekerritten op het programma hadden staan en ook de verbouwingswerkzaamheden in huis vroegen nog wat aandacht. Maar de Fregate gaat weer de stalling in en dan komt de rode 4 er weer uit om het hikje op te lossen.

Qua nederlands Ramblerbestand heb ik niets meer in de melk te brokkelen. Mijn zwarte Rambler is verkocht naar Belgie samen met de onderdelen van mijn gesloopte blauwe Rambler. In nederland zijn er wel meer dan 3 Renault Ramblers te vinden, ik weet van het bestaan van, naast de Marktplaats Rambler, zeker nog 5 exemplaren.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 91693Bericht Renault Classique »

Afgelopen week deze klus weer hervat. Met controle van brandstofvoorziening, plaatsing van een andere ontstekingsunit met een nog beter functionerende vervroeging en nieuwe puntjes, de bobine vervangen en allemaal zonder het gewenste resultaat, het pulserende stationair lopen bleef, maar met wat gas erop lopen als een tierelier!

Aangezien de symptomen nog steeds leken op een 'valse lucht'probleem nog maar eens goed geredeneerd waar er overal 'valse lucht' vandaan kan komen. Ik heb op een paar maanden geleden bij het doen van onderhoud het vacuumslangetje van spruitstuk naar carterontluchtingaansluiting vervangen door een niet gescheurd exemplaar. Nu is het zo dat deze slangetjes een gecalibreerde doorlaatopening hebben....... En blijkbaar heb ik een slangetje gemonteerd met en grotere doorlaatopening van een ander type carburateur dan de Zenith 28IF. Want vervanging van de gemonteerde, uiterlijk hetzelfde slangetje, door een ander exemplaar met kleinere doorlaatopening heeft het gewenste resultaat!

Ze loopt weer hartstikke mooi!

Mijn dank voor het meedenken!
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 91694Bericht Willem de Zwijger »

Het ongeluk zit in een klein hoekje en gaatje...maar niets zo fijn dan dat het autootje dan weer lekker loopt !
Plaats reactie