r4f4 zoeken in nl of frankrijk?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
r4f4 zoeken in nl of frankrijk?
hallo r4 rijders
ik zoek dus een r4f4, maar wat is de beste manier: hier in nl zoeken, of uit frankrijk halen?
wat zijn ongeveer de prijzen hier en in frankrijk voor een f4?
(en wat komt er nog bij als je er een moet invoeren enz)
en dan de staat van de 4.
liefst een redelijk tot goed chassis en bodem.
doffe lak en deukjes is niet zo erg.
en liefst rijdend natuurlijk.
alvast bedankt plakjes
ik zoek dus een r4f4, maar wat is de beste manier: hier in nl zoeken, of uit frankrijk halen?
wat zijn ongeveer de prijzen hier en in frankrijk voor een f4?
(en wat komt er nog bij als je er een moet invoeren enz)
en dan de staat van de 4.
liefst een redelijk tot goed chassis en bodem.
doffe lak en deukjes is niet zo erg.
en liefst rijdend natuurlijk.
alvast bedankt plakjes
Deze op Marktplaats al gezien?
nee die had ik nog niet gezien.FF Erik schreef:Deze op Marktplaats al gezien?
maar die heeft die langwerpige ramen.(en is wit)
maar toch bedankt voor de link
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
De F4 is gewild ineens zeg!
Maar in NL zijn ze schaars, de weinige die er zijn komen ook bijna allemaal uit het buitenland.
Qua prijs is die op Marktplaats zo gek nog niet. Als je zelf een ophaalt uit zuid-F kom je al snel op zo'n bedrag uit of meer, met alle bijkomende kosten. Tenzij je heel voordelig inkoopt maar dan is het de vraag of er geen grote reparaties nodig zijn.
Als je wit niet mooi vindt vallen de meeste F4's al gelijk af. Ik vind het trouwens ook niet zo mooi. De raampjes daarentegen vind ik wel prima, beter dan een volledig raam of helemaal geen raam.
Maar in NL zijn ze schaars, de weinige die er zijn komen ook bijna allemaal uit het buitenland.
Qua prijs is die op Marktplaats zo gek nog niet. Als je zelf een ophaalt uit zuid-F kom je al snel op zo'n bedrag uit of meer, met alle bijkomende kosten. Tenzij je heel voordelig inkoopt maar dan is het de vraag of er geen grote reparaties nodig zijn.
Als je wit niet mooi vindt vallen de meeste F4's al gelijk af. Ik vind het trouwens ook niet zo mooi. De raampjes daarentegen vind ik wel prima, beter dan een volledig raam of helemaal geen raam.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
he trelleur, bedankt voor de reactie.-Trelleur- schreef:De F4 is gewild ineens zeg!
Maar in NL zijn ze schaars, de weinige die er zijn komen ook bijna allemaal uit het buitenland.
Qua prijs is die op Marktplaats zo gek nog niet. Als je zelf een ophaalt uit zuid-F kom je al snel op zo'n bedrag uit of meer, met alle bijkomende kosten. Tenzij je heel voordelig inkoopt maar dan is het de vraag of er geen grote reparaties nodig zijn.
Als je wit niet mooi vindt vallen de meeste F4's al gelijk af. Ik vind het trouwens ook niet zo mooi. De raampjes daarentegen vind ik wel prima, beter dan een volledig raam of helemaal geen raam.
ik was er ook al achter gekomen dat er hier niet veel rijden(te koop zijn)
maar in frankrijk zie je weer veel meer f4 dan f6.
ik vindt dicht t mooist maar die echt kleine raampjes vindt ik ook goed.
wat zijn de bijkomende kosten eigelijk ongeveer?
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Transportkosten: variabel
Keuringsklaar maken: variabel
Onderzoek bij RDW: ca. 90.-
Rest-BPM, als de auto jonger dan 25 jaar is, zie http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
APK: vanaf 29.-
Kentekenplaten: ?
Een belangrijke link is http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/
Ook wel aardig is http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181447
Keuringsklaar maken: variabel
Onderzoek bij RDW: ca. 90.-
Rest-BPM, als de auto jonger dan 25 jaar is, zie http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
APK: vanaf 29.-
Kentekenplaten: ?
Een belangrijke link is http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/
Ook wel aardig is http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181447
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
zo das goeie info-Trelleur- schreef:Transportkosten: variabel
Keuringsklaar maken: variabel
Onderzoek bij RDW: ca. 90.-
Rest-BPM, als de auto jonger dan 25 jaar is, zie http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
APK: vanaf 29.-
Kentekenplaten: ?
Een belangrijke link is http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/
Ook wel aardig is http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181447
maar dat naar huis rijden is dus toch nogal een geregel.
maar wat als je gewoon achter op een vrachtwagen vervoert
kun je hem dan gewoon kopen er op zetten en dan hier naar de rdw gaan?
en welke franse papieren heb je dan nodig?
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Als je het originele Franse kentekenbewijs hebt is het ok. je kunt hem in Frankrijk toch niet op naam zetten (je moet dan of hier wonen of huis hebben en hij moet dan ook nog in Frankrijk zijn goedgekeurd).
De verkoper geeft aan op het kenteken dat hij geen eigenaar meer is.
De rest regelen met de RDW. Vraag dus naar de Carte Grise of de certificat d' immatriculation zoals dat hier officieel heet. Het maakt niet uit of hij goedgekeurd is in F. ) CT noemen ze dat. Is wel handig als hij dat wel is, want dan weet je dat er niet te veel aan mankeert.
Op de vrachtwagen laden en meenemen kan dus.
De verkoper geeft aan op het kenteken dat hij geen eigenaar meer is.
De rest regelen met de RDW. Vraag dus naar de Carte Grise of de certificat d' immatriculation zoals dat hier officieel heet. Het maakt niet uit of hij goedgekeurd is in F. ) CT noemen ze dat. Is wel handig als hij dat wel is, want dan weet je dat er niet te veel aan mankeert.
Op de vrachtwagen laden en meenemen kan dus.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
oke dus alleen carte grise is genoeg voor de rdw.lesmagnacs schreef:Als je het originele Franse kentekenbewijs hebt is het ok. je kunt hem in Frankrijk toch niet op naam zetten (je moet dan of hier wonen of huis hebben en hij moet dan ook nog in Frankrijk zijn goedgekeurd).
De verkoper geeft aan op het kenteken dat hij geen eigenaar meer is.
De rest regelen met de RDW. Vraag dus naar de Carte Grise of de certificat d' immatriculation zoals dat hier officieel heet. Het maakt niet uit of hij goedgekeurd is in F. ) CT noemen ze dat. Is wel handig als hij dat wel is, want dan weet je dat er niet te veel aan mankeert.
Op de vrachtwagen laden en meenemen kan dus.
maar moet de eigenaar geen Vrijwaringsbewijs(of zoiets) hebben dan?
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Vrijwaring hebben ze meestal al als ze de auto verkopen. Dat halen ze hier bij de prefectuur en mogen zelf invullen. Dan beiden een handtekening zetten en klaar. Vandaar dat men ook meestal op de carte grise zet 'vendu' en dan de datum en aan wie. ook wordt er vaak door de verkoper een streep over de carte grise gezet.)
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
oke weet ik in ieder geval hoe dat allemaal werkt.lesmagnacs schreef:Vrijwaring hebben ze meestal al als ze de auto verkopen. Dat halen ze hier bij de prefectuur en mogen zelf invullen. Dan beiden een handtekening zetten en klaar. Vandaar dat men ook meestal op de carte grise zet 'vendu' en dan de datum en aan wie. ook wordt er vaak door de verkoper een streep over de carte grise gezet.)
heb je toevallig ook nog een idee wat een goeie/redelijke f4 ongeveer zal kosten in frankrijk?
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
ja dat zou helemaal mooi zijn. als het teminste niet te veel moeite is.lesmagnacs schreef:Ik zal voor je kijken in de lokale krantjes, ze worden wel eens aangeboden. je hoort van me.
het zou natuurlijk wel fijn zijn als ik een idee heb wat het ongeveer gaat kosten,(moet t natuurlijk wel kunnen betalen) en wat redelijke prijzen zijn.