Bonkende geluiden bij starten en bocht om

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gesloten
Rob van Zwieteren
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am

Bonkende geluiden bij starten en bocht om

Bericht: # 90026Bericht Rob van Zwieteren »

Sinds enige tijd maakt mijn motor bij het starten een bonkend geluid en gaat heen en weer, bij het wegrijden bonkt íe ook nog een paar meter, maar dat is dan weer mijn linker voorkant.
Als ik de bocht om ga hoor ik linksvoor ook een bonkend (tatatata) geluid.

rara wat kan dat allemaal zijn
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

Bericht: # 90032Bericht Dirk R4Gendarmerie »

Ophangrubbers motorblok?
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 90033Bericht Mark4GTL »

aandrijfas?
stuurhuis?
fuseekogel?
schokbreker?
ophangrubber motorblok?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90035Bericht brecht »

ik sluit me aan bij het rijtje, maar om nog meer toe te voegen:

versnellingsbaksteun?
homokineet?

hoor je tijdens het bocht om rijden altijd dat geluid, of vanaf een bepaalde stuuruitslag? Ik zit te denken aan een homkineet links die niet goed meer is of niet goed vast zit door een kapotte baksteun.

De baksteun zit helemaal vooraan je motorblok tegen de dwarsbalk van het chassis aan. deze is visueel te inspecteren. er zit rubber in maar dat moet erg vast zitten, mag niet te veel speling hebben. Om de homokineet te controleren kan je je stuur omdraaien en in die stand te kijken naar hoe je aandrijfas de versnellingsbak in gaat. Ook kan je op dat moment kijken of alle fussee's enzo nog goed zitten.




Maar dan heb je alleen het geluid tijdens het rijden te pakken en niet bij het starten. De motorsteunen zelf zouden ook wel eens de schuld kunnen zijn. Ook deze kan je bekijken of het rubber nog goed is en of het blok niet al te veel beweegd. Om de motorsteunen te vervangen moet wel je blok er uit...

succes!


(en p.s. kan eenmoderator dit topic naar het sleutelgedeelte verplaatsen?)
Rob van Zwieteren
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am

Bericht: # 90037Bericht Rob van Zwieteren »

nou dat klinkt ernstig allemaal,

zeker dure grap, en ik was al 500 eur kwijt met de apk, nieuwe remleidingen ed
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90039Bericht brecht »

Duur valt mee.

De steunen zijn wat ijzer met wat rubber ertussen, baksteunen zijn tweedehands ook goed te koop (misschien motorsteunen ook wel?) Stel dat het stuurkogels of fuseekogels blijken te zijn ben je ong 15e per stuk kwijt.

Alleen als je het laat doen wordt de arbeid zo duur. Een goede reden om het zelf te doen toch? Het zijn niet de meest ingewikkelde klussen.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 90044Bericht jbeekmann »

Verplaatst en omdat er door Rob twee topics waren gestart sluit ik er eentje.
De ander vind je HIER
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gesloten