Bonkende geluiden bij starten en bocht om
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am
Bonkende geluiden bij starten en bocht om
Sinds enige tijd maakt mijn motor bij het starten een bonkend geluid en gaat heen en weer, bij het wegrijden bonkt ÃÂe ook nog een paar meter, maar dat is dan weer mijn linker voorkant.
Als ik de bocht om ga hoor ik linksvoor ook een bonkend (tatatata) geluid.
rara wat kan dat allemaal zijn
Als ik de bocht om ga hoor ik linksvoor ook een bonkend (tatatata) geluid.
rara wat kan dat allemaal zijn
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
aandrijfas?
stuurhuis?
fuseekogel?
schokbreker?
ophangrubber motorblok?
stuurhuis?
fuseekogel?
schokbreker?
ophangrubber motorblok?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
ik sluit me aan bij het rijtje, maar om nog meer toe te voegen:
versnellingsbaksteun?
homokineet?
hoor je tijdens het bocht om rijden altijd dat geluid, of vanaf een bepaalde stuuruitslag? Ik zit te denken aan een homkineet links die niet goed meer is of niet goed vast zit door een kapotte baksteun.
De baksteun zit helemaal vooraan je motorblok tegen de dwarsbalk van het chassis aan. deze is visueel te inspecteren. er zit rubber in maar dat moet erg vast zitten, mag niet te veel speling hebben. Om de homokineet te controleren kan je je stuur omdraaien en in die stand te kijken naar hoe je aandrijfas de versnellingsbak in gaat. Ook kan je op dat moment kijken of alle fussee's enzo nog goed zitten.
Maar dan heb je alleen het geluid tijdens het rijden te pakken en niet bij het starten. De motorsteunen zelf zouden ook wel eens de schuld kunnen zijn. Ook deze kan je bekijken of het rubber nog goed is en of het blok niet al te veel beweegd. Om de motorsteunen te vervangen moet wel je blok er uit...
succes!
(en p.s. kan eenmoderator dit topic naar het sleutelgedeelte verplaatsen?)
versnellingsbaksteun?
homokineet?
hoor je tijdens het bocht om rijden altijd dat geluid, of vanaf een bepaalde stuuruitslag? Ik zit te denken aan een homkineet links die niet goed meer is of niet goed vast zit door een kapotte baksteun.
De baksteun zit helemaal vooraan je motorblok tegen de dwarsbalk van het chassis aan. deze is visueel te inspecteren. er zit rubber in maar dat moet erg vast zitten, mag niet te veel speling hebben. Om de homokineet te controleren kan je je stuur omdraaien en in die stand te kijken naar hoe je aandrijfas de versnellingsbak in gaat. Ook kan je op dat moment kijken of alle fussee's enzo nog goed zitten.
Maar dan heb je alleen het geluid tijdens het rijden te pakken en niet bij het starten. De motorsteunen zelf zouden ook wel eens de schuld kunnen zijn. Ook deze kan je bekijken of het rubber nog goed is en of het blok niet al te veel beweegd. Om de motorsteunen te vervangen moet wel je blok er uit...
succes!
(en p.s. kan eenmoderator dit topic naar het sleutelgedeelte verplaatsen?)
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am
Duur valt mee.
De steunen zijn wat ijzer met wat rubber ertussen, baksteunen zijn tweedehands ook goed te koop (misschien motorsteunen ook wel?) Stel dat het stuurkogels of fuseekogels blijken te zijn ben je ong 15e per stuk kwijt.
Alleen als je het laat doen wordt de arbeid zo duur. Een goede reden om het zelf te doen toch? Het zijn niet de meest ingewikkelde klussen.
De steunen zijn wat ijzer met wat rubber ertussen, baksteunen zijn tweedehands ook goed te koop (misschien motorsteunen ook wel?) Stel dat het stuurkogels of fuseekogels blijken te zijn ben je ong 15e per stuk kwijt.
Alleen als je het laat doen wordt de arbeid zo duur. Een goede reden om het zelf te doen toch? Het zijn niet de meest ingewikkelde klussen.