Sleutel mee aan quizz van KRO's PK

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

lillywashere
Berichten: 132
Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
Locatie: Olst

Sleutel mee aan quizz van KRO's PK

Bericht: # 89776Bericht lillywashere »

Hallo allemaal,
onderstaand mailtje kwam bij ons binnen. Ik heb reeds contact gehad met de KRO en de eind datum om alle vragen in te zenden is eind juni. Dus wees kreatief en verzin leuke meerkeuzevragen!!

Beste meneer of mevrouw

Op dit moment is de redactie van het KRO auto-programma PK bezig om een nieuwe auto-quiz voor het internet op te zetten die aankomende zomer op de website van de het programma ( www.pk.kro.nl ) zal verschijnen.

Het is de bedoeling dat we een onderhoudende, soms moeilijke en soms makkelijke quiz ontwikkelen en daarmee zoveel mogelijk aspecten van de auto zelf en verder alles wat zo’n beetje met auto’s en autorijden te maken heeft, te belichten. De quiz moet daarom voor zowel de autoleek als voor de doorgewinterde autokenner leuk zijn om te maken. En het leuke aan de quiz is dat je online tegen anderen strijdt; je speelt dus niet alleen of steeds tegen een quizrobot maar ook tegen andere autokenners.

De quiz zal bestaan uit 6 door ons gedefinieerde zes categorieën voor welke wij de vragen willen verzamelen (op dit moment is de exacte benaming van onderstaande categorieën nog enigzins onder voorbehoud)

1. Auto’s van toen tot nu (geschiedenis van de auto)

2. Automerken (alles over de vele bestaande en vergane automerken)

3. Autosport (hier vragen we kennis van diverse autosporten als bijvoorbeeld Formule 1, rally en Parijs-Dakar)

4. Autotechniek (dit kan uiteenlopen van vragen over asfalteringstechnieken op de snelwegen tot waar je de ruitenwisservloeistof moet bijvullen)

5. Algemene vragen

6. Visuele vragen (denk hierbij aan vragen met afbeeldingen, geluidsfragmenten of korte video’s)

Om deze reden richt ik mij graag tot organisaties en websites als de uwe, waar veel kennis is van bepaalde automerken en auto’s in het algemeen. Omdat wij weten dat een quiz op het internet pas interessant wordt wanneer die gevuld is met 600 vragen, kunnen wij alle tips en informatie van harte gebruiken.

Dus mocht u leuke vragen en antwoorden voor ons hebben of een persoon of organisatie weten die ons belangeloos aan een leuke lijst vragen zou kunnen helpen, dan zou ik dit graag vernemen. Wellicht wilt u ook een oproep voor het aandragen van de vragen op uw website en/of forum of in uw blad plaatsen?

Mocht u benieuwd zijn hoe deze quiz eruit zal komen zien, dan kunt u alvast twee voorbeelden zien op de succesvolle KRO websites: http://boerzoektvrouw.kro.nl/quiz/quiz.aspx, gemaakt in samenwerking met de Stichting Vrienden van het Platteland, de Popduel Quiz op de site van Paul Rabbering’s ‘RabRadio’: http://popduel.kro.nl/ of de Detectives Quiz op http://detectives.kro.nl.

Heeft u nog vragen over mijn verzoek en het verzamelen van de vragen, dan kunt u ten alle tijde contact met mij opnemen via de email.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking en met vriendelijke groeten,

Roland Meijer Drees

KRO Digitaal & Innovatie
Afd. Internet

E: roland.meijerdrees@kro.nl
Lilly 2.0, Biggo en project Lilly...
Plaats reactie