geen kenteken meer, en dan ?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
geen kenteken meer, en dan ?
MijnGTL bestaat officieel niet meer. (1980) De vorige eigenaar heeft hem officieel laten slopen, en het in werkelijkheid nooit gedaan.
Ik moet van alles bij het RDW, 2 maal zelfs geloof ik.
Heeft iemand dit ooit gehad ?
En loopt de vorige eigenaar nog enig risico van een naheffing of zo ?
Ik moet van alles bij het RDW, 2 maal zelfs geloof ik.
Heeft iemand dit ooit gehad ?
En loopt de vorige eigenaar nog enig risico van een naheffing of zo ?
Je zult naar de RDW moeten voor een identiteitsonderzoek. Mocht dit naar behoren verlopen dan krijg je het oude kenteken terug.
Ik wil je erchter nadrukkelijk waarschuwen voor het RDW keuringsstation in Heerenveen.
Bij een identiteitsonderzoek gaat het er om dat ze kunnen vaststellen dat het chassisnummer ook werkelijk bij de rest van de wagen hoort en dat het meerendeel dus origineel is. Kunnen ze dat niet vaststellen omdat hij b.v. eens opnieuw gespoten is en b.v. een ander blokje heeft gekregen met een andere motorcode dan origineel, dan kunnen daar problemen van komen.
Het is dus niet zo dat er een probleem is als ze kunnen aantonen dat het niet klopt, er zijn problemen als ze het niet vast kunnen stellen dat het wel klopt. Je krijgt dus het nadeel van de twijfel!
Gaat het fout, dan gaan ze, voor ze jou daarvan informeren, contact opnemen met de duane en politie. Je wordt dan verzocht om met de wagen naar Assen te gaan voor een zwaar onderzoek. Ze gaan dan met röntgen materiaal je wagen te lijf om mee duidelijkheid te kunnen krijgen. Krijgen ze dat niet, dan kun je een kenteken op de buit schrijven.
Helaas kan ik door mijn ervaring en die van anderen slechts concluderen dat ze juist hier op uit zijn in Heerenveen. Zelf ga ik dan ook altijd naar Groningen. Daar is de sfeer vele malen beter, de behandeling is vriendelijker en ze zijn niet zo kinderachtig.
Helaas spreek ik in dit verhaal uit ervaring... Mocht je meer informatie willen, dan mag je mij ook PB-en. Succes!
Ik wil je erchter nadrukkelijk waarschuwen voor het RDW keuringsstation in Heerenveen.
Bij een identiteitsonderzoek gaat het er om dat ze kunnen vaststellen dat het chassisnummer ook werkelijk bij de rest van de wagen hoort en dat het meerendeel dus origineel is. Kunnen ze dat niet vaststellen omdat hij b.v. eens opnieuw gespoten is en b.v. een ander blokje heeft gekregen met een andere motorcode dan origineel, dan kunnen daar problemen van komen.
Het is dus niet zo dat er een probleem is als ze kunnen aantonen dat het niet klopt, er zijn problemen als ze het niet vast kunnen stellen dat het wel klopt. Je krijgt dus het nadeel van de twijfel!
Gaat het fout, dan gaan ze, voor ze jou daarvan informeren, contact opnemen met de duane en politie. Je wordt dan verzocht om met de wagen naar Assen te gaan voor een zwaar onderzoek. Ze gaan dan met röntgen materiaal je wagen te lijf om mee duidelijkheid te kunnen krijgen. Krijgen ze dat niet, dan kun je een kenteken op de buit schrijven.
Helaas kan ik door mijn ervaring en die van anderen slechts concluderen dat ze juist hier op uit zijn in Heerenveen. Zelf ga ik dan ook altijd naar Groningen. Daar is de sfeer vele malen beter, de behandeling is vriendelijker en ze zijn niet zo kinderachtig.
Helaas spreek ik in dit verhaal uit ervaring... Mocht je meer informatie willen, dan mag je mij ook PB-en. Succes!
Nou, ik heb nog een klein gedeelte van het originele kenteken, kopie deel 3 zit zelfs nog voor het raam, en bovendien deel ik je vooroordeel jegens Heerenveen niet: Mijn Estafette heeft ernstige chassisnr. problemen gehad, en ik heb het ernstige vermoeden gehad dat hij slecht omgekat was. Toch waren ze in Heerenveen erg aardig en hebben een nieuw nummer ingeslagen.
De auto die hier staat is erg origineel, op een paar missende blinkende onderdelen na. Dus daar ben ik niet zo bang voor. Het gaat me puur om de procedure om weer op kenteken te zetten, nummerplaten, apk enz.
De auto die hier staat is erg origineel, op een paar missende blinkende onderdelen na. Dus daar ben ik niet zo bang voor. Het gaat me puur om de procedure om weer op kenteken te zetten, nummerplaten, apk enz.
Oh en er is nog een iets: de auto is, nadat ik alle verhalen heb gehoord, toch het introductiemodel van de GTL. Deze schijnt een afwijkende motor te hebben. Dit zou het verhaal verklaren van de vorige eigenaar, die zelf altijd een recentere GTL gereden heeft, dat deze auto veel beter reed dan de nieuwere GTL van halverwege de 80-er jaren.
Weet iemand iets meer van die eerste GTL motors ?
Weet iemand iets meer van die eerste GTL motors ?
Welk gedeele van mijn bericht doet jouw er aan denken dat het vooroordelen betreft? Da's een beetje kort door de bocht genomen.FFrood schreef:....en bovendien deel ik je vooroordeel jegens Heerenveen niet: Mijn Estafette heeft ernstige chassisnr. problemen gehad, enz.....
En in mijn geval was het complete kenteken nog aanwezig. Toch heeft de wagen de bestemming "plantenbak" gekregen. Ze zou op legale wijze nimmer meer de weg op kunnen. De papieren zijn door de RDW in de schredder beland.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat ze tevens op een juiste manier kunnen werken, echter ben ik niet de enige die een dergelijke ervaring in Heerenveen hebben opgedaan.
Welke 1e gtl bedoel je?FFrood schreef:
Weet iemand iets meer van die eerste GTL motors ?
1980-1982 overgangs model: trommels rondom,oude dash,niewu stoelen,binnenscharnieren bij de deur,tonklatten
Vanaf 1982 t'm +/- 1983 is er dacht ik alleen een ierts grotere carb (32 mm) gebruikt
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik hoorde precies hetzelfde verhaal van Jacques Wijker: de 78 (of 79, ben ik even kwijt) GTL had een snellere nokkenas, dus de blokken uit dat jaar lopen een stuk harder.FFrood schreef:Oh en er is nog een iets: de auto is, nadat ik alle verhalen heb gehoord, toch het introductiemodel van de GTL. Deze schijnt een afwijkende motor te hebben. Dit zou het verhaal verklaren van de vorige eigenaar, die zelf altijd een recentere GTL gereden heeft, dat deze auto veel beter reed dan de nieuwere GTL van halverwege de 80-er jaren.
Weet iemand iets meer van die eerste GTL motors ?
Sorry dat ik het oordeel over RDW Heerenveen een "vooroordeel" noem.
Er is geen scheidslijn tussen "oordeel" en "vooroordeel" behalve in tijd.
De auto is officieel van jan 1980, en bouwjaar dus "79 of '78.
Het is inderdaad een kruising: oude model dashboard, trommelsrondom (en dus handrem nog op voorwielen) en extra ontluchting op carter, maar wel plastic op de zijkant.
Van de ontsteking en carburateur weet ik niet of ze "origineel" zijn.
Volgens mij is de grotere doorsnee carburateur alleen gebruikt om de kleiner types motor meer vermogen te geven. In het eerste type is de "eenvoudige" zenith (28 IF) gebruikt, denk ik (en misschien de solex met acceleratiepomp zoals bij de 5 uit die tijd, maar dan bij een 4 uit andere fabrieken dan Belgie en Frankrijk)
Ik weet verder niet hoe ik dit unieke type motor herken.
Voorlopig blijft het RDW even het probleem en de procedure om de 4 weer op zijn een een kenteken te krijgen.
Er is geen scheidslijn tussen "oordeel" en "vooroordeel" behalve in tijd.
De auto is officieel van jan 1980, en bouwjaar dus "79 of '78.
Het is inderdaad een kruising: oude model dashboard, trommelsrondom (en dus handrem nog op voorwielen) en extra ontluchting op carter, maar wel plastic op de zijkant.
Van de ontsteking en carburateur weet ik niet of ze "origineel" zijn.
Volgens mij is de grotere doorsnee carburateur alleen gebruikt om de kleiner types motor meer vermogen te geven. In het eerste type is de "eenvoudige" zenith (28 IF) gebruikt, denk ik (en misschien de solex met acceleratiepomp zoals bij de 5 uit die tijd, maar dan bij een 4 uit andere fabrieken dan Belgie en Frankrijk)
Ik weet verder niet hoe ik dit unieke type motor herken.
Voorlopig blijft het RDW even het probleem en de procedure om de 4 weer op zijn een een kenteken te krijgen.
Nouou... een vooroordeel is gebaseerd op een vermoeden/mening en een oordeel zou gebaseerd moeten zijn op feiten (ervaring in dit geval)FFrood schreef:Sorry dat ik het oordeel over RDW Heerenveen een "vooroordeel" noem.
Er is geen scheidslijn tussen "oordeel" en "vooroordeel" behalve in tijd.
...
Dat verschil is dus wel wat groter dan alleen de tijd.
Je kan natuurlijk een oordeel hebben dat totaal afwijkt van je vooroordeel! (om maar eens een moeilijk begrip te gebruiken: (cognitieve) dissonantie)
Maar verder is dit natuurlijk geheel off-topic...
sorry
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Zo we worden filosofisch, of zullen we het bij sofisch laten
Tja, moet ik dit beantwoorden ?
In feite is elk vooroordeel hetzelfde als een oordeel, alleen na een "geestesproces" kan men er achter komen dat de manier van benaderen van dingen in het verleden "te beperkt" is geweest. Dat proces vindt dan in de toekomst plaats, en daarom noem ik de tijd als enige grens.
Het is ook niet van mij hoor, ik pik het van Imanuel Kant uit zijn "Kritik der Urteilskraft" ("kritiek op het oordeelsvermogen") in combinatie met de opvatting uit de wetenschapsfilosofie die stelt dat elk feit niet meer is dan een vermoeden. (lees ter illustratie je leerboek van Gerard de Vries nog maar eens door)
Ik zal er voortaan een bronvermelding bij zetten.
(Uit het boek: "Die Holländische Herkunft der Französischen Rost"
uit te geven in 2008 door DDR verlag, Leipzig)
En wat zeg je nou ?
"off topic"
Kijk nou we het toch over vooroordelen hebben......
Nou weet ik nog steeds niets van die motor en hoe ik die kan herkennen.
Dat RDW ding is via PM etjes wel bijna duidelijk.
In feite is elk vooroordeel hetzelfde als een oordeel, alleen na een "geestesproces" kan men er achter komen dat de manier van benaderen van dingen in het verleden "te beperkt" is geweest. Dat proces vindt dan in de toekomst plaats, en daarom noem ik de tijd als enige grens.
Het is ook niet van mij hoor, ik pik het van Imanuel Kant uit zijn "Kritik der Urteilskraft" ("kritiek op het oordeelsvermogen") in combinatie met de opvatting uit de wetenschapsfilosofie die stelt dat elk feit niet meer is dan een vermoeden. (lees ter illustratie je leerboek van Gerard de Vries nog maar eens door)
Ik zal er voortaan een bronvermelding bij zetten.
(Uit het boek: "Die Holländische Herkunft der Französischen Rost"
uit te geven in 2008 door DDR verlag, Leipzig)
En wat zeg je nou ?
"off topic"
Kijk nou we het toch over vooroordelen hebben......
Nou weet ik nog steeds niets van die motor en hoe ik die kan herkennen.
Dat RDW ding is via PM etjes wel bijna duidelijk.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Zoals ik het nu begrijp moet ik 2 maal naar het RDW:
1 maal om de identiteit vast te stellen en ev. bijbehorend kenteken (ik heb nog 1 belagnrijk deel, daar waar het chassisno. met het oude kenteken wordt verbonden)
daarna moet je wachten op de nieuwe kentekenpapieren, die je moet gebruiken om nieuwe nummerplaten aan te schaffen, en dan moet ie weer naar het RDW.
1 maal om de identiteit vast te stellen en ev. bijbehorend kenteken (ik heb nog 1 belagnrijk deel, daar waar het chassisno. met het oude kenteken wordt verbonden)
daarna moet je wachten op de nieuwe kentekenpapieren, die je moet gebruiken om nieuwe nummerplaten aan te schaffen, en dan moet ie weer naar het RDW.