cilinderkop?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

cilinderkop?

Bericht: # 85157Bericht Michelke »

Hallo!

Wie van jullie kan mij vertellen of de cilinderkop van een 1108cc zonder problemen past op een 956cc?

groet
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 85164Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja, is identiek.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

Bericht: # 85174Bericht Michelke »

ok! Dankjewel!

maarre....waar zit dan 't verschil in die blokken? Onderblok? Alleen cilinderinhoud?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 85182Bericht R4F6GTX Automaat »

cilinderinhoud en nokkenas en wat kleine dingetjes. Onderblok is hetzelfde, ook hetzelfde als een 1400
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Paul/
Berichten: 112
Lid geworden op: za apr 08, 2006 12:58 pm
Locatie: omgeving utrecht

motorrevisie zuigerveren gezocht

Bericht: # 100144Bericht Paul/ »

Ik ben al enige tijd bezig om een motorblokje te reviseren en dit weekend was ik zo ver dat ik de zuigerveren om mijn revisieproject kon gaan leggen. Wat bleek, de zuigerveren zijn te groot. Het motortje is geen 1100 blok maar een 956 blok. Het typenr. begint met C1C en dat was nergens terug te vinden. Vandaar de verwarring (De rest is identiek aan een 1100)

Mijn opties zijn om de voeringen te vervangen of om nieuwe zuigerveren aan te schaffen. De voeringen vervangen is echter waarschijnlijk geen goede oplossing omdat de uitlaatkleppen van een 956 kleiner zijn dan die van een 1100. (De koppen zijn dus niet identiek) Verder heb ik nog niet nagemeten of de slag wel gelijk is. Inmiddels heb ik nu ook begrepen dat de nokkenas anders is.

Dussss... wie weet waar ik zuigerveren voor een 956 cc kan krijgen?

groeten,

Paul
R4 GTL '82 beige
R4 F4 '88 combi ex belgische leger
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 100150Bericht -Trelleur- »

De boring van de 956 cc (65 mm) is inderdaad kleiner dan bij de 1108 cc, maar de slag is hetzelfde (72 mm). Scheelt weer meetwerk.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Paul/
Berichten: 112
Lid geworden op: za apr 08, 2006 12:58 pm
Locatie: omgeving utrecht

Bericht: # 100151Bericht Paul/ »

thnx nu nog t probleem van de te te kleine kleppen en nokkenas (en die andere kleine dingetjes)
R4 GTL '82 beige
R4 F4 '88 combi ex belgische leger
Plaats reactie