Goed opknappen

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Flint
Berichten: 85
Lid geworden op: wo aug 17, 2005 11:43 pm
Locatie: Arnhem

Bericht: # 73148Bericht Flint »

ik vermoedde al zoiets... :)
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Re: Goed opknappen

Bericht: # 73176Bericht Folkert »

Gelukkig zijn er vrienden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik was echt als de dood dat het nou echt een drama zou worden. Dus ik bel mn vriend voor een cursusje plamuren... Zegtie: Als ik het zelf even doe, duurt het niet zo lang! Gaaf! Ik ga het idee krijgen dattie ook nog best strak wordt voor een viertje. Dus ik ondertussen maar voor 20pleuri (het hele busje kostte 25pleuri) strijkkit op de lasnaadjes smeren... Het verdriet van vrijdag is weer vergeten...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 73199Bericht Willem de Zwijger »

Wat was de oorzaak van het angst / verdriet verhaal ? Ging dat stralen niet goed ?
En wat is precies die strijkkit ? Een uithardend twee componenten spul, of een blijvend elastische kit ?
En wat voor plamuur strijkt zo'n professionele vriend erop ? 2K ?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 73202Bericht Folkert »

Willem de Zwijger schreef:Wat was de oorzaak van het angst / verdriet verhaal ? Ging dat stralen niet goed ?
En wat is precies die strijkkit ? Een uithardend twee componenten spul, of een blijvend elastische kit ?
En wat voor plamuur strijkt zo'n professionele vriend erop ? 2K ?
Yeps... Te hard gestraald. Het was een golfplaten R4 geworden.
3M strijkkit voor over lasnaden. Dan wordtie wel weer waterdicht.
Bij de Brezan heb ik staal-plamuur gekocht... Is idd 2k. En stinken, die troep. Hij plamuren en ik strijkkitten: Dubbele stank kwa uithardlucht.

Gegroet, Folkert.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 73207Bericht jbeekmann »

Folkert schreef:... Yeps... Te hard gestraald. Het was een golfplaten R4 geworden....
Ai, en je was er nog wel alert op?! Vriendendienst geweest? Dan is het natuurlijk moeilijk om er echt boos over te worden niet?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 73209Bericht Folkert »

jbeekmann schreef:
Folkert schreef:... Yeps... Te hard gestraald. Het was een golfplaten R4 geworden....
Ai, en je was er nog wel alert op?! Vriendendienst geweest? Dan is het natuurlijk moeilijk om er echt boos over te worden niet?
Wat dacht je van: "zelf gedaan"?? Netjes op 2bar gezet, schoot niet op, toch maar 3bar, schoot nog steeds niet echt op dus dan maar de standaard 4bar... En, ja: vriendendienst. 50pleuri voor bijna anderhalf uur spuitcabinegebruik.

Gegroet, Folkert
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 73215Bericht jbeekmann »

Volgende keer toch maar met het handje schuren dan...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 73217Bericht Folkert »

jbeekmann schreef:Volgende keer toch maar met het handje schuren dan...
Yeps. Ik ga toch maar niet heen met de deuren en de motorkap... Al ben je wel echt alle roest kwijt na het stralen: er is geen bruin randje meer te vinden...
Roel van Pinxten
Berichten: 209
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 73228Bericht Roel van Pinxten »

Jammer hoor. Maar wel een wijze les als er iemand goed wil gaan opknappen (je weet wel zoals folkert deed). Veel succes met plamuren.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Re: Goed opknappen

Bericht: # 73243Bericht Folkert »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hij was zo mooi groen. Alle hobbeltjes moesten erafgeschuurd. Daarentegen istie nu weer best heel erg strak (behalve het dak). De achterschermen en voor-driehoekjes zijn iig weer serieus mooi! Te mooi voor een viertje, eigenlijk...

Morgen wordtie weer groen, maar dan in een keer goed...
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Re: Goed opknappen

Bericht: # 73299Bericht Folkert »

Gelukt!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Actiefoto's, deze keer. Dat kan als je hulp hebt...

Spreekt voor zich, denk ik. Het dak is wel een beetje hobbelig, maar het spatscherm is weer heeeeeleeemaaaal strak.

Morgen schuren, donderdag witmaken. Het wordt RAL9010. "reinweiss" of "radiator-wit" of "binnendeur-wit" ...

Gegroet, Folkert
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 73317Bericht schoapke »

zeker weten dat je hierna niet stiekem aan de volgwagens gaat beginnen?
krijg er wel ontzettend zin van om zelf te beginnen. maar snel een sleutelruimte zoeken en mn 4 terug vorderen 8)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 73320Bericht Folkert »

schoapke schreef:zeker weten dat je hierna niet stiekem aan de volgwagens gaat beginnen?
krijg er wel ontzettend zin van om zelf te beginnen. maar snel een sleutelruimte zoeken en mn 4 terug vorderen 8)
Hihi... Hierna is de BMW weer aan de beurt. Sleutelruimte moet je niet zoeken maar bouwen (in je achtertuin) en ze bellen vanzelf als je 4 te rot is voor de apk... Lol.
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 73322Bericht koningozzo »

Folkert schreef: Hihi... Hierna is de BMW weer aan de beurt. Sleutelruimte moet je niet zoeken maar bouwen (in je achtertuin) en ze bellen vanzelf als je 4 te rot is voor de apk... Lol.
Nou zeg. Moet ik me aangesproken voelen? :( Heb hem wel 4 jaar onderhouden en gedaan wat ik kon. Maar zonder lasapparaat zit je als student gewoon wat moeilijk.

Haha, maar ik heb er niks van geleerd hoor. Bezit nu alweer een R17 découvrable :D

Maar ooit zal ik ook een 4tje opknappen!! Zelfs de grootste kluns (ik) zal ooit leren hoe te vechten met het roestmonster.

@Folkert. Succes met de klus. Het ziet er mooi uit. Nog geen ruzie gehad omdat je alleen maar in de garage rondhangt?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 73323Bericht Folkert »

koningozzo schreef:
Folkert schreef: Hihi... Hierna is de BMW weer aan de beurt. Sleutelruimte moet je niet zoeken maar bouwen (in je achtertuin) en ze bellen vanzelf als je 4 te rot is voor de apk... Lol.
Nou zeg. Moet ik me aangesproken voelen? :( Heb hem wel 4 jaar onderhouden en gedaan wat ik kon. Maar zonder lasapparaat zit je als student gewoon wat moeilijk.
Natuurlijk moet je je niet aangesproken voelen. Iedere R4 roest op een gegeven moment en daar kan helemaal niemand wat aan doen.
Haha, maar ik heb er niks van geleerd hoor. Bezit nu alweer een R17 découvrable :D
Een gele??
Maar ooit zal ik ook een 4tje opknappen!! Zelfs de grootste kluns (ik) zal ooit leren hoe te vechten met het roestmonster.
succes!
@Folkert. Succes met de klus. Het ziet er mooi uit. Nog geen ruzie gehad omdat je alleen maar in de garage rondhangt?
Jawel. Ester baalt er wel van dat ik echt vrijwel altijd in de garage zit en nergens anders tijd voor heb. Betekent wel dat zij alle andere dingen voor de bruiloft moet regelen...
Plaats reactie