Wederom remproblemen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Mustangsally
Berichten: 50
Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
Locatie: Zeist
Contacteer:

Wederom remproblemen

Bericht: # 72785Bericht Mustangsally »

Hallo allemaal,

Na mijn vorige oproep voor hulp om de voorwielnaven te demonteren heb ik inderdaad alles kunnen demonteren. Na alles vervangen te hebben, ook weer alles netjes kunnen monteren, ook niet onbelangrijk tenslotte.

Nu heb ik alleen nog steeds het zelfde probleem als toen ik begon, en daar ben ik na zoveel uur sleutelen niet geheel tevreden mee zeg maar.

Wat is het probleem : Als ik in eerste instantie rem, heb ik druk, remt de auto. Vervolgens zakt langzaam maar zeker de druk weg en kan ik het pedaal tot op de bodem trappen, er gebeurt niets meer.... Wacht ik nou een tijdje ( nou rook ik niet meer, maar ongeveer de duur van een shaggie ) dan kan ik weer remmen, en zakt daarna de druk weer weg.

Vervangen : Hoofdremcilinder, alle vier de wielremcilinders, leidingen zijn lekvrij, flexiblede delen bollen niet op.....

Ga ik ontluchten met een apparaat, dan blijk ik maar bellen trekken aan de voorkant, zelfs als ik al een liter!!!!!! remvloeistof heb afgetapt.

Is nou mijn hagelnieuwe hoofdremcilinder naar de knoppen of wat, want ik snap het echt niet meer.....
Vincenti
Berichten: 62
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:42 pm
Locatie: Dorpje a/d Amstel

Bericht: # 72786Bericht Vincenti »

Voor zover ik weet kan er maar een oorzaak zijn voor wat je beschrijft, mits je geen remolie verliest.

Als je daadwerkelijk bij het met gelijke kracht blijvend intrappen het pedaal langzaamaan steeds dieper in kunt trappen, totop de bodem, moet m.i. de nieuwe hoofdremcilinder kaduuk zijn.

Als je lucht in de leiding hebt zitten is er constant (geen) weerstand, niet een langzaam wegebbende remdruk.

Das wel balen!

suc6!
6TL77
Mustangsally
Berichten: 50
Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht: # 72788Bericht Mustangsally »

Ik heb net voor de zekerheid ook maar eens de Renaultboer gebeld waar ik meestal m'n onderdelen vandaan haal.

Hij adviseerde me om toch eerst nog even de remdrukbegrensers te demonteren en te reinigen. Dat schijnen langwerpige 6-kantige flensen te zijn met een kogel+veersysteem daarin.

Iemand bekend met deze remdrukbegrensers?

Ik heb inderdaad wel twee van deze dingen aangetroffen aan de voorzijde, maar dat ie nou zulke problemen geven?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 72789Bericht jbeekmann »

Ik vertrouw bij remproblemen de remdrukverdeler voor de achterwielen ook nooit helemaal. Weet niet waarom, maar die geeft bij mij altijd sores :-?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 72793Bericht an3s »

Denk dat Jasper gelijk heeft:

Als er niks in je kofferbak ligt laat de remdrukverdeler bijna geen olie door. Als er lucht achter de remdrukverdeler zit krijg je dat ie in eerste instantie prima remt op de voorwielen maar de druk vervolgens "weglekt" naar de achterwielen.

Gewoon de achterremmen opnieuw ontluchten terwijl ie NIET op de krik staat, liefst met iets zwaars achterin.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 72830Bericht Hugo »

Dop anders de achterleidingen af bij de hoofdrencilinder: weet je zeker dat je alleen met de voorremmen bezig bent...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Plaats reactie