luchtfilter dubbelle weber
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
luchtfilter dubbelle weber
wie rijdt er met een dubbelle weber, en zo ja hoe ziet dan je luchtfilter
eruit en waar heb je de carter ontluchting aangesloten???
onder bij het spruitstuk zit ook nog een pijpje waar is die voor
graag serieuze antwoorden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
R4FORANGE
eruit en waar heb je de carter ontluchting aangesloten???
onder bij het spruitstuk zit ook nog een pijpje waar is die voor
graag serieuze antwoorden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
R4FORANGE
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Dat pijpje is volgens mij van de slang van de rembekrachtiger, die wel op de R5 zit maar dus niet op de R4. Dat moet dicht gemaakt zijn. Bij mij zit er een kurk in...
Ik heb een K&N luchtfilter erop zitten met de slang van de carterventilatie eronderin gefrot.
Ik denk dat ik er morgenmiddag weer heen ga, dan zal ik 'n foto nemen.
Ik heb een K&N luchtfilter erop zitten met de slang van de carterventilatie eronderin gefrot.
Ik denk dat ik er morgenmiddag weer heen ga, dan zal ik 'n foto nemen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: luchtfilter dubbelle weber
kom je hier ooit niet-serieuze antwoorden tegen?dick holtrop schreef:...graag serieuze antwoorden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
R4FORANGE
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
MOOI
mooi bedankt dan wacht ik dat even af, ben benieuwd hoe het allemaal inelkaar zit met die carte ontluchting
r4f6orange
r4f6orange
zo kan het ook: het is een universele lucht filter. Carter ontluchting heb ik gewoon pen met een extra filter(ruik je wel af en toe)
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... 6&start=60
je ziet de carburatie niet heel goed maar misschien heb je er iets aan.
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... 6&start=60
je ziet de carburatie niet heel goed maar misschien heb je er iets aan.
R4F16 Alpine vliegt prima!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Het oorspronkelijke R5 luchtfilter paste bij mij niet: te groot, en het moest ongeveer op de plaats waar bij de R4 de versnellingspook zit. Ik heb de buis van het filter naar de carb toen ingekort, en er een K&N filter bijbesteld.
Aan de pijp van het filter naar de carb zitten twee tuutjes: 1 voor de carterontluchting, 1 voor de carb overflow (denk ik). In jouw foto zie ik geen dekseltje op de carb, ik denk dat het dan het handigst is om een K&N plat filter te kopen wat je er direct op kan schroeven, en daar de carterafzuiging in te prutsen (aan de onderkant of zo).
Of een dekseltje te zoeken en dan met een pijp verder te bouwen.
Dat tuutje onder de carb: daarvaan ben ik ook heel benieuwd wat de functie is, remdrukbekrachtiging klinkt heel plausibel. Ik heb er zelf een afzuig van gemaakt voor olie die door de carterafzuiging in de de luchtpijp terecht komt en in het K&N filter wil lekken (in die afzuigleiding een restrictie gestopt uit de slangetjes van de R4).
Ik heb zelf recent lopen klooien met de carterafzuiging omdat ik nogal wat mayonaise achtige smurrie in de carterventilatieslangetjes kreeg. Daarop heb ik er een jampotje tussen gezet als mayo-scheider, en daarna gekeken of ik de carterontluchting niet direct aan het afzuiggaatje kon zetten (met het idee: misschien zuigt dat beter af waardoor er geen mayo vorming plaats vindt). Dat bleek te hard te zuigen bij lage toeren waardoor ik van die zuigende geluiden kreeg van lucht die langs de olievuldop naar binnen gezogen werd. Ik zal straks een foto maken van hoe het nu zit.
Aan de pijp van het filter naar de carb zitten twee tuutjes: 1 voor de carterontluchting, 1 voor de carb overflow (denk ik). In jouw foto zie ik geen dekseltje op de carb, ik denk dat het dan het handigst is om een K&N plat filter te kopen wat je er direct op kan schroeven, en daar de carterafzuiging in te prutsen (aan de onderkant of zo).
Of een dekseltje te zoeken en dan met een pijp verder te bouwen.
Dat tuutje onder de carb: daarvaan ben ik ook heel benieuwd wat de functie is, remdrukbekrachtiging klinkt heel plausibel. Ik heb er zelf een afzuig van gemaakt voor olie die door de carterafzuiging in de de luchtpijp terecht komt en in het K&N filter wil lekken (in die afzuigleiding een restrictie gestopt uit de slangetjes van de R4).
Ik heb zelf recent lopen klooien met de carterafzuiging omdat ik nogal wat mayonaise achtige smurrie in de carterventilatieslangetjes kreeg. Daarop heb ik er een jampotje tussen gezet als mayo-scheider, en daarna gekeken of ik de carterontluchting niet direct aan het afzuiggaatje kon zetten (met het idee: misschien zuigt dat beter af waardoor er geen mayo vorming plaats vindt). Dat bleek te hard te zuigen bij lage toeren waardoor ik van die zuigende geluiden kreeg van lucht die langs de olievuldop naar binnen gezogen werd. Ik zal straks een foto maken van hoe het nu zit.
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
luchtfilter
bij diversen R4F6ORANGE project staat het nieuwe luchtfilter
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
foutje, hoe verwijder ik dit ?
Laatst gewijzigd door Willem de Zwijger op di apr 18, 2006 9:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Zo ziet het er bij mij uit. Je ziet de aansluiting op de carb (die mij altijd eenbeetje vreemd voorkomt, want bij de carburateur zit het op een draaiende aansluiting die expres niet lekdicht is), en onderlangs de zelfgefabriekte afzuiging van de olie in de luchtpijp. Ik heb een dammetje in die luchtpijp gemaakt om de olie niet in het luchtfilter te laten lekken (dat gebeurt als de motor uit staat).
En hier de andere kant waar je de carterafzuiging ziet. Overigens is me nooit duidelijk geworden waar het tweede slangetje op de olievuldop voor dient, ik heb hem dichtgemaakt (net niet te zien). Ik vermoed iets met de automaat die oorspronkelijk aan dit blok vast zat.
En hier de andere kant waar je de carterafzuiging ziet. Overigens is me nooit duidelijk geworden waar het tweede slangetje op de olievuldop voor dient, ik heb hem dichtgemaakt (net niet te zien). Ik vermoed iets met de automaat die oorspronkelijk aan dit blok vast zat.
Dat kleine pijpje is denk ik niet voor de rembekrachtiger, omdat op mijn spruitstuk een aparte aansluiting voor de rembekrachtiger zit ter hoogte van de inlaat van de achterste twee cilinders.
Waar ie wel voor dient weet ik ook niet, maar het zou net zoiets kunnen zijn als het pijpje onderaan een gewone R4 carb dat middels een afgeknepen slangetje de vettigheid uit de carterontluchting zuigt. Min of meer hetzelfde idee dus als waarvoor de zwijger hem nu ook gebruikt.
Je hebt overigens het kleppendeksel van een 1100 motor erop zitten ipv dat van de 1400 motor. Het originele kleppendeksel van je motor heeft geen aparte carterontluchting maar doet dit middels een slangetje op de olievuldop.
Waar ie wel voor dient weet ik ook niet, maar het zou net zoiets kunnen zijn als het pijpje onderaan een gewone R4 carb dat middels een afgeknepen slangetje de vettigheid uit de carterontluchting zuigt. Min of meer hetzelfde idee dus als waarvoor de zwijger hem nu ook gebruikt.
Je hebt overigens het kleppendeksel van een 1100 motor erop zitten ipv dat van de 1400 motor. Het originele kleppendeksel van je motor heeft geen aparte carterontluchting maar doet dit middels een slangetje op de olievuldop.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.