Folkert schreef: Wat dacht je van: Dit stuk blik er tussen uit flexen:
oke, dat is nog wel weg te plamuren en schuren, maar een lasnaad over de volle breedte van je dak? Lijkt me lastig. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Ik zal niemand tegen houden.
Gaat het allemaal lukken voor de streefdatum?
Niet over het dak. Aan de zijkant van het raam en onder het raam, achter het zwarte rooster langs. Valt allemaal wel wat mee, volgens mij...
Beproefde manier is inderdaad midden in de stijl het voorste deel door halen en ongeveer 10 cm lager de achterkant.
De 10 cm stijl die blijft zitten moet wel heel zijn en blijven.
Op deze manier kun je het plaatwerk in lijn brengen en netjes aflassen in de gaten die geboord zijn om de voorkant los te halen van de donor en de naden.
Heb geen foto's van deze operatie, maar de 4 rijdt na meer dan 10 jaar nog...
Rinootje schreef:
Hier een fotootje van het raamdeel.
Ziet er een stuk beter dan die van mij. Itempje is dat Puth 200km verderop ligt en me dus haast een dag en veul benzine kost om hem op te halen...
Bedankt iig...
Misschien een hele domme vraag, maar is het niet eenvoudiger om de verroestte delen van de raamstijl weg te slijpen en op die plaats metalen plaatjes in te lassen of een kunststof reconstructie te maken?
Ok. toegegeven, de tijdelijke oplossing die ik bedacht had met polyester was niet direct de ideale oplossing, maar dat kan ook komen doordat ik twee linkerhanden heb.
Zat er trouwens veel "verse" roest onder dat polyester?
koningozzo schreef:Misschien een hele domme vraag, maar is het niet eenvoudiger om de verroestte delen van de raamstijl weg te slijpen en op die plaats metalen plaatjes in te lassen of een kunststof reconstructie te maken?
Dat ga ik, denk ik, ook doen...
Ok. toegegeven, de tijdelijke oplossing die ik bedacht had met polyester was niet direct de ideale oplossing, maar dat kan ook komen doordat ik twee linkerhanden heb.
Zat er trouwens veel "verse" roest onder dat polyester?
Dat is wel een ideale oplossing, vermits je eerst de roest allemaal weghaalt en het blanke metaal goed beschermt...
Folkert schreef:vermits je eerst de roest allemaal weghaalt en het blanke metaal goed beschermt...
Gegroet, Folkert
Haha, ja dat was de bedoeling ook die mooie zomerdag. Maar nadat ik het metaal had kaalgeschuurd en er een mooie laag roestomvormer overheen had gesmeerd ging het helaas regenen....
Weer wat geleerd voor de volgende keer.
Maar ik had natuurlijk ook niet zo'n gemotiveerde en actieve crew tot mijn beschikking.
aiaiai, dat ziet er helemaal niet lekker uit....
Wat fijn om zoveel (overdekte) ruimte te hebben!
Waar maak je deze foto's trouwens mee? Je telefoon? kwaliteit is echt belabberd...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
AI
Mijn garage had dus niet echt overdreven toen ze zeiden dat er toch wel behoorlijk wat laswerk linksvoor te doen was. Wat een misère. Met motor erin zag het er toch wat beter uit...