problemen afstellen ontsteking

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Edwin
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 02, 2002 2:00 am

Bericht: # 6981Bericht Edwin »

Ik heb na de schade die ik aan mijn ontsteking heb opgelopen, zie verhaal van een paar weken geleden over verdeler as, alles weer vernieuwd. Maar ik krijg nu ik de ontsteking wil afstellen geen spanning meer over de spoel. De pluskant op de massa geeft wel 12 volt spanningsverschil maar de ander kant geeft nul ongeacht of de contact puntjes open of dicht staan. Maar als ik de weerstand over de beide polen meet is dit nul. Dan zou ik toch ook aan beide polen 12 volt spanningsverschil naar massa moeten meten? Zou mijn spoel nou ook nog de geest hebben gegeven? Wie heeft hier antwoord op.
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 7041Bericht Supersuus »

Dan zal je condensator kapot zijn!
willem
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am

Bericht: # 7049Bericht willem »

mischien wat vettigheid op de contactpunten {nieuw ?} dan krijg je geen min . bobine kan je testen door met contact aan de min aansluiting even heeel kort met de massa aan te sturen als er dan een vonk overspringt van af de bobinekabel naar massa +_ 5 milimeter van massa af dan doet hij het vast.

groeten Willem
bah
Edwin
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 02, 2002 2:00 am

Bericht: # 7070Bericht Edwin »

Het was dus de bobine, dus snel naar de sloop en er eentje uit een R5je gehaalt, in de 4 gezet en hij rijd weer als een dolle hond. Bedankt voor de tips.
Plaats reactie