1.7 liter
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Nee ik heb geen 1.7 maar een 1.4 68pk uit een R19 uit '92.De vraag is ook past er een versnellingsbak van een 4 of oer 5 voor?
Maar de verbouwingen die je aan je 4tje moet doen zijn waarschijnlijk wel identiek.
Je zult in je schutbord een gat moeten zagen om ruimte te maken voor je dynamo. Onderachter moest er ook ruimte gemaakt worden voor een poelie. Dan ook nog motorsteunen aanpassen. Op zich valt het wel mee,het is wel handig als je kunt lassen
Bij mijn F6je was het meeste al gedaan toen ik hem kocht ,maar er zaten wel nog wat kinderziektes in.
Onderste poelie liep aan tegen schutbord , v-snaar was slecht vervangbaar en stuuras liep aan tegen spruitstuk.Dit heb ik nu weer aangepast en ben het F6je nu weer op aan het bouwen.
In een keer goed passend maken is dus niet echt makkelijk, dus neem de tijd ervoor.
Als ik meer tijd heb zal ik er een verslagje van op het forum zetten.
Maar de verbouwingen die je aan je 4tje moet doen zijn waarschijnlijk wel identiek.
Je zult in je schutbord een gat moeten zagen om ruimte te maken voor je dynamo. Onderachter moest er ook ruimte gemaakt worden voor een poelie. Dan ook nog motorsteunen aanpassen. Op zich valt het wel mee,het is wel handig als je kunt lassen
Bij mijn F6je was het meeste al gedaan toen ik hem kocht ,maar er zaten wel nog wat kinderziektes in.
Onderste poelie liep aan tegen schutbord , v-snaar was slecht vervangbaar en stuuras liep aan tegen spruitstuk.Dit heb ik nu weer aangepast en ben het F6je nu weer op aan het bouwen.
In een keer goed passend maken is dus niet echt makkelijk, dus neem de tijd ervoor.
Als ik meer tijd heb zal ik er een verslagje van op het forum zetten.
- Bruutmans
- Contacteer:
Doe je kalm aan met opbouwen?
Kan ik ook nog wat komen helpen namelijk.
Na de "dagen" maar eens wat gaan plannen
Kan ik ook nog wat komen helpen namelijk.
Na de "dagen" maar eens wat gaan plannen
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Kunnen we er weer het nodige afwerken en uitzweten whahahaBruutmans schreef:Na de "dagen" maar eens wat gaan plannen
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
versnellings bak past wel, maar je aansluiting van de pinion? as uit je bak past niet in de koppeling waarschijnlijk. maar als je de platen ed van een gtl er op gemaakt krijgt moet het passen denk ik.
ik heb nog een 1400 blokje van een 5 staan uit 1990 en daar zat dat probleem in dus heb een een oerblokje (van voor 1984 gezocht en er in geplaatst)
succes
ik heb nog een 1400 blokje van een 5 staan uit 1990 en daar zat dat probleem in dus heb een een oerblokje (van voor 1984 gezocht en er in geplaatst)
succes
renault 12, bigger not better
dus is geen enkel probleem om die bak en motor aan elkaar te zetten..
enkel wat werk met het schutbord en de ophanging van de motor, maar ik denk dat dit wel allemaal gaat lukken, ik ban dus toch van plan om een nieuw R5 motor in mijn 4 te steken, want een oer5je is niet iets te duur...
alvast bedankt en ik hou iedereen op de hoogte hoe het verloopt..
enkel wat werk met het schutbord en de ophanging van de motor, maar ik denk dat dit wel allemaal gaat lukken, ik ban dus toch van plan om een nieuw R5 motor in mijn 4 te steken, want een oer5je is niet iets te duur...
alvast bedankt en ik hou iedereen op de hoogte hoe het verloopt..
- Bruutmans
- Contacteer:
Zeg maar wanneer
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Ah kijk,dan moet ik dus morgen even aanwippen
Kleine heeft een kinderfeestje dus lijkt me dat dat wel kan ja.
Ik bel je morgen wel ff.
Kleine heeft een kinderfeestje dus lijkt me dat dat wel kan ja.
Ik bel je morgen wel ff.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?