rechtsachter door de ophanging
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
rechtsachter door de ophanging
kan een 4 kopen van 1981 (bijna belasting vrij ) voor ongeveer 300 euro
hij is rechts door de ophanging heen wie kan dit lassen
wat zijn de kosten
is het uberhaupt te doen onderkant lassen is niet mn sterkste kant
mvg jaberson
hij is rechts door de ophanging heen wie kan dit lassen
wat zijn de kosten
is het uberhaupt te doen onderkant lassen is niet mn sterkste kant
mvg jaberson
een beginnende r4 freak
Range Rover classic 1971
Range Rover classic 1971
Lassen kun je leren hoor.
Dit hebben we vorig jaar voor het eerst gedaan en inmiddels al een stuk of 4 keer.
Kijk maar eens bij deze link
http://www.otogazzi.com/achterbrug/achterbrug.html
Dit hebben we vorig jaar voor het eerst gedaan en inmiddels al een stuk of 4 keer.
Kijk maar eens bij deze link
http://www.otogazzi.com/achterbrug/achterbrug.html
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
precies het wordt bijna lopende band werk Al blijft het een flink klusje!Le Car schreef:Lassen kun je leren hoor.
Dit hebben we vorig jaar voor het eerst gedaan en inmiddels al een stuk of 4 keer.
Kijk maar eens bij deze link
http://www.otogazzi.com/achterbrug/achterbrug.html
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
- Luuthje
- Berichten: 166
- Lid geworden op: ma dec 12, 2005 1:08 pm
- Locatie: Oosterhout (gld)
- Contacteer:
Nou ik heb het ook pas gedaan ik heb mijn r4tje aan de achterkant opgetilt met een motor takel. Tot ongeveer 1 meter hoogte. Toen heb ik allemaal velgen met banden onder de bodem gelegt (net waat de chassis balk loopt waar de stoelen opvast zitten). Toen de takel laten zakken en de achter as er onder uit gehaald. de remkabels en zo kan je gewoon laten zitten dan. Toen nieuwe balken gemaakt op de zetbank en er onder gelast. Wel de oude afstands bussen laten zitten. En hij kwam er mee door de keuring. zelfs steekproef opgehad :S.
Met vriendelijke groet Luuth van den Berg
Met vriendelijke groet Luuth van den Berg
(1987) R4 F4, (1981) R5 alpine, (1987) Trafic 4x4, (1983) Renault GTL 18 break
Mmm er interessant (maar ook beangstigend ergens) Le Car..
Ben net zelf door de keuring (begin maart) met een flink gat in de achterbalk, had geen tijd en zin (kou) om hiervoor de arm los te halen, hebben het uiteindelijk opgelost door een stukje plaatstaal over het gat heen te plakken! met gumgum en dat met tectiel over te spuiten... Zat allemaal mooi verstopt achter de schokbreker en het 'klonk' goedgenoeg voor de keurmeester....
Nu vroeg ik me af.. als ik dit daadwerkelijk ga repareren binnenkort, moet ik dan ook de torsie stangen los halen? of kan ik dat voorkomen door beide armen los te halen? Las namelijk in het grote klus boek dat het flink lastig is en veel gedoe kost om dat te doen (wat ik mezelf wil besparen aangezien ik moet klussen op de openbare weg...
En waar zijn die opzet stukken voor de balk te koop? in het magazijn van de club? En als ik ze zelf laat maken door een vriend, wat is de dikte van de staalplaat die ik daarvoor nodig heb?
Alvast bedankt! en trouwens de hoofdremcilinder en bandjes die ik van je heb overgenomen zijn top! Succes met klussen aan de Trophy 4 van Frank en Jasper..
http://spaces.msn.com/solex1959/ Staat ergens in de slide-show een foto van het half opengekabte gat (vuistdik)in mijn linker-achterbalk
Ben net zelf door de keuring (begin maart) met een flink gat in de achterbalk, had geen tijd en zin (kou) om hiervoor de arm los te halen, hebben het uiteindelijk opgelost door een stukje plaatstaal over het gat heen te plakken! met gumgum en dat met tectiel over te spuiten... Zat allemaal mooi verstopt achter de schokbreker en het 'klonk' goedgenoeg voor de keurmeester....
Nu vroeg ik me af.. als ik dit daadwerkelijk ga repareren binnenkort, moet ik dan ook de torsie stangen los halen? of kan ik dat voorkomen door beide armen los te halen? Las namelijk in het grote klus boek dat het flink lastig is en veel gedoe kost om dat te doen (wat ik mezelf wil besparen aangezien ik moet klussen op de openbare weg...
En waar zijn die opzet stukken voor de balk te koop? in het magazijn van de club? En als ik ze zelf laat maken door een vriend, wat is de dikte van de staalplaat die ik daarvoor nodig heb?
Alvast bedankt! en trouwens de hoofdremcilinder en bandjes die ik van je heb overgenomen zijn top! Succes met klussen aan de Trophy 4 van Frank en Jasper..
http://spaces.msn.com/solex1959/ Staat ergens in de slide-show een foto van het half opengekabte gat (vuistdik)in mijn linker-achterbalk
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
De stangen worden met de armen los genomen, oftewel de gehele achteras.Daan schreef:...ook de torsie stangen los halen? of kan ik dat voorkomen door beide armen los te halen? ...
Alle remslangen ( en indien van toepassing de handremkabels ) losnemen, schokdempers verwijderen en dan de 12 bevestigingsbouten van de draaipunten.
Hulp gebruiken om de as op te vangen, dat tijdens deze werkzaamheden de auto stevig op bokken staat mag duidelijk zijn...
misschien dan toch maar een mooi plekje ergens binnen zien te regelen, misschien met brug.... :s Ach dat zien we straks wel weer. Bedankt in iedergeval!
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943