remprobleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
remprobleem
Hallo,
mijn achterrem werkt niet helemaal goed. Wanneer ik rem komen de remblokken niet meer los van de trommel, wanneer ik dan de getande stelveer (zelfstellend dus?) los trek springen de schoenen weer terug. Hoe kan het dat die dingen niet zelf terug springen?
groet
mijn achterrem werkt niet helemaal goed. Wanneer ik rem komen de remblokken niet meer los van de trommel, wanneer ik dan de getande stelveer (zelfstellend dus?) los trek springen de schoenen weer terug. Hoe kan het dat die dingen niet zelf terug springen?
groet
Dus de remschoenen komen wel terug als je via de handrem remt, maar niet via de voetrem?
Als je, nadat je met de voet geremd hebt, een tijdje wacht, ( lastig als je rijd.. ) loopt het wiel dan wel vrij? Met andere woorden: loopt de remvloeistof te langzaam terug?
Nog eens de vraag, wat is er gebeurt voordat de remmen problemen gaven?
Als je, nadat je met de voet geremd hebt, een tijdje wacht, ( lastig als je rijd.. ) loopt het wiel dan wel vrij? Met andere woorden: loopt de remvloeistof te langzaam terug?
Nog eens de vraag, wat is er gebeurt voordat de remmen problemen gaven?
Het veertje is deel van het zelf stel mechanisme en doet wat het moet doen: het stellen van de schoenen.
Als de remcilinder op druk wordt gebracht, bewegen de schoenen naar buiten en komen doordat de veren aan boven en onderzijde ze weer terug trekken terug ( als de remvloeistof terug wil ).
In jouw geval lijkt het alsof wil de vloeistof niet terug. Dit kun je testen, door op het rempedaal te trappen en een remleiding los te halen; als de remvloeistof ( een paar druppels )er met enige kracht uit komt ( omdat door wat voor oorzaak ook, de vloeistof niet terug gaat naar het reservoir ) en het wiel weer wil draaien, weet je dat je het in het niet terug lopen van de vloeistof moet zoeken. ( b.v. verkeerd aangesloten leidingen op de remkrachtverdeler, te weinig speling tussen pedaal en hoofdremcilinder o.i.d. )
Als de remcilinder op druk wordt gebracht, bewegen de schoenen naar buiten en komen doordat de veren aan boven en onderzijde ze weer terug trekken terug ( als de remvloeistof terug wil ).
In jouw geval lijkt het alsof wil de vloeistof niet terug. Dit kun je testen, door op het rempedaal te trappen en een remleiding los te halen; als de remvloeistof ( een paar druppels )er met enige kracht uit komt ( omdat door wat voor oorzaak ook, de vloeistof niet terug gaat naar het reservoir ) en het wiel weer wil draaien, weet je dat je het in het niet terug lopen van de vloeistof moet zoeken. ( b.v. verkeerd aangesloten leidingen op de remkrachtverdeler, te weinig speling tussen pedaal en hoofdremcilinder o.i.d. )
Dat kan heel goed. Ik heb eens hetzelfde probleem gehad. Oorzaak was idd verwisselde leiding bij de remkrachtverdeler. Niet links-rechts maar aanvoer-afvoerMichelke schreef:Kan dat dan?
dus links en rechts eens verwisselen? Als ik die verkeerd heb aangesloten, hoe kan 't dan dat m'n linkerachterwiel wel goed remt?
groet
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!