Remdrukbegrenzer vervangen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Remdrukbegrenzer vervangen
Had problemen bij het remmen. Oorzaak: lek bij remdrukbegrenzer. Zag toen ook dat de balk ook niet meer 100% was, dus dat laten we ook meteen maar even lassen. Heb echter problemen met het demonteren van de rembrukbegrenzer. Deze zit op 3 plaatsen vast. Aan de rechtse kant met 2 lange bouten door de balk. En linksonder met een kleiner boutje. Dit boutje kan ik wel draaien, maar hij komt niet los. Deze bout zit niet door en door, dus ik neem aan dat er schroefdraad in de balk zit. Kan iemend mij vertellen hoe dit bevestigingspunt in elkaar zit en of het dan mogelijk is om evt. de bout uit te boren en er een moer in te lassen? Of is er een andere simpele oplossing om deze bout los te krijgen?
R4 GTL (1984)
Klopt!p304c schreef:als ik mij goed herrinner zit dat kleine boutje helemaal niet vast aan de balk en zit de remdrukverdeler alleen maar vast met die grote bouten
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
kijk ook maar op de volgende topic .
daar staat hij ook een aantal keren afgebeeld
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... 3&start=15
en op www.otogazzi.com "achterbrug revisie"
Het boutje links onder zit er volgens mij alleen maar als een soort afstandshouder. Er zit achter dit boutje trouwens wel een gaatje in de balk.
succes!
daar staat hij ook een aantal keren afgebeeld
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... 3&start=15
en op www.otogazzi.com "achterbrug revisie"
Het boutje links onder zit er volgens mij alleen maar als een soort afstandshouder. Er zit achter dit boutje trouwens wel een gaatje in de balk.
succes!
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Bedankt voor de adviezen. Als ik zo de site van otogazzi bekijk, ga ik ook eerst maar eens even verder controleren. Want als ik nu toch bezig ben, kan ik het beter in een keer goed doen. Dit betekent dan wel dat ik voorlopig niet in de 4 kan rijden, want alles moet onder de carport gebeuren. Dus zal het wel na de winter worden.
R4 GTL (1984)