Mijn 4F4-tje "Service Apres-Vente"

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
service-après-vente
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 7:40 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Mijn 4F4-tje "Service Apres-Vente"

Bericht: # 63005Bericht service-après-vente »

Omdat ik al gespot ben met mijn onlangs aangeschafte viertje en al een aantal maanden lid ben van de r4club ,vond ik dat het maar eens tijd werd om mezelf even voor te stellen. Daar is deze rubriek ten slotte voor , om vrij en onbevreesd voor je Renault-tic uit te komen (het heeft wel iets weg van de A.A. , hoewel ik daar geen ervaring mee heb)

Dus bij deze : Ik ben Thierry , 33 jaar en al jaren aan de Renault. Het is misschien een flauw excuus, maar het ligt wel een beetje aan mijn jeugd. Het was vroeger bij ons thuis ook al Renault , wat de klok sloeg.
Als we vroeger naar de camping gingen , in een oranje Renault 6 met op het imperiaal een box ( en dan bedoel ik geen skibox maar zo’n spijltjesbox waar ik als kleine nog in had gelegen) gevuld met koffers, en met een halve 4F6 als aanhanger ,voor de fietsen ,aardappels enz. , hadden we aan bekijks onderweg geen gebrek.
Voor ons op de achterbank was het een sport om te reageren op al de blikken in onze richting.

Mijn eerste auto was een gekregen Golfje , maar heb me daarna toch bekeerd tot Renault.
Na een pausmobiel-expressje heb ik een aantal 25’s gereden, als laatste een heerlijke V6 automaat .
Hoewel ik niet echt op zoek was naar een viertje , wist ik wel dat er nog eens een zou komen.
Omdat ik een jaar of twee terug vaak een leuk viertje zag staan in Tilburg, heb ik een keer een briefje tussen de ruitenwissers gedaan met de royale complimenten voor hun viertje , en mijn telefoonnummer voor het geval ze hem ooit wilden verkopen.
Eigenlijk was ik het al weer vergeten tot ik twee jaar later werd gebeld met de vraag of ik nog
steeds interesse had.

Dus nu ben ik de trotse eigenaar van een 1987-er Renault 4F4 , Type nummer 210B ,
Het is een ex-service auto van een Garage in Frankrijk , uit het plaatje Alby, district Tarn .
Hij is in 1988 mee naar Nederland genomen en op Nederlands kenteken gezet.
Het is zeker niet moeders mooiste , de gebruikssporen zijn zowel in- als uitwendig zichtbaar, vooral de motorkap , die hebben ze volgens mij als werkbank gebruikt .
Gelukkig koste me het niet veel om hem weer nieuwe APK te geven .
Voorlopig hoop ik er niet te veel onkosten aan te krijgen , maar dat er in de toekomst nog wat werk aan is moge duidelijk zijn.
Ik ben van plan hem ( of is het nu haar ?) t.z.t. in ere te herstellen en weer in te richten als echte service-wagen .

Nu gebruik ik hem dagelijks , dus voor de spotters onder dezen: je kunt mij vooral zien ronrijden in de omgeving Breda-Tilburg-Den Bosch , en in Baarle-Nassau waar ik zelf woon. Ik mag ook wel een buiten het mooie Brabant komen , maar dat zal ik dan wel van te voren melden.

Rest mij nu niets meer dan iedereen op dit forum en in de club veel Renault-plezier te wensen.

Thierry Gulickx.
En dan nu de foto :
Afbeelding
[/img]
Laatst gewijzigd door service-après-vente op ma okt 24, 2005 7:13 pm, 10 keer totaal gewijzigd.
# Renault 4F4 (1987) Service wagen # Renault4 Rodeo # Estafette 1000 (1978) Camper # Estafette 800 (1973) bestel # 5 GT Turbo Phase I (1986) #
Te koop : Renault Fuego 1.4 TL ( 1982 ) #
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 63034Bericht Jan-Geert »

heb je ook een baccara uit 89 gehad?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 63048Bericht jbeekmann »

...en Jan-Geert heeft een 25vriendje gevonden...

Gave F4 trouwens!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
service-après-vente
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 7:40 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht: # 63052Bericht service-après-vente »

Aan Jan-Geert : Was het maar , alhoewel ik dan waarschijnlijk nog meer spijt gehad zou heben.
Ik zal nog wel een opzoeken wat ik er nog meer van weet.
Aan J. Beekman : Bedankt!
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 63053Bericht Jan-Geert »

aan beekmans : Jij zou ook maar al te graag een hebben ;) , je mag wel eens mee met de turbo ;)

aan f4 thierry : wat voor heb je gehad?
Gebruikersavatar
service-après-vente
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 7:40 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht: # 63059Bericht service-après-vente »

Het was een V6 automaat , volgens mij een 2.8 liter,
lichtblauw-metallic.
Ik heb hem verkocht aan iemand die al een V6 Turbo had en een V6 schakelbak.
Ik zal nog wel een kijken of ik er nog een foto van kan vinden.
Gebruikersavatar
service-après-vente
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 7:40 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht: # 63234Bericht service-après-vente »

Misschien moeten we er maar een topic van maken,of gaat dat net te ver?
Okee, ik weet dat het Renault 25 register een leuke site heeft met een gedegen forum , maar ik heb geen zin om iedere keer als ik achter de pc zit op iedere Renault-site in te loggen enz.
Hoewel er erg veel mooie Renault sites zijn , maar omdat ik er gewoon een baan op na houd, heb ik daar helaas niet de tijd voor.

Ik heb even gekeken , maar ik heb helaas geen foto’s meer van mijn eerste 25
Toen was ik nog niet zo fanatiek als nu , en had ik nog geen digitale camera.
Ik heb nog wel een foto van mijn 2e R25 , die moest ik in het kader van dossiervorming wel nemen nadat ik hem ergens fout had geparkeerd.
Ik zal hem niet te groot afbeelden voor de gevoelige kijker:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
service-après-vente
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 7:40 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht: # 63236Bericht service-après-vente »

Jan-Geert
Je hebt PM.

(als het gelukt is)
Plaats reactie