schijfrem F6

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
BramBram
Berichten: 15
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: ZEIST

schijfrem F6

Bericht: # 62545Bericht BramBram »

Hallo daar,

Ik krijg het niet voor mekaar om m'n voorwielen van m'n F6 vrij te laten lopen. :-?

Ik heb ze al helemaal uit elkaar gehad en nieuwe blokken gemonteerd. Hoort er misschien een veertje in de klauw te zitten die de blokken weer uit elkaar duwt?

Enig advies hierin zou ik waarderen.

Alvast bedankt.

bram
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 62563Bericht Hugo »

De remcilinders worden, tijdens het rijden, door de remschijf teruggeduwd.

Als ze vrijlopen.

Dit is te testen door ze terug te dwingen en daarna iets onder druk te zetten ( licht op de rem trappen ). Let op dat er een remschijf of stuk hout tussen de cilinders zit zodat ze niet te ver naar buiten kunnen komen. Het naar binnen duwen van de cilinders moet met enige druk ( de remvloeistof moet door een kleine opening terug naar het reservoir ).

Er zit geen veer of iets anders om tijdens het rijden de blokken van de remschijf vrij te houden, enkel door dat de remschijf tegen de blokken aandrukt is genoeg om een kleine opening te maken, waardoor de remschijf vrij gaat lopen.

Bij nieuwe blokken kan de ruimte erg krap zijn, een stukje rijden, controleren of de velgen warm worden ( de blokken zijn dan nog niet genoeg gesleten ), let op dat de zaak eventueel niet te warm wordt, het kan verbranden...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
BramBram
Berichten: 15
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: ZEIST

Bericht: # 62573Bericht BramBram »

fijn dankuwel. Het is inmiddels al gelukt! 8)
Plaats reactie