help help electronica problemen in italie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
help help electronica problemen in italie
hoi allemaal, hier vanuit italie enige problemen met ons viertje. behalve heel veel ploffen bij het gas loslaten en bergje naar beneden hield vandaag de kachelventilator ermee op en de remlichten dus, bovendien doen de knipperlichten het niet als ik het dimlicht aan heb en de benzinemeter staat op nokvolals het licht aan is. als het dimlicht uit is knippert de benzinemeter ook vrolijk mee op de knipperlichten????????.
De zekering heb ik al vervangen, maar die knalt er direct weer uit. iemand enig idee waar de kortsluiting kan zitten. zonder remlicht rijden in italie is toch wel link zonder hoofdsteunen
Er zijn hier wel veel te spotten overigens, ook hele ouden met oude mannetjes
De zekering heb ik al vervangen, maar die knalt er direct weer uit. iemand enig idee waar de kortsluiting kan zitten. zonder remlicht rijden in italie is toch wel link zonder hoofdsteunen
Er zijn hier wel veel te spotten overigens, ook hele ouden met oude mannetjes
klinkt alsof door de warmte de boel redelijk aan elkaar gesmolten is.
kachelventilator en remlichten zitten volgens mij bij elkaar op de groep
en ook de aansluiting voor de radio zit daarmee in verband. bekabeling loopt voor een groot deel vlak onder je dashboard. aangezien het lijkt alsof je daar ook storing hebt zul je het volgens mij moeten zoeken in die grote bos draden onder en achter je dashboard. moeilijk verder te beoordeelen van een afstand.
kachelventilator en remlichten zitten volgens mij bij elkaar op de groep
en ook de aansluiting voor de radio zit daarmee in verband. bekabeling loopt voor een groot deel vlak onder je dashboard. aangezien het lijkt alsof je daar ook storing hebt zul je het volgens mij moeten zoeken in die grote bos draden onder en achter je dashboard. moeilijk verder te beoordeelen van een afstand.
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Hoi Jelmer
Het ploffen van je vier bergaf is een normaal verschijnsel, eventueel kan je de stationaar schroef iets open draaien, maar er is dus niets aan de hand.
Elektrische storingen zoeken op afstand is erg moeilijk, alle lampen eruit halen en 1 voor 1 terug plaatsen is een zoekmogelijkheid.
Dit soort grappen gebeuren meestal als er ergens slechte aarde is, dan gaat de stroom, van je stads licht b.v. via je richting aanwijzer lampje.
Met een zakmes/nagelvijltje verricht je wonderen.
Het ploffen van je vier bergaf is een normaal verschijnsel, eventueel kan je de stationaar schroef iets open draaien, maar er is dus niets aan de hand.
Elektrische storingen zoeken op afstand is erg moeilijk, alle lampen eruit halen en 1 voor 1 terug plaatsen is een zoekmogelijkheid.
Dit soort grappen gebeuren meestal als er ergens slechte aarde is, dan gaat de stroom, van je stads licht b.v. via je richting aanwijzer lampje.
Met een zakmes/nagelvijltje verricht je wonderen.
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats tijdelijk inplaats van de zekering die er telkens uit gaat een lamp: deze geeft licht zolang de kortsluiting aanwezeig is en of een verbruiker is in geschakeld.
Door nu her en der wat los te trekken ( stekkers, geen draden door ) moet de lamp een keer doven.
Onthoud goed wat je waar los gemaakt hebt, alles moet ( met uitzondering van wat de zaak kortsluit ) weer op de juiste plaats vast gemaakt worden.
Door nu her en der wat los te trekken ( stekkers, geen draden door ) moet de lamp een keer doven.
Onthoud goed wat je waar los gemaakt hebt, alles moet ( met uitzondering van wat de zaak kortsluit ) weer op de juiste plaats vast gemaakt worden.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Hier ben ik het volmondig en van ganser harte mee eens, zoek de punten op waar contact met de massa gemaakt wordt, losdraaien, roest wegkrabben, lekker dik (koper)vet erop en je bent het heertje oftwel Il SignoreRodeo-6â„¢ schreef:Dit soort grappen gebeuren meestal als er ergens slechte aarde is, dan gaat de stroom, van je stads licht b.v. via je richting aanwijzer lampje.
Ik heb zelf ook eens zoeits gehad; jou beschrijving lijkt akelig veel op mijn elektriek-probleem van dit voorjaar... Bij mij was de massadraad achterop de dynamo losgebroken (door trillingen en een te kort draadje). Bij deed ook richtingaanwijzer raar en benzinemeter op vol als de lampen aanstaan. Bij licht uit wel alles normaal ?
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...