bruine prut in het expansietankje van koelsysteem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
bruine prut in het expansietankje van koelsysteem
Beste allemaal,
Gisteren zag ik dat de koelvloeistof was veranderd in lichtbruin melkachtig vocht. Vanochtend alles schoongemaakt en opnieuw gevuld en aangesloten. Na 160 km gereden te hebben ging het bij stilstand borrelen in de tank, verdubbelde de vloeistof minstens!
Na anderhalf uur was het peil weer gedaald tot normaal nivo maar wel nog roestig bruin.
Weet iemand wat er aan de hand is? Kan ik hier nog mee rijden? (alleen naar de garage uiteraard
Veel dank alvast!! groetjes Barbara
Gisteren zag ik dat de koelvloeistof was veranderd in lichtbruin melkachtig vocht. Vanochtend alles schoongemaakt en opnieuw gevuld en aangesloten. Na 160 km gereden te hebben ging het bij stilstand borrelen in de tank, verdubbelde de vloeistof minstens!
Na anderhalf uur was het peil weer gedaald tot normaal nivo maar wel nog roestig bruin.
Weet iemand wat er aan de hand is? Kan ik hier nog mee rijden? (alleen naar de garage uiteraard
Veel dank alvast!! groetjes Barbara
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Wat je zou kunnen doen,is een tablet afwasmiddel voor een vaatwasser erin(ze gooien er ook wel es wat anders in,maar daar kan ik ff niet opkomen(wc-eend misschien??),weet het niet meer.), warm rijden, goed doorspoelen (met de tuinslang), evt nog een keer herhalen, dan opnieuw koelvloeistof erin.
En kijken wat ie doet.
Suc4.
En kijken wat ie doet.
Suc4.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
euh, ik heb mijn tankje gevuld met koelvloeistof. zag er dus toen ik hem weer terughing mooi schoon uit. Na de rit weer net zo vies als daarvoor en luidruchtig en zichtbaar borrelent.
Moet ik iets in de raditeur zelf doen? Heb ik nog nooit gedaan. Vloeistofpeil ziet er daar goed uit. Nooit bijgevuld (het afgelopen jaar) Wel wat water in het tankje gedaan zo nu en dan maar meer voor het idee dan dan het noodzakelijk was.
Een lek heb ik neem ik aan niet, dan zou de tank leeg zijn toch? Slangen zijn goed, niet broos. Maar ik heb verder bijzonder weinig verstand van mijn viertje's binnenkant Weet wel dat ie zeer trouw is en me nooit in de steek laat
Moet ik iets in de raditeur zelf doen? Heb ik nog nooit gedaan. Vloeistofpeil ziet er daar goed uit. Nooit bijgevuld (het afgelopen jaar) Wel wat water in het tankje gedaan zo nu en dan maar meer voor het idee dan dan het noodzakelijk was.
Een lek heb ik neem ik aan niet, dan zou de tank leeg zijn toch? Slangen zijn goed, niet broos. Maar ik heb verder bijzonder weinig verstand van mijn viertje's binnenkant Weet wel dat ie zeer trouw is en me nooit in de steek laat
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Hey biebelebabs,waar woon je ergens?
Wie weet woont er iemand in de buurt die wel een kijkje wil nemen met je?!
Wie weet woont er iemand in de buurt die wel een kijkje wil nemen met je?!
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Amsterdam, ken je daar iemand?
Zonder gekheid, ik ga er morgen mee naar de garage maar wil weten wat "ons" scheelt (ik heb een nieuwe garage ivm vaste klusmeneer en ben een beetje slecht van vertrouwen...)
Als ik het met de tuinslang red wil ik dat best gaan testen natuurlijk. De vraag is: hoe kan ik dat ding doorspoelen? DAt staat nl niet in het instructieboekje van mijn renault 4 HAHAHAHAHHA
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Kanten van A`dam e.o wonen wel mensen hoor.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Of bij het terug plaatsen na schoon maken van het expantievat wat lucht in het systeem.Rodeo-6â„¢ schreef:Als tie borrelt,
betekend of dat ie te heet wordt
of dat je koppakking eruit ligt.
Had de auto voor het schoomaken andere klachten?
Hij geeft bruin water, oftewel roestwater, dus doorspoelen:
De onderste radiatorslang los maken, het hele koelsysteem leeg laten lopen.
Na de slang weer gemoteerd te hebben, vullen met leidingwater, poosje laten draaien, de troep die nog in de motor zit komt dan los, hele verhaal herhalen, tot dat het water redelijk schoon lijkt.
In het voorjaar en zomer ( geen kans op vorst, dus bevriezen) een paar weken met alleen water rond rijden, indien nodig bijvullen.
Hierna nog een keer doorspoelen en vullen met koelvloeistof.
Niet vergeten te ontluchten: het expantievat hoog houden, de ontluchting opendraaien op de kachel slang ( boven de motor ).
( bij dit hele verhaal de kachelkraan open zetten, zodat het hele koelsysteem doorgespoeld en ontlucht wordt.)
Nooit andere klachten gehad, hoogstens dat ie ratelt als je een flinke dot gas geeft, zodra je gas terug neemt is dat weg.
Ik ga dit schoonmaken niet zelf aanpakken, helaas vertrouw ik niet op mezelf als het gaat om dingen weer goed genoeg vastzetten etc, ben gewoon niet ervaren genoeg maar erg bedankt voor de uitvoeringe beschrijving! Langzamerhand komt er een beetje (in) zicht.
Ik ga dit schoonmaken niet zelf aanpakken, helaas vertrouw ik niet op mezelf als het gaat om dingen weer goed genoeg vastzetten etc, ben gewoon niet ervaren genoeg maar erg bedankt voor de uitvoeringe beschrijving! Langzamerhand komt er een beetje (in) zicht.
Bekijk ook even hoeveel liter er ongeveer uitkomt en gooi er dan ook weer voldoende in.
Staat waarschijnlijk wel in het boekje.
Voel ook of de radiator overal gelijkmatig warm wordt en of de fan aanslaat. Als de radiator ongelijk warm wordt zit deze vol drap.
Zo rond de 4 liter moet er na het aftappen wel weer in passen.
Staat waarschijnlijk wel in het boekje.
Voel ook of de radiator overal gelijkmatig warm wordt en of de fan aanslaat. Als de radiator ongelijk warm wordt zit deze vol drap.
Zo rond de 4 liter moet er na het aftappen wel weer in passen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
ja ja, dat kan helemaal niet, als je alleen maar het potje schoon gemaakt hebtHugo schreef:Of bij het terug plaatsen na schoon maken van het expantievat wat lucht in het systeem.Rodeo-6â„¢ schreef:Als tie borrelt,
betekend of dat ie te heet wordt
of dat je koppakking eruit ligt.
Ik blijf bij m'n eerste reactie,
hij/zij wordt te heet, door ................
Defecte waterpomp of defecte thermostaat of verstopte radiator.
Of opgeblazen koppakking, sneu, dat wel
En dan wel uitzoeken waardoor dat gekomen is anders gebeurt het je weer
>> Doe mij maar een DAF <<
Had het zelfde met de stoomboot en dat was ook een lekke koppakking. Kan je er nog wel mee op en neer naar Napels, maar daarna heb je het toch echt gehad.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit klinkt als pingelen, ook zeker wat aan doen! Ontsteking later zetten en eventueel 98 tanken.hoogstens dat ie ratelt als je een flinke dot gas geeft, zodra je gas terug neemt is dat weg
Ik denk ook aan de lekke koppakking als er daadwerkelijk bellen in je tank komen. Wordt het met verhoogd toerental erger?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
[/quote] En dan wel uitzoeken waardoor dat gekomen is anders gebeurt het je weer [/quote]
Wat kan dat zijn dan? (Ligt het aan mijn rijstijl??)
Ik rij zo naar de garage. laat wel horen wat het is.
Heb geen idee van het toerental. Kwam van de snelweg en heb nog 3 min. stadsverkeer gereden in lage versnelling. Contact uit en daar was de cocktail
Nogmaals, ik zat achter het stuur en hoorde het geborrel onder de dichte motorkap beginnen. Opeens zat er 2 keer zoveel vloeistof in de tank.
Toen de motor was afgekoeld was het peil weer goed. Ik heb met redelijk afgekoelde motor nog 5 min. stad gereden. Toen borrelde hij niet toen ik hem uitzette en was het peil ook niet gestegen.
Mij lijkt het dan ook het probleem van een kapotte/verstopte radiator, maar ja ... wat een koppakking doet weet ik niet, laat staan dat ik weet waar die zit... (maar ik ga in de leer!)
Wb tanken: ik tank al afwisselend 98 en superplus. Maar zal de ontsteking laten stellen.
Wat kan dat zijn dan? (Ligt het aan mijn rijstijl??)
Ik rij zo naar de garage. laat wel horen wat het is.
Heb geen idee van het toerental. Kwam van de snelweg en heb nog 3 min. stadsverkeer gereden in lage versnelling. Contact uit en daar was de cocktail
Nogmaals, ik zat achter het stuur en hoorde het geborrel onder de dichte motorkap beginnen. Opeens zat er 2 keer zoveel vloeistof in de tank.
Toen de motor was afgekoeld was het peil weer goed. Ik heb met redelijk afgekoelde motor nog 5 min. stad gereden. Toen borrelde hij niet toen ik hem uitzette en was het peil ook niet gestegen.
Mij lijkt het dan ook het probleem van een kapotte/verstopte radiator, maar ja ... wat een koppakking doet weet ik niet, laat staan dat ik weet waar die zit... (maar ik ga in de leer!)
Wb tanken: ik tank al afwisselend 98 en superplus. Maar zal de ontsteking laten stellen.