remprobleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Dank je; hij doet het weer. Allerlei troep in de tank. Bladeren, een stuk stof, tie-ribjes en wie weet wat ik nog allemaal tegenkom. Als ik iemand vind die efkes mee rijdt breng ik 'm naar een garage waar ik er de tank even onderuit kan halen om schoon te maken en een slot op de dop te maken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: remprobleem
Ik begrijp her en der dat je er eigenlijk een 1400cc in wil leggen, en meer nog, dat je eigenlijk naar een andere F4 op zoek bent. Als dat zo is, dan ben je echt niet goed bij je hoofd om hier nog zoveel tijd en moeite in te steken... Of groeien de flappen op je rug ?Tom schreef:Ze hebben mijn F4 dan ook al verwenst. Ik citeer:
'....dat je de hele rotzooi in de zee flikkert....',
'.....of nog beter, al het bruikbare er af slopen en de rest bij het oud ijzer....',
'.....voldoende karbiet er onder, een beetje water en een lontje en ik kom een heel eind. Weet nog wel een leuke paarse om het bij uit te proberen.....'
In brand steken ben ik ook nog ergens tegen gekomen
wie weet raad
En wat bereft Paul en Schoapke; die ken ik nie anders dan als eerlijke jongens, dus als die je autooke zo verwensen, dan zal die 't wel verdienen
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Bij het ontluchten, trap je dan niet tever?Tom schreef:ik vraag mezelf dus af hoe het dan kan dat een hoofdremcyl. al na 1.5 jaar versleten is dat hij z'n werk niet meer juist doet. Dat is toch banaal.
maar wie wat weet is welkom......
Met andere woorden: het werkgebied van de zuigers is beperkt door de druk die je opbouwt in het gesloten systeem. Bij het ontluchten is het mogelijk om verder te gaan.
Tijdens het gebruik is er een (zeeer) klein gedeelte van de wand glad gepolijst, na dit deel is dus een drempeltje ontstaan. Bij het ontluchten "schuurt" het afdichtingsrubber hier op kapot.
Om deze reden wordt in de garage met of wel druk (op het resevoir) of wel vacuum (op de ontluchtingsnippel) de zaak ontlucht.
P.S. op de F4 passen ook de (grotere) remankerplaten met de hele rem-fabriek en trommels van een GTL of F6.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: remprobleem
Flappen?? noh nix gezien...Moaske schreef:... Of groeien de flappen op je rug ?
En wat betreft Paul en Schoapke; die ken ik nie anders dan als eerlijke jongens, dus als die je autooke zo verwensen, dan zal die 't wel verdienen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"