verwijderen onderste draagarm voorwielophanging
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
verwijderen onderste draagarm voorwielophanging
Wie weet hoe ik dat kreng los krijg? Ben al voorzichtig met een koevoet aan de gang geweest maar ben enkel tot de conclusie gekomen dat er idd een rubber bus tussen zit die niet los wil. Er lijkt een bout doorheen te lopen die er zo uit te slaan zou moeten zijn. Lees goed, ik zeg LIJKT, want dat ding wil vooruit nog achteruit. Wel zit er een sleuf op de kopse kant, dus ik denken, schroevendraaier erin en draaien maar. Dat kost je dus een knokkel.....
Aan de andere kant, achter de bevestiging van de torsiestaaf zeg maar, daar zie ik ook een kop van iets, maar dat is rond en kan ik niet bij.
Nou is mijn vermoeden dat in beide helften een rubber bus zit en ik die dingen er dus met bout en al op een of andere manier eruit moet zien te hengsten. MAAR HOE? want de rest moet natuurlijk wel heel blijven.
En voor de grapjassen onder ons... eruit stoken is geen optie.
Aan de andere kant, achter de bevestiging van de torsiestaaf zeg maar, daar zie ik ook een kop van iets, maar dat is rond en kan ik niet bij.
Nou is mijn vermoeden dat in beide helften een rubber bus zit en ik die dingen er dus met bout en al op een of andere manier eruit moet zien te hengsten. MAAR HOE? want de rest moet natuurlijk wel heel blijven.
En voor de grapjassen onder ons... eruit stoken is geen optie.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ik ben al een week bezig met het uitzoeken van mijn bedrading. Er waren een hoop draden samengesmolten en nu doet alles het weer behalve de knipperlichten en de aanjager. Dat laatste geeft niet maar die pinkers moeten het toch wel doen vind ik...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Zowel de kluwer als olyslager maken er zich veel te makkelijk vanaf met respectievelijk "overlaten aan de dealer" en "neem de draagarm eraf". In geen van beide staat een exploded view waarop de bevestiging te zien is.
Heb de complete wielophanging los en alles is er al af, alleen zit die onderste draagarm nog vast aan dat deel wat op het chassis gebout wordt.
Heb de complete wielophanging los en alles is er al af, alleen zit die onderste draagarm nog vast aan dat deel wat op het chassis gebout wordt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
He hoi,
Volgens mij moet je de torsiestang eerst demonteren,
daarna kun je de bout eruit tikken. Dat wil niet wanner de torsiestang er nog in zit, want dan loopt ie ertegen aan.
Wanneer je de torsiestang eruit hebt, dan zit er ook nog een rubber dopje in de draagarm, die kun je er ook uit halen. (Met een beetje geweld ram je dat rubbertje wel mee naar buiten, maar dan is ie meestal kapot.)
Volgens mij moet je de torsiestang eerst demonteren,
daarna kun je de bout eruit tikken. Dat wil niet wanner de torsiestang er nog in zit, want dan loopt ie ertegen aan.
Wanneer je de torsiestang eruit hebt, dan zit er ook nog een rubber dopje in de draagarm, die kun je er ook uit halen. (Met een beetje geweld ram je dat rubbertje wel mee naar buiten, maar dan is ie meestal kapot.)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Goof ,
als je toch nylon bussen gaat zetten, kan je het rubber toch wel slopen?
Overigens moet je geen nylon nemen , maar DELRIN. Nylon zwelt als het vochtig wordt, en gaat dan ongelofelijk klemmen. Delrin is veel maatvaster. Delrin is een handelsnaam. De chemische afkorting ervan is POM. Eriks in Alkmaar en Vink in ?? zijn groothandels. leveren ook aan partikulieren. Kleine scheepswerven en machinefabriekjes hebben het spul vaak op voorraad.
Succes.
als je toch nylon bussen gaat zetten, kan je het rubber toch wel slopen?
Overigens moet je geen nylon nemen , maar DELRIN. Nylon zwelt als het vochtig wordt, en gaat dan ongelofelijk klemmen. Delrin is veel maatvaster. Delrin is een handelsnaam. De chemische afkorting ervan is POM. Eriks in Alkmaar en Vink in ?? zijn groothandels. leveren ook aan partikulieren. Kleine scheepswerven en machinefabriekjes hebben het spul vaak op voorraad.
Succes.
Vink Kunststoffen BV
Bergvredestraat 7
6942GK Didam
Tel: 0316 298911
Fax: 0316-298883
www.vinkkunststoffen.nl
info@nl.vink.com
Rubber uitboren, bussen inzagen (alleen de bussen ! ) bussen verwijderen.
Bergvredestraat 7
6942GK Didam
Tel: 0316 298911
Fax: 0316-298883
www.vinkkunststoffen.nl
info@nl.vink.com
Rubber uitboren, bussen inzagen (alleen de bussen ! ) bussen verwijderen.
Oehps, vergeten! Waar zijn deze bussen voor??
Ze zorgen dat de wielen onafhankelijk van de wagen op en neer kunnen.
En ook dat de krachten voor en achter uit ( van uit de wagen ) uiteindelijk via de banden, op het weg dek belanden.
Zorg er dus voor dat deze ongelooflijke krachten ook in de nieuwe situatie goed opgevangen kunnen worden. De vraagbaak en het sleutelboek verwijzen niet voor niets naar de dealer.
Ze zorgen dat de wielen onafhankelijk van de wagen op en neer kunnen.
En ook dat de krachten voor en achter uit ( van uit de wagen ) uiteindelijk via de banden, op het weg dek belanden.
Zorg er dus voor dat deze ongelooflijke krachten ook in de nieuwe situatie goed opgevangen kunnen worden. De vraagbaak en het sleutelboek verwijzen niet voor niets naar de dealer.