startmotor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
carioca
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam

startmotor

Bericht: # 50610Bericht carioca »

Ik stop mijn sleutel in het contact en draai de sleutel om, helemaal niets! Lichten doen het wel etc. Ik heb een voorgevoel dat dit weleens de startmotor kan zijn.....Wanneer de auto aangeduwd wordt doet ie het vrijwel direct. Graag zou ik jullie mening willen over wat het euvel zou kunnen zijn. Ook wil ik weten of het moeilijk is de startmotor te vervangen.

Annemiek
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 50611Bericht Hanz »

een startmotor uitbouwen is niet zo moeilijk, vooral niet als je bij je ratelset wat knietjes en verlengstukjes en zo hebt. En lenige vingers. Gewoon een kwestie van moertjes en boutjes losschroeven tot je de startmotor in je handen hebt (zo zou Bassie het omschrijven denk ik :wink:)

er zijn ook nog wat testjes die je kan doen. Zo kan het relais vastgekleefd zitten. Remedie: een flinke ram op de startmotor geven met een hamer of bandenlichter oid. Rest van de eenvoudig uit te voeren checks staan wel in de Olieslager. Iets met in de versnelling heen en weer duwen geloof ik maar wat de diagnostiek daarachter is weet ik niet.
Gebruikersavatar
carioca
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 50612Bericht carioca »

Bedankt ik ga het eens even proberen, maar ben toch bang dat de startmotor vervangen moet worden. Kan ik die ook gewoon bestellen bij de club???
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 50614Bericht jbeekmann »

Helmaal niets? Ook geen kleine lichte tik?
Diagnose: draadje los!
Uit de draadboom bij je hoofdremcilinder komt een draadje dat het relais van de startmotor aanstuurt. Zit die nog wel aangesloten?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 50615Bericht Hanz »

carioca schreef:Kan ik die ook gewoon bestellen bij de club???
Kan, je kan hem ook laten reviseren. Is een startmotor ook niet een van de onderdelen die de club inruilt nieuw-voor-oud?
Gebruikersavatar
carioca
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 50620Bericht carioca »

HE jas,
Kun je dat ook in vrouwentaal vertalen. Waar moet ik precies kijken?????
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 50631Bericht jbeekmann »

Bel wel ffkes :D
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 50632Bericht Hanz »

carioca schreef:HE jas,
Kun je dat ook in vrouwentaal vertalen.
Uit die berg draadjes bij dat ronde stuk ijzer komt een ander draadje dat dat ding van de dinges aanstuurt. Zit die vast? :wink:
OF
Uit dat zwarte draadboompje bij dat leuke hoofdremcilindertje komt een grappig draadje dat het relaistje van dat gekke startmotortje aanstuurt. Zit die nog wel aangesloten? :wink:
OF
van de startmotor (aan de linkerkant tegen het motorblok aan, onder de uitlaat) gaat een vrij dun draadje richting hoofdremcilinder. Dat is dat ding dat links tegen het schutbord aanzit, met een klein (rem)vloeistofreservoir erop en waar dunne metalen leidingen uitkomen. Dat draadje kan wel eens niet of niet zo goed vast zitten cq slecht contact maken.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 50633Bericht jbeekmann »

Thanx Hanz. Ik heb het zojuist ook telefonisch gedaan, dus nu moet ze er wel achter komen denk ik zo...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
carioca
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 50650Bericht carioca »

Ik zal de man des huizes met deze aanwijzingen eens flink laten zoeken!!!!! Bedankt mannen!
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 50653Bericht cees en jantine »

gewoon de startmotor ff uit elkaar halen en schoonmaken. is niet echt moeilijk alleen wel even opletten hoe het in elkaar zat.
en dan werkt het relais wel weer als een trein, denk ik.....
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
jelmer
Berichten: 61
Lid geworden op: di jan 11, 2005 10:14 pm
Locatie: groningen

Bericht: # 50850Bericht jelmer »

als hij tikt, probeer dan eens een nieuwe accu, tikt hij niet dan kun je een andere startmotor inbouwen
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 50872Bericht -Trelleur- »

Ik heb nog wel een startmotor voor een GTL-motor.
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 51171Bericht ms.dageraad »

[quote="Hanz"].... Zo kan het relais vastgekleefd zitten. Remedie: een flinke ram op de startmotor geven met een hamer of bandenlichter oid. quote]

Tikje met kriksleutel op het relais (dat is dat ronde busje dat bovenop de startmotor gekleefd zit) is genoeg. Ik heb Hinke er al helemaal op afgericht. Die doet dat met ogen dicht voor een groen stoplicht en 57 auto's achter haar. Met een harde klap maak je alleen maar dingen stuk.

En startmotor vervangen staat diverse malen uitgebreid beschreven op het forum.
oant sjen,
PEET
Plaats reactie