startmotor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
startmotor
Ik stop mijn sleutel in het contact en draai de sleutel om, helemaal niets! Lichten doen het wel etc. Ik heb een voorgevoel dat dit weleens de startmotor kan zijn.....Wanneer de auto aangeduwd wordt doet ie het vrijwel direct. Graag zou ik jullie mening willen over wat het euvel zou kunnen zijn. Ook wil ik weten of het moeilijk is de startmotor te vervangen.
Annemiek
Annemiek
- Hanz
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
een startmotor uitbouwen is niet zo moeilijk, vooral niet als je bij je ratelset wat knietjes en verlengstukjes en zo hebt. En lenige vingers. Gewoon een kwestie van moertjes en boutjes losschroeven tot je de startmotor in je handen hebt (zo zou Bassie het omschrijven denk ik )
er zijn ook nog wat testjes die je kan doen. Zo kan het relais vastgekleefd zitten. Remedie: een flinke ram op de startmotor geven met een hamer of bandenlichter oid. Rest van de eenvoudig uit te voeren checks staan wel in de Olieslager. Iets met in de versnelling heen en weer duwen geloof ik maar wat de diagnostiek daarachter is weet ik niet.
er zijn ook nog wat testjes die je kan doen. Zo kan het relais vastgekleefd zitten. Remedie: een flinke ram op de startmotor geven met een hamer of bandenlichter oid. Rest van de eenvoudig uit te voeren checks staan wel in de Olieslager. Iets met in de versnelling heen en weer duwen geloof ik maar wat de diagnostiek daarachter is weet ik niet.
- Hanz
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Uit die berg draadjes bij dat ronde stuk ijzer komt een ander draadje dat dat ding van de dinges aanstuurt. Zit die vast?carioca schreef:HE jas,
Kun je dat ook in vrouwentaal vertalen.
OF
Uit dat zwarte draadboompje bij dat leuke hoofdremcilindertje komt een grappig draadje dat het relaistje van dat gekke startmotortje aanstuurt. Zit die nog wel aangesloten?
OF
van de startmotor (aan de linkerkant tegen het motorblok aan, onder de uitlaat) gaat een vrij dun draadje richting hoofdremcilinder. Dat is dat ding dat links tegen het schutbord aanzit, met een klein (rem)vloeistofreservoir erop en waar dunne metalen leidingen uitkomen. Dat draadje kan wel eens niet of niet zo goed vast zitten cq slecht contact maken.
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
[quote="Hanz"].... Zo kan het relais vastgekleefd zitten. Remedie: een flinke ram op de startmotor geven met een hamer of bandenlichter oid. quote]
Tikje met kriksleutel op het relais (dat is dat ronde busje dat bovenop de startmotor gekleefd zit) is genoeg. Ik heb Hinke er al helemaal op afgericht. Die doet dat met ogen dicht voor een groen stoplicht en 57 auto's achter haar. Met een harde klap maak je alleen maar dingen stuk.
En startmotor vervangen staat diverse malen uitgebreid beschreven op het forum.
Tikje met kriksleutel op het relais (dat is dat ronde busje dat bovenop de startmotor gekleefd zit) is genoeg. Ik heb Hinke er al helemaal op afgericht. Die doet dat met ogen dicht voor een groen stoplicht en 57 auto's achter haar. Met een harde klap maak je alleen maar dingen stuk.
En startmotor vervangen staat diverse malen uitgebreid beschreven op het forum.
oant sjen,
PEET
PEET