Dynamo

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Dynamo

Bericht: # 44651Bericht koningozzo »

Dag iedereen. Jullie zullen op dit moment wel allemaal in Gulpen zitten. Ja, ik mis het evenement weer, maar de volgende keer ben ik er misschien wel weer bij.

Verder heb ik een vraagje.
In mijn dashboard gaat gedurende een paar maanden al af en toe het rode accu-lampje branden. Er is dus waarschijnlijk iets mis met mijn dynamo. Een vriend vertelde mij dat hij hetzelfde had met zijn 2cv en dat hij daar toen nieuwe koolstofborsteltjes in heeft gedaan. Nu is mijn vraag aan de technici hier:
Is het probleem wellicht te verhelpen met nieuwe koolstofborsteltjes in mijn dynamo?
en
Kan ik die ergens nieuw kopen en eenvoudig installeren???

Alvast bedankt voor jullie hulp
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 44653Bericht ronny »

probleem kan komen door een slechte massa van je lampje ,is de zelfde aansluiting vanje oliedruklampje, dus als die ook afentoe knippert weet je waar je moet zoeken. of het kan ook een slecht contactje zijn aan het stekkertje bij de dynamo (oxidatie)
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 44658Bericht Supersuus »

Een andere dynamo kost bij mij op de sloop 35.00GULDEN,kan je ook geen buil aan vallen.
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 44790Bericht koningozzo »

Voor 35 euro hoef ik het op zich niet te laten.

Ik weet niet of het probleem ook met mijn olielampje is, want dat werkt maar heel vaag. Die knippert iig niet. Maarja, mijn shokelampje en dimlichtlampje hebben het nog nooit gedaan. Ik zal eerst eens kijken wat er gebeurt als ik het stekkertje bij mijn dynamo verwissel.
Plaats reactie