duur?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

duur?

Bericht: # 44636Bericht marco »

Ik heb andere velgen aangeschaft, nu ben ik bij Euromaster wezen vragen zij rekenen voor het overzetten van de banen 4x15 en voor het uitlijnen 60; dus totaal 120 euro. Is dit een redelijke prijs of is het nog zinvol om verder te shoppen?
Esther-VL

Bericht: # 44637Bericht Esther-VL »

Ik heb ook ooit banden laten overzetten, en was daar aanzienlijk minder voor kwijt. Iets van 30 euro voor vier stuks. Het was wel in België.
Ik weet nog dat ik heb rondgebeld wat het hier-en-daar kostte, maar het was practisch overal evenveel.
Dat uitlijnen weet ik niet, maar dat kan vast goedkoper.
Ik heb de ervaring dat ze in België daar allemaal goedkoper mee zijn en tilburg is niet heel ver van de grens, toch?
Alpine-Ad
Berichten: 49
Lid geworden op: do aug 28, 2003 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 44648Bericht Alpine-Ad »

die 60 euri voor uitlijnen kloppen wel; moet je er wel bij blijven om zeker te weten dat alles ook echt volkomen zuiver wordt gezet, anders heb je er niets aan.
en voor het overzetten van 4 banden 60 euri rekenen vind ik nogal extreem, dat mag hoogstens 40 kosten, zeker als je er ook al laat uitlijnen; ik zou de handel laten kiezen of delen; er zijn namelijk meer bandenboeren in het universum.
sterkte ermee
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 44687Bericht brecht »

Uitlijnen kostte mij bij de kwik fit 35 euro en daar was ie echt wel even mee bezig.... Bij de bandenboer op de hoek heb ik laatst banden laten verwisselen voor 10 Euro/stuk. Net voor de Apk 2 nieuwe dunlops op de velgen laten zetten. Banden waren 35 euro/stuk. monteren was gratis

Als ik jouw sommetje optel

4 x wisselen a 10 euro wordt 40 euro
1 x uitlijnen a 35 euro wordt 35 Euro
totaal 75 Euro.

de 120 lijkt me dus een beetje veel... Of ga onderhandelen of zoek een andere bandenboer
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 44694Bericht R4F6GTX Automaat »

Heb je het nu over uitlijnen of balanceren?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 44702Bericht Hanz »

balanceren kan een aankomend monteurtje ook met zijn ogen dicht doen, dat mag ook niet veel meer dan een half uurtje kosten zou ik zo zeggen
uitlijnen is iets minder triviaal
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 44704Bericht brecht »

balanceren hoort voor mij gewoon bij het verwisselen. Een bandenboer die je banden voor je verwisselt zonder te balanceren wil je zowiezo geen zaken mee doen.
Plaats reactie