benzineleiding

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 14, 2002 2:00 am
Locatie: Arnhem

Bericht: # 32932Bericht Jasper »

Ik wilde me al aansluiten bij het "hij rijdt1:10" topic.
Dat doet mijn viertje namelijk ook bijna (1:12). Maar daarnaast stinkt ie naar benzine!
Van het weekend heb ik de boel eens wat beter bekeken, blijkt dat de benzineleiding lek is. Bij het achterwiel precies waar de leiding uit het rubberren omhulsel komt is ie lek. (beste plek om lekker te gaan roesten)
Eerst nog wat geprobeert met een tie-rapje maar dat bleek vruchteloos prutswerk.

Hierbij raad gevraagd. Is er voor dit probleem een tijdelijke noodoplossing?
En de duurzame oplossing: nieuwe leiding... Moet ik de hele leiding van voor naar achter vervangen? En waar koop ik het best deze leiding? Bij de Renault? Of is er een universelere oplossing?
if it aint broke - find out why
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 32935Bericht ms.dageraad »

Wat dacht je van het rotte deel er uit zagen en een stukje brandstofslang met 2 slangklemmen. De profi's zullen wel betere ideeen hebben, maar dit idee kwam spontaan bij mij bovendrijven.
oant sjen,
PEET
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 32938Bericht an3s »

Dat is vrij zinloos: Als je zo'n leiding maar een beetje van zijn plaats buigt scheurt ie gelijk op vier plaatsen open. Zo slecht zijn ze. Dikke kans dat je door het ene te dichten het andere gat maakt.

Beste oplossing is nieuwe benzineleiding aanleggen, maar daarvoor moet je tank wel los.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 14, 2002 2:00 am
Locatie: Arnhem

Bericht: # 32939Bericht Jasper »

De tank los...?!

Een serieuze klus dus, waar even de tijd voor genomen moet worden!
Ik kan me voorstellen dat een brandstofpomp-revisiesetje (scrabble!)net zo makkelijk gelijktijdig gemonteerd kan worden?! Daar moet ie immers weer uitkomen toch?

Weet je ook waar die leidingen te verkrijgen zijn?
if it aint broke - find out why
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 32941Bericht Goof »

Nope, brandstofpomp zit bij een r4 op het blok geschroefd en niet in de tank. De beste oplossing m.i. is een volledig oplosmiddelbestendige slang aanleggen van voor naar achter. Die roesten namelijk nooit. Voor de APK mag dat ook, want deze vraag is hier al eens eerder gesteld. Uiteraard wel onder voorwaarde dat alles deugdelijk is gemonteerd.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Alpine-Ad
Berichten: 49
Lid geworden op: do aug 28, 2003 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 32949Bericht Alpine-Ad »

ga gewoon naar de betere automaterialenhandel, koop daar deugdelijke leiding, liefst niet de koperen leiding, maar de koper-nikkel-legeering, koop er een paar stukken brandstofslang bij, die je als beschermingsmantel om de leiding heen kunt doen op de kwetsbare plaatsen, en dan buig je de hele leiding keurig netjes in de vorm die je nodig hebt om hem overal langs, tussen, onderdoor en overheen te leiden. Lijkt moeilijk, is 't niet; is ook geen linke klus, kost wel wat tijd. En gewoon van voor naar achter de hele leiding vernieuwen is de meest duurzame oplossing, ook rubber verteert na verloop van tijd! Je ziet bij de demontage vanzelf hoe alles in elkaar steekt. Sukses!!
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd! Blijf het vieren met het 4-tje!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 32950Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb er een koperen benzineleiding onder gelegd, kun je bestellen bij Wind of vast wel ergens anders in Arnhem maar dan moet je wat rondbellen met automateriaalzaken. Sommige Brezans hebben het ook.
Koper is lekker flexibel, gaat langer mee dan jijzelf, en past mooi in de bestaande klikjes. Het werk is niet moeilijk als de bouten bij de tankophanging een beetje willen draaien (liepen bij mij perfect). Met een middag ben je klaar. Ik heb het zelf gedaan met kriksteunen om eronder te kunnen, tegenwoordig heb ik van die oprijbokken, dat is mooier, minder werk, meer ruimte.
Heb je een boek waarin staat hoe die tank los kan ?
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 14, 2002 2:00 am
Locatie: Arnhem

Bericht: # 32975Bericht Jasper »

Bedankt voor alle tips
Ik ga voor de leiding, niet de slang.
Denk dat ik het dan bij Wind haal.
Ik heb een sleutelhandboek (en een smeerput) dus dat moet verder lukken.
if it aint broke - find out why
Plaats reactie