Verstralers inbouwen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 29450Bericht Jorijn »

Ik heb al meerdere malen R4-tjes (ook die GTL van an3s) gezien die verstralers in de grille hadden ingebouwd. Tussen de koplampen in. Ik heb nu verstralers op het dak staan, en ik heb daar veel profijt van.
Maar mijn vraag is: als ik die verstralers in de grille plaats, levert dat geen koelproblemen op? Ik heb namelijk een motorkap die niet van die extra sleuven onder de grille heeft. En goede koeling is toch belangrijker dan extra licht.
Wat is wijsheid?! :smile:
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 29467Bericht an3s »

Tsja, die van mij heeft wel van die extra sleuven. Maar met een gewone 1100 motor zul je in nederland niet gauw problemen krijgen. Misschien als je op vakantie gaat naar (sub)tropische oorden.

Bovendien zitten die verstralers zover opzij dat ze niet echt voor de radiator zitten maar ernaast. Een deel van de motorkap achter de grill is ervoor weggesneden.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 29469Bericht koningozzo »

Jij hebt geen extra sleuven in de motorkap onder je gril????
Weet je dat heel zeker? Of zit er misschien gewoon een nummerbord voor (zoals bij de meeste)
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29472Bericht Jan-San »

Ik heb dat ook niet. Dat is bij alle 845 blokken dacht ik. Misschien zelfs ook bij de blokkies daarvoor. R4tl heeft het ook niet standaard. Die van Davidof niet altans (hoewel die niet meer standaard is)
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 29487Bericht Jorijn »

Nee, die sleuven zitten er echt niet. Maar een stukje motorkap wegzagen is natuurlijk niet zo'n gek idee. Is denk ik ook makkelijker met de bekabeling.
Bedankt voor de reacties.:smile:
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 29495Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2003-11-19 14:13, schreef Jan-San:
Ik heb dat ook niet. Dat is bij alle 845 blokken dacht ik. Misschien zelfs ook bij de blokkies daarvoor. R4tl heeft het ook niet standaard. Die van Davidof niet altans (hoewel die niet meer standaard is)
Die klep die je bij mij weg wil joepen heeft het wel...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 29513Bericht jbeekmann »

Sja... da's idd nog steeds een vreemd verschijnsel, die sleuven onderin. Met de motor heeft het niets te maken (ik heb twee GTLletjes en een F6 gehad zonder sleuven), met het bouwjaar volgens mij ook niet... Zal ik er een nieuw topic over schrijven of gaan we lekker off-topic? Nah... lijkt me niet handig, ik zet het wel bij 'Diversen' ok?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 29535Bericht Ron »

Ik heb begrepen dat die sleuven aanvankelijk op een bepaald type 4 zaten in een bepaald bouwjaar, en dat daarna vaak een losse nieuwe motorkap (of imitatiemotorkap!) met die sleuven aan je geleverd werd. Geen idee of dat klopt.
Met de mij bekende feiten klopt het aardig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-11-20 23:33 ]</font>
Plaats reactie