Toch nog een vraagje over de startmoter
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Na alle forum berichten met het woord startmoter te hebben gelezen ga ik zondag een nieuwe plaatsen. Dit is een van mijn eerste eigen klussen.
Mijn vraag is als het spruitstuk eraf moet (de een zegt wel de ander niet) en het is uiteindelijk gelukt, is er dan een aanhaalmoment voor het vastdraaien van de moeren van het spruitstuk. Of is vast is vast ook goed.
Andere goed bedoelde tips ook welkom, zoals denk nog even aan ........ omdat dat soms afbreekt ofzo.
Groeten uit Haarlem,
Ivo
Mijn vraag is als het spruitstuk eraf moet (de een zegt wel de ander niet) en het is uiteindelijk gelukt, is er dan een aanhaalmoment voor het vastdraaien van de moeren van het spruitstuk. Of is vast is vast ook goed.
Andere goed bedoelde tips ook welkom, zoals denk nog even aan ........ omdat dat soms afbreekt ofzo.
Groeten uit Haarlem,
Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
ik heb de startmotor er ook zelf uitgehaald, zonder spruitstuk los te halen.
Hat kan dus, maar is een absurd karwei. Je moet welhaast een slangenmens zijn, om er bij te kunnen. Bovendien moet je de slangen van je koelsysteem losmaken.
Hopelijk heb je veel tijd gereserveerd op die dag.
de onderste bout gaat er nog het gemakkelijkste af langs onderen, maar dan moet je viertje wel omhoog (tenzij je broodmager bent natuurlijk)
verder weet ik er ook niks van eigenlijk
succes ermee!
Hat kan dus, maar is een absurd karwei. Je moet welhaast een slangenmens zijn, om er bij te kunnen. Bovendien moet je de slangen van je koelsysteem losmaken.
Hopelijk heb je veel tijd gereserveerd op die dag.
de onderste bout gaat er nog het gemakkelijkste af langs onderen, maar dan moet je viertje wel omhoog (tenzij je broodmager bent natuurlijk)
verder weet ik er ook niks van eigenlijk
succes ermee!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Die slangen van het koelsysteem waar Tom het over heeft is alleen bij een 850 motor. De 1100 motor heeft de slangen op een normalere plaats zitten. Nogmaals, ik heb nog nooit een spruitstuk eraf gehaald voor een startmotor te vervangen. Ik ben niet echt broodmager, hoogstens een halve meter te kort voor mijn gewicht, maar met een beetje krik of een stoeprand komt ie hoog genoeg, (voor de 850 motor) Voor de 1100 kun je het allemaal van bovenaf doen.
Veel plezier, gelukkig woon je ver van me af...
Veel plezier, gelukkig woon je ver van me af...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Het is gelukt!
Eigenlijk een leuke klus, je ziet eens wat meer van je auto en het geeft een voldaan gevoel als het ook nog is gelukt.
Zonder het spruitstuk weg te halen en met de tip van de koelslang en van onderen dat ene moertje los te maken ging het nog best wel vlotjes. Hij start nu in een keer en dat is best lang geleden. Nu nog een keer de ontsteking of de carborateur want hij ploft en stottert een beetje.
Een klein foutje gemaakt, dacht slim nieuwe moertjes te gebruiken. Is het schroefdraad net even kleiner waardoor ik het schroefdraad van de "vaste" bout waar de startmotor aanhangt heb verpest. Maar hij zit er verder mooi op en als deze ook weer 18 jaar meegaat ben ik meer dan tevreden.
Leuke tip misschien is dat mijn zwager foto's met de digitale camera maakte waardoor ik later bij het alles weer vast zetten even kon kijken of ik het goed had gedaan.
Nogmaals bedankt voor de tips en ik ga nu zeker meer klusjes zelfdoen.
Groetjes uit Haarlem,
Ivo
Eigenlijk een leuke klus, je ziet eens wat meer van je auto en het geeft een voldaan gevoel als het ook nog is gelukt.
Zonder het spruitstuk weg te halen en met de tip van de koelslang en van onderen dat ene moertje los te maken ging het nog best wel vlotjes. Hij start nu in een keer en dat is best lang geleden. Nu nog een keer de ontsteking of de carborateur want hij ploft en stottert een beetje.
Een klein foutje gemaakt, dacht slim nieuwe moertjes te gebruiken. Is het schroefdraad net even kleiner waardoor ik het schroefdraad van de "vaste" bout waar de startmotor aanhangt heb verpest. Maar hij zit er verder mooi op en als deze ook weer 18 jaar meegaat ben ik meer dan tevreden.
Leuke tip misschien is dat mijn zwager foto's met de digitale camera maakte waardoor ik later bij het alles weer vast zetten even kon kijken of ik het goed had gedaan.
Nogmaals bedankt voor de tips en ik ga nu zeker meer klusjes zelfdoen.
Groetjes uit Haarlem,
Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Vaak haal ik de bout en de moer wel door elkaar maar nu volgens mij niet.
De startmotor zit toch op twee punten vast, waar je "makkelijk" bij kan met een bout en een moer, en op de "lastige" plek tegen de motor aan kwam de bout naar buiten. Die zat dus vast. En daar draaide ik een nieuwe moer op.
Klopt het zo?
De startmotor zit toch op twee punten vast, waar je "makkelijk" bij kan met een bout en een moer, en op de "lastige" plek tegen de motor aan kwam de bout naar buiten. Die zat dus vast. En daar draaide ik een nieuwe moer op.
Klopt het zo?