Mijn koelwater blijft dus zakken. Met 1 x per week bijvullen lukt het wel. Heb al eens de radiator in de motor flink gespoeld (geen plug te vinden bij mij) en ontlucht maar dat hielp niet. Het ding warmt ook gelijkmatig op. Nu heeft er een Renaultkenner naar gekeken en zegt dat het mijn verwarming (binnen dus) is die een beetje lekt. Heb van "Bardahl" "radiator lek stop" in huis gehaald. Is het een goed idee om dit te gebruiken of doet dat spul meer kwaad dan goed ?
Groetjes
verwarming
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Heb het zelf ook gebruikt toen ik m'n motor na 2 jaar weer ik gebruik nam. Was een beetje bang voor verdroogde afdichtingen en zo, Dat goedje erin gegooid en nergens last van gehad. Of het daaraan gelegen heeft weet ik dus niet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ik heb bij mijn R5 gt turbo afgelopen zomer door de anwb een "pil" in mij radiator.
Alles zat gelijk weer dicht.
Afgelopen maand heb ik voor nood ook een "anti lek stop" in mijn R5 le car gedaan.
Dit zat in de le car ook gelijk dicht en is nu nog steeds dicht.Inmiddels wel de koelvloeistof vervangen want deze werdt wel erg smerig van dat spul.
Tot nu toe dus geen nare ervaringen/schade met anti-lek middelen.
Wel de motor/koelsysteem goed warm laten worden, zeker in dit geval de kachel aan zetten.Meestal moet je na het doseren de wagen iets van 20 min laten draaien.
Alles zat gelijk weer dicht.
Afgelopen maand heb ik voor nood ook een "anti lek stop" in mijn R5 le car gedaan.
Dit zat in de le car ook gelijk dicht en is nu nog steeds dicht.Inmiddels wel de koelvloeistof vervangen want deze werdt wel erg smerig van dat spul.
Tot nu toe dus geen nare ervaringen/schade met anti-lek middelen.
Wel de motor/koelsysteem goed warm laten worden, zeker in dit geval de kachel aan zetten.Meestal moet je na het doseren de wagen iets van 20 min laten draaien.