Koppeling R5 TX 5-bak

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ronald
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jan 11, 2002 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 22509Bericht Ronald »

Mijn R4 (voorzien van R5 TS blok en R5 TX versnellingsbak) is toe aan een nieuwe koppeling. Nu kan ik me herinneren dat geruime tijd geleden op dit forum gesproken werd over een koppeling met een andere dan de standaard coating. Deze koppeling zou wat steviger "pakken" en geen slip vertonen bij het vol gas weg rijden. Op dit moment slipt de standaard TX koppeling bij mij wel bij het vol gas wegrijden. Aangezien ik weet dat er meerdere mensen met een TX 5-bak rijden, was mijn vraag of iemand weet, of er een speciale "race" koppeling bestaat en waar deze dan te krijgen is.

Groeten,
Ronald
Meer R4 plezier op
http://go.to/renault4
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 22513Bericht Folkert »

Bij http://www.vulka.nl heb ik een kevlar koppeling laten maken. Oude koppelingsplaat en drukgroep inleveren en dan krijg je een verse plaat met kevlar bekleding en geen axiale vering en een verstevigde drukgroep. Kost ergens tussen de 150 en 200 euro, afhankelijk van in hoeverre het materiaal herbruikbaar is. Het vliegwiel laten vlakdraaien is ook een aanrader. In het begin slipt hij wat en daarna is het over. Als de koppeling heel koud is kan hij misschien wat slippen, maar hoe meer slip, hoe warmer hij wordt en hoe minder hij dan weer slipt... Het is verder wel een vreselijke aan/uit koppeling, maar dat vind ik dan weer lekker.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 22523Bericht Folkert »

Zo ziet die er dan uit:
Afbeelding



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Folkert op 2003-07-03 22:49 ]</font>
coupeclio
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 2:00 am

Bericht: # 22601Bericht coupeclio »

Volgens mij kan je bij de BREZAN ook verzwaarde koppelingen krijgen en van een alpine is hetzelfde deze leveren ook valeo dus wat kan er verkeerd gaan.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 22602Bericht Folkert »

Ik heb me serieus rot gezocht naar een sterkere koppeling voor een Alpine Turbo, maar die heb ik niet gevonden. Het gerucht gaat dat Sachs die zou hebben, maar de Brezan (en anderen) konden die niet leveren.
Plaats reactie