lagerschalen vervangen en inlopen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 21354Bericht martijn lagerweij »

ff vraagje
ik heb mijn hoofd en drijfstanglagers van mijn alpine blok vervangen bij het in elkaar zetten alles vol met olie gegoten. Wat blijkt alles in elkaar en loopt vliegwiel heel moeilijk rond als ie eenmaal rondloopt gaat ie makkelijker maaar nog steeds zwaarder dan normaal Heeft iemand ervaring met nieuwe lagers en inlopen Graag zou ik willen weten of het normaal is dat ie zo zwaar loopt of dat er iets mis is
PS timing van nokkenas is goed. Als ik twee drijfstang lagers los maak loopt ie makkelijker Het ligt mijns inziens aan de drijfstanglagers maar zou graag ff wat meer info willen
Bij voorbaat dank GRtn
Gast

Bericht: # 21356Bericht Gast »

Heb je wel de lagerkappen bij de juiste drijfstangen gedaan????


Groeten Ton
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 21389Bericht martijn lagerweij »

Nou... bij de krukas waren ze genummerd maar bij de drijfstanglagers niet en er zat (hoop ik ) geen verschil in zo op het eerste gezicht. Is er een speciale volgorde voor dan??
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 21390Bericht Ton »

Je moet wel de kap bij de juiste drijfstang houden,heb je ze genummerd of afgetekend??

groeten Ton
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 21421Bericht martijn lagerweij »

nee helaas ik dacht aangezien juist krukas lagers wel genummerd waren en drijfstanglagers niet dat het niet uitmaakte
Heb nu een probleem dus???
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 21455Bericht Ron »

Volgens de boeken wel. Er was er nog eentje die verzuimd had op te schrijven. Hij heeft het gewoon op de bonnefooi weer teruggezet.
Ik weet niet meer wie dat was. Normaal doe ik een search, maar er begint zo een film die ik wil zien.
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 21560Bericht martijn lagerweij »

De lagerschalen zijn inderdaad gepaart en op de bonnefooi terugzetten levert erg veel schade op Je krijgt krukas zowat niet rondgedraaid. Na uurtje puzzelen en slijtagestrepen op drijfstangen en voelen of drijfstangen en lagerschalen goed op elkaar overgaan heb ik het toch voor elkaar gekregen dank voor de reacties Volgende keer maar merken stuk makkelijker
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 21807Bericht cyclofrene »

dat ben ik maar het zit nog niet in elkaar.
en dat was ook een normaal 1100 blok. by the way, ik heb de juiste kappen wel bij de juiste drijfstang en de juiste kappen bij de hoofdlagers. alleen niet meer de juiste cilinders bui de juiste zuigers. en ik weet de plekken van de drijfstangen niet meer. maar ik zie het vanzelf, en als het aan puin loopt dan heb ik een wijze les geleerd.

wat namelijk mijn probleem is met het boek, is dat ze niet vertellen wat er gebeurt als je de pruttel op de verkeerde plek zet. ik bedoel knalt je de hele zooi voor je kanis als je de motor start, krijg je overmatige slijtage. draait je motor achteruit :smile: ik weet het niet en de boeken vertellen dit ook niet.

met andere woorden wacht ff tot ik hem in elkaar heb zitten dat moet ongeveer deze week zijn en dan vertel ik wel even of de zooi wil draaien en of het bij mij bijvoorbeeld ook zwaarder draait..

heb je trouwens ook zuigereverend vervangen?? en daar ook een beetje olie aangedaan?? want dan vind ik het nog niet zo vreemd dat de rommel wat zwaarder draait, want die zuigerveren moeten eerst weer inlopen op de cilinderwand, en nieuwe lagers en en en (zoals alles) een optelsommetje van de wrijving.

tering want een verhaal ik wacht de anwoorden wel even af

pppfffffff
blaren op mijn vingers.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 21820Bericht Ron »

't Was nog best te volgen.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 21835Bericht Bauke »

En die film dan?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 21884Bericht martijn lagerweij »

tja eh tja Had geen zuigerveren vervangen. Ik denk dat je wel lichtjes probleem hebt Want bussen en krukas zijn toch wel gepaard met drijfstang en zuigers Kijk ff goed naar de slijtpatronen Is monnikenwerk maar moet haast goed gaan. Ook heeft het vervangen van zuigerveren vrijwel geen effect op de wrijving Daar bedoel ik mee: Je moet hem dan nog zo redelijk makkelijk rond kunnen draaien.

Succes
Plaats reactie