lagerschalen vervangen en inlopen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
- Locatie: Oosterbeek
ff vraagje
ik heb mijn hoofd en drijfstanglagers van mijn alpine blok vervangen bij het in elkaar zetten alles vol met olie gegoten. Wat blijkt alles in elkaar en loopt vliegwiel heel moeilijk rond als ie eenmaal rondloopt gaat ie makkelijker maaar nog steeds zwaarder dan normaal Heeft iemand ervaring met nieuwe lagers en inlopen Graag zou ik willen weten of het normaal is dat ie zo zwaar loopt of dat er iets mis is
PS timing van nokkenas is goed. Als ik twee drijfstang lagers los maak loopt ie makkelijker Het ligt mijns inziens aan de drijfstanglagers maar zou graag ff wat meer info willen
Bij voorbaat dank GRtn
ik heb mijn hoofd en drijfstanglagers van mijn alpine blok vervangen bij het in elkaar zetten alles vol met olie gegoten. Wat blijkt alles in elkaar en loopt vliegwiel heel moeilijk rond als ie eenmaal rondloopt gaat ie makkelijker maaar nog steeds zwaarder dan normaal Heeft iemand ervaring met nieuwe lagers en inlopen Graag zou ik willen weten of het normaal is dat ie zo zwaar loopt of dat er iets mis is
PS timing van nokkenas is goed. Als ik twee drijfstang lagers los maak loopt ie makkelijker Het ligt mijns inziens aan de drijfstanglagers maar zou graag ff wat meer info willen
Bij voorbaat dank GRtn
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
- Locatie: Oosterbeek
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
- Locatie: Oosterbeek
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
- Locatie: Oosterbeek
De lagerschalen zijn inderdaad gepaart en op de bonnefooi terugzetten levert erg veel schade op Je krijgt krukas zowat niet rondgedraaid. Na uurtje puzzelen en slijtagestrepen op drijfstangen en voelen of drijfstangen en lagerschalen goed op elkaar overgaan heb ik het toch voor elkaar gekregen dank voor de reacties Volgende keer maar merken stuk makkelijker
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
dat ben ik maar het zit nog niet in elkaar.
en dat was ook een normaal 1100 blok. by the way, ik heb de juiste kappen wel bij de juiste drijfstang en de juiste kappen bij de hoofdlagers. alleen niet meer de juiste cilinders bui de juiste zuigers. en ik weet de plekken van de drijfstangen niet meer. maar ik zie het vanzelf, en als het aan puin loopt dan heb ik een wijze les geleerd.
wat namelijk mijn probleem is met het boek, is dat ze niet vertellen wat er gebeurt als je de pruttel op de verkeerde plek zet. ik bedoel knalt je de hele zooi voor je kanis als je de motor start, krijg je overmatige slijtage. draait je motor achteruit ik weet het niet en de boeken vertellen dit ook niet.
met andere woorden wacht ff tot ik hem in elkaar heb zitten dat moet ongeveer deze week zijn en dan vertel ik wel even of de zooi wil draaien en of het bij mij bijvoorbeeld ook zwaarder draait..
heb je trouwens ook zuigereverend vervangen?? en daar ook een beetje olie aangedaan?? want dan vind ik het nog niet zo vreemd dat de rommel wat zwaarder draait, want die zuigerveren moeten eerst weer inlopen op de cilinderwand, en nieuwe lagers en en en (zoals alles) een optelsommetje van de wrijving.
tering want een verhaal ik wacht de anwoorden wel even af
pppfffffff
blaren op mijn vingers.
en dat was ook een normaal 1100 blok. by the way, ik heb de juiste kappen wel bij de juiste drijfstang en de juiste kappen bij de hoofdlagers. alleen niet meer de juiste cilinders bui de juiste zuigers. en ik weet de plekken van de drijfstangen niet meer. maar ik zie het vanzelf, en als het aan puin loopt dan heb ik een wijze les geleerd.
wat namelijk mijn probleem is met het boek, is dat ze niet vertellen wat er gebeurt als je de pruttel op de verkeerde plek zet. ik bedoel knalt je de hele zooi voor je kanis als je de motor start, krijg je overmatige slijtage. draait je motor achteruit ik weet het niet en de boeken vertellen dit ook niet.
met andere woorden wacht ff tot ik hem in elkaar heb zitten dat moet ongeveer deze week zijn en dan vertel ik wel even of de zooi wil draaien en of het bij mij bijvoorbeeld ook zwaarder draait..
heb je trouwens ook zuigereverend vervangen?? en daar ook een beetje olie aangedaan?? want dan vind ik het nog niet zo vreemd dat de rommel wat zwaarder draait, want die zuigerveren moeten eerst weer inlopen op de cilinderwand, en nieuwe lagers en en en (zoals alles) een optelsommetje van de wrijving.
tering want een verhaal ik wacht de anwoorden wel even af
pppfffffff
blaren op mijn vingers.
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
- Locatie: Oosterbeek
tja eh tja Had geen zuigerveren vervangen. Ik denk dat je wel lichtjes probleem hebt Want bussen en krukas zijn toch wel gepaard met drijfstang en zuigers Kijk ff goed naar de slijtpatronen Is monnikenwerk maar moet haast goed gaan. Ook heeft het vervangen van zuigerveren vrijwel geen effect op de wrijving Daar bedoel ik mee: Je moet hem dan nog zo redelijk makkelijk rond kunnen draaien.
Succes
Succes