lagers f6

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 20621Bericht an3s »

Weet iemand het typenummer van de achterwiellagers van een f6 uit '82? Wellicht kan ik ze dan even hier in Den Haag bij SKF oppikken.

De brezan heeft ze niet. :sad:

an3s.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 20627Bericht R4F6GTX Automaat »

zijn die anders dan als van een GTL?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 20628Bericht an3s »

Geloof het niet: Er schijnen twee verschillende maten remtrommels op de f6 geleverd te zijn en wellicht dus ook verschillende lagers, maar mijn remtrommels hebben dezelfde maten als die van de gtl. Ik heb de trommels van mijn GTL alleen nog nooit opengehad dus zeker weet ik het niet.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 20643Bericht Leuverink »

kunnen ze toch zo opzoeken in de boeken bij een dealer. Volgens mij geen verschil met GTL.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 20645Bericht an3s »

Nee, daar kennen ze alleen de eigen renault onderdelennrs. Maar die lagers worden gewoon bij SKF gemaakt, onder andere voor Renault. Met het SKF nr. kan je dus overal ter wereld bij iedere ijzerboer het goede lager bestellen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 20657Bericht R4F6GTX Automaat »

Als het droog is morgen, ga ik van mijn F6 de achterwiellagers eraf halen en andere op zetten. Ik zal wel kijken wat voor nummers erop staan. Heb je daar wat aan? Binnen- of buitenlagers of allebei?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 20665Bericht an3s »

Allebei. Ik heb de boel zelf ook al opengehad maar de nummers staat op het deel dat in de trommel geperst zit en die heb ik er nog maar even niet uitgetikt.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 20672Bericht Willem de Zwijger »

Hebben jullie ervaring met die achterwiellagers ? Ik heb het 1 keer gedaan met huis tuin en keuken gereedschap, en mezelf beloofd dat ik het alleen weer doe met daartoe bestemd gereedschap. Ik heb die lagerschaal op de as er met een kleine haakse slijper afgesloopt, wat een geeikel. Daar schijn je een poulietrekker voor te kunnen nemen.
Denk je trouwens dat je die SKF lagers goedkoper krijgt dan de lagers via Brezan (in Amsterdam leveren ze die dingen wel)?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 20674Bericht Goof »

Ik heb ze indertijd (1 jaar geleden??) gewoon bij de Brezan gehaald, geen enkel probleem. Het monteren was een groter probleem. Zelfs met een poelietrekker is het lastig om ze eraf te krijgen, laat staan dat ze heel blijven. Dan vervolgens een buis zoeken op de goede maat om het nieuwe lager erop te kunnen meppen en dan is het karwei gepiept, tenzij je besluit die konische schaal in de trommel ook te vervangen. Ik heb daarvoor een stuk hout op maat gemaakt en de oude schalen eruit gemept.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 20681Bericht Leuverink »

Bij mij viele ze er van narigheid vanzelf al uit. Ik heb ze er toen met een dremeltje uit geslepen en de nieuwe met de schroefbank en wat aangepaste/zorgvuldige kracht erin gedrukt.
lukte prima
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 20687Bericht an3s »

Heb het net even gefikst: De lagers kon ik gewoon met een klauwhamer van de as wrikken, en de andere helft met een dikke beitel uit de drum gemept. Vervolgens de oude lagers gebruikt om de nieuwe er mee in te tikken.

Ging prima.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Plaats reactie