72er

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1020
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: 72er

Bericht: # 183700Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Ik denk dat ik het gezochte beugeltje nog wel ergens heb.

Groet
Harry
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3139
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: 72er

Bericht: # 183705Bericht Hanz »

voor wat het waard is een foto van een (spaanse) 72er en de PR. Choke onder de richtingaanwijzer tegen de middenconsole.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5209
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: 72er

Bericht: # 183707Bericht Bertje »

jandoe1000 schreef: wo mei 01, 2024 3:32 pm Ik denk links, want daar zit de choke in mijn 73-er (model v.a augustus ‘72) ook, met het contact rechts.
Precies, die setup moet het worden, want ik heb een stuurkolom met contactslot rechts gemonteerd. Heb je er toevallig een foto van?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5209
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: 72er

Bericht: # 183763Bericht Bertje »

Inmiddels zelf een geschikt beugeltje gemaakt voor de chokeknop, links van het stuur.

Ook de eerste meters gereden met de wagen, daarbij erachter gekomen dat ik de handremkabels nog moest vastzetten op de achterste wieldraagarmen, omdat anders de linker de rand van de velg raakt.

Verder een vreemd piepend geluid bij het lopen van de motor, dit is mij eerder niet opgevallen. Klinkt als een slippende v-snaar, maar ook met beide V-snaren los is dit geluid er. Ik meen wel eens gelezen te hebben dan een dergelijk geluid ook uit de (nieuwe) krukaskeerring kan komen, dus niet zo eenvoudig te fixen. Misschien eerst maar eens zien of het na een aantal kilometer inlopen vanzelf wil verdwijnen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 367
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: 72er

Bericht: # 183765Bericht Crelesy »

Hmm piepend geluid uit keerringen. Das nieuw. Dat heb ik echt nog niet meegemaakt.

Misschien een idee om met een licht smeermiddel of water alles te besproeien als t piepen dan even weg gaat, heb je een richting. Water helpt rubber al te smeren. Metaal niet echt. Dan zal je minimaal een silicone spray of wd 40 moeten pakken.
Met een bus met een rietje kan je wellicht wel bij je krukas keerringen zonder dingen te demonteren.

Hoop dat je t vind.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Plaats reactie