Hoi,
Ik rijd met een C1EJ7 motor in een 82TL.
Nu zit veel sludge onder het kleppendeksel. Hij verliest een reservoir inhoud koelwater op 300 kilometer.
Te denken aan een koppakking? Of ben ik vergeet van huis met een voetpakking?
Water bij de olie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Water bij de olie
Koppakking kapot: koelvloeistof gaat de verbrandingsruimtes in --> stoom uit de uitlaat
Voetpakking kapot: koelvloeistof komt bij de olie --> sludge (olie+water) onder kleppendeksel. Let op: sludgevorming kan ook optreden als de auto veel voor korte ritjes wordt gebruikt; het water in de olie is dan afkomstig uit de carterdampen (water is een verbrandingsproduct). Gezien de foto en de hoeveelheid koelvloeistofverbruik denk ik bij jou aan voetpakking
Voetpakking kapot: koelvloeistof komt bij de olie --> sludge (olie+water) onder kleppendeksel. Let op: sludgevorming kan ook optreden als de auto veel voor korte ritjes wordt gebruikt; het water in de olie is dan afkomstig uit de carterdampen (water is een verbrandingsproduct). Gezien de foto en de hoeveelheid koelvloeistofverbruik denk ik bij jou aan voetpakking
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Water bij de olie
Dank voor je reactie!
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
Re: Water bij de olie
Lijkt mij ook een duidelijk geval van lekke voetpakking.
Hou ook je oliepeil in de gaten, die zal wellicht al boven het maximum staan.....
Hou ook je oliepeil in de gaten, die zal wellicht al boven het maximum staan.....