scheef achterwiel

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
lotte
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 12, 2002 2:00 am

Bericht: # 18245Bericht lotte »

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn achterwiel. Deze staat scheef(zowel de onderkant als zijkant staan naar binnen). Weet iemand of dit te richten is, en hoe??? alvast bedankt.

Lotte
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 18246Bericht Folkert »

Dat is in principe wel te stellen. Al denk ik persoonlijk dat er meer aan de hand is. Als je het wiel aan de bovenkant vasthoudt en probeert te bewegen (mag met redelijk geweld), beweegt je auto dan mee of beweegt alleen het wiel? Als dat laatste het geval is, zal je achterwielophanging niet meer geheel in originele staat zijn...
Gast

Bericht: # 18252Bericht Gast »

Het is inderdaad geen speling, maar gewoon krom. Alsof de koker aan de zijkant opnieuw is gelast maar dan niet recht.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 18253Bericht an3s »

KLUNGEL ALERT!!!!!

heb je hem pas sinds kort of heb je hem recent laten lassen? Zo ja: klungel in kwestie verrot schelden en de boel bij een deskundig iemand laten repareren. Zo nee: dan is de boel er ergens grondig af aan het scheuren en moet je de boel bij een deskundig iemand laten repareren.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 18254Bericht Alain Prost »

Jouw 4tje heeft misschien een stoep flink geraakt en daardoor naar binnen geklapt. Dit is bij mij er ook ooit gebeurt.
Wat ik gedaan heb is een buis van 2,5 meter lang gelast in het midden van een oude velg, velg gemonteerd en met behulp van een paar vrienden hebben wij het 4tje opgetild en zo kwam mijn achterwiel weer op zijn plekje.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 18260Bericht an3s »

Euuuhhhhh... Dat vind ik toch ook wel een nogal klungelige oplossing. :sad:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 18262Bericht Alain Prost »

Wat weet jij er van !!
lotte
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 12, 2002 2:00 am

Bericht: # 18276Bericht lotte »

ik heb al eea. gezien, maar kan iemand me ook vertellen waarom het een slecht idee is om het wiel te richten dmv. pijp, en kan het met de kokerstand(als deze gelast is) te maken hebben, of de hoogte van de boorgaten. Ik denk als ik zo blijf rijden dat mijn bandje zo versleten is.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 18277Bericht Folkert »

Na het herstellen van wielophangingsdelen zou je je auto eigenlijk altijd even moeten laten uitlijnen (=wielen weer recht zetten). Als de achteras los is geweest, trekt het wiel, zoals je omschrijft, naar onder en aan de voorkant naarbinnen... Dan zeg ik: voorste bouten los en met een spanband de draagarmen naar elkaar toe trekken totdat je wiel weer netjes recht staat...
Plaats reactie