Losse draad

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Friso84
Berichten: 15
Lid geworden op: vr apr 19, 2019 4:45 pm

Losse draad

Bericht: # 182428Bericht Friso84 »

Na aankoop en controle alle kabels etc. kwam ik een losse draad tegen. Iemand een idee waar deze aan hoort? Gaat wel een schone bruine draad auto in. Kan hij daar op horen?


Afbeelding

Groeten, Friso
Afbeelding
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Losse draad

Bericht: # 182429Bericht Tweety »

De draad zit op een temperatuursensor in de waterpomp. Dus in principe zou die naar een extra temperatuur meter moeten gaan op het dashboard.
Op foto 2 zit overigens ook het rode draadje nog los wat op het dekseltje van het remvloeistof reservoir hoort.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Losse draad

Bericht: # 182431Bericht Bertje »

Kan ook dat die sensor in de waterpomp gewoon een aan-uit switch is voor het standaard waarschuwingslampje in het dashboard. Typisch zit die sensor niet in de pomp, maar op de cilinderkop gebout, aan spruitstukkant richting schutbord. Als daar geen sensor zit maar wel een los bungelend kabeltje, dan weet je wat de bedoeling is.

Als je weet waar je moet kijken zie je die sensor op deze foto zitten: een aluminium cilindertje van zeg 5mm lang met een schuifstekkertje. En een vrij kort kabeltje vlakbij het schutbord.

Zie ik hier trouwens een 1108cc motortje i.c.m. trommelremmen? Motortje ooit eens geupgraded dus, wat verklaart dat je bedrading aan het uitzoeken bent? Bij de 845cc motortjes zat de sensor meen ik wel standaard in de watepomp, dus dan zou genoemd kort kabeltje al verlengd zijn (en bungelt de verlenging nu los).

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Friso84
Berichten: 15
Lid geworden op: vr apr 19, 2019 4:45 pm

Re: Losse draad

Bericht: # 182432Bericht Friso84 »

Merci zal eens kijken. Gaat hier om 1300 motor in Rodeo 6 :D
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Losse draad

Bericht: # 182433Bericht Bertje »

1300 kan ook. In elk geval een Cleon-motor (ik heb zelf de 1400 variant).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie