Wat heb je aan die stomme duimpjes? Totaal inhoudsloos en typerend voor de oppervlakkige tijd waarin we leven. Wie zit daarop te wachten? Zeg iets echts en gemeends en neem de moeite om het te tikken of laat het achterwege. Ik weet het: een mening van een dinosaurus.Op een ander forum waar ik regelmatig kom kun je reageren thumbs up etc in de post zelf. Daardoor is het ook snel/makkelijk om te reageren zonder perse tekst te gebruiken en de posts blijven iets opgeruimder.
Weet niet of zoiets makkelijk te regelen is uiteraard, maar wou t ff delen.
72er
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: 72er
Re: 72er
In principe mee eens, maar in deze thread vraag ik me wel af en toe af of het een monoloog is, of dat er wel degelijk mensen meelezen. In geval van dat eerste stop ik ermee, als er op z'n minst duimpjes verschijnen krijg ik in elk geval íets van feedback dat ik niet enkel voor mezelf zit te typen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Ik lees trouw mee !
En ook ik vind het vervelend dat sommigen überhaupt niet meer reageren als er een reactie wordt gegeven op een door hen gestelde vraag; daar wordt dit forum ook al niet aantrekkelijker door.
Wij gaan gewoon door !
En ook ik vind het vervelend dat sommigen überhaupt niet meer reageren als er een reactie wordt gegeven op een door hen gestelde vraag; daar wordt dit forum ook al niet aantrekkelijker door.
Wij gaan gewoon door !
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: 72er
Volgens de forum statistieken heb je 137 reacties en het onderwerp is zo'n 12.000 keer bekeken. Je bent niet alleen.
Re: 72er
Hier ook een trouwe lezer van alle restauratie projecten maar ook van andere, incidentele onderwerpen. Ik heb idd meestal niets inhoudelijks te melden maar blijf vrijwel iedere dag alles lezen wat op het forum verschijnt.
Bewondering voor die echte sleutelaars, ik kan daar niet aan tippen maar blijf geïnteresseerd!
Bertil
Bewondering voor die echte sleutelaars, ik kan daar niet aan tippen maar blijf geïnteresseerd!
Bertil
Re: 72er
Zoveel mensen zoveel meningen, maar lijkt erop dat alleen het 'weten' dat mensen het leuk vinden om mee te lezen genoeg is om daadwerkelijk iets te posten.
Ik kan snappen dat een thumbs up als oppervlakkig kan worden ervaren, maar je geeft er wel mee aan dat 1: je het draadje volgt, 2: en/of het leuk vindt of mooi/knap vindt wat iemand doet, maar 3: dat je op dat moment geen vragen of opmerkingen erover hebt.
Zou voor mij voldoende zijn (nee, ik restaureer momenteel niet aan mijn 4 dus geen content Geniet mee van andermans klussen
Ik kan snappen dat een thumbs up als oppervlakkig kan worden ervaren, maar je geeft er wel mee aan dat 1: je het draadje volgt, 2: en/of het leuk vindt of mooi/knap vindt wat iemand doet, maar 3: dat je op dat moment geen vragen of opmerkingen erover hebt.
Zou voor mij voldoende zijn (nee, ik restaureer momenteel niet aan mijn 4 dus geen content Geniet mee van andermans klussen
Re: 72er
Veel bezig geweest met andere (R4) projecten, maar nu toch weer wat tijd gevonden voor deze restauratie: kabelboom verder aangesloten en de wagen eens proberen te starten, maar er gebeuren dingen die niet horen: geen klik vanuit de startmotor als ik de sleutel helemaal ronddraai, deze gaat echter wel rond als ik direct 12V aan de Bendix leg. Als ik met de multimeter kijk naar de losgetrokken bendix-kabel, dan komt daar ook al spanning op vóór de laatste stand van het contactslot, dus in de rijstand: niet de bedoeling. Bovendien gaat het controlelampje van de hoofdremcilinder (2e type dashboard) aan zodra ik het slot op contact draai, dit hoort alleen te gebeuren bij indrukken van de betreffende knop. Verlichting werkt, maar ruitenwissers en knipperlichten niet.
Ik verdenk contactslot i.c.m. mogelijk een aansluitfout. Massakabels zijn er denk ik wel allemaal: van accu naar versnellingsbak, van accu naar dynamo en van dynamo naar binnenscherm en naar schutbord. Iemand nog andere ideeën?
Ik verdenk contactslot i.c.m. mogelijk een aansluitfout. Massakabels zijn er denk ik wel allemaal: van accu naar versnellingsbak, van accu naar dynamo en van dynamo naar binnenscherm en naar schutbord. Iemand nog andere ideeën?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Ik had een aansluitfout vergelijkbaar alleen deed mijn startmotor het ook. En mijn contactslot was goed. Als ik de gevaren lichten aan zet, kon ik de auto niet uit zetten en sommige functies deden het dan ook niet meer. Dit zat verkeerd bedraad bij de zekering houders.
Maar volgens min is die van mij veel ouder met glaszekeringetjes.
Als je de zekering houder er af hebt gehad, is dat wel de grootste verdenking. Alle dashboard schakelaars laat je denk ik wel aan de boom als je wat wilt rommelen daar. En een dynamo en startmotor weet jij ook wel te bedraden denk ik.
Maar volgens min is die van mij veel ouder met glaszekeringetjes.
Als je de zekering houder er af hebt gehad, is dat wel de grootste verdenking. Alle dashboard schakelaars laat je denk ik wel aan de boom als je wat wilt rommelen daar. En een dynamo en startmotor weet jij ook wel te bedraden denk ik.
Ouwe meuk is leuk
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: 72er
Hoort de kabelboom bij het bouwjaar en het dashboard?