Project 1126 Groen van 1975
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Project 1126 Groen van 1975
Als de kop van de romp gescheiden is....
Weer lekker aan het werk geweest. Nog steeds in de 'sloop'-fase.
Gelukkig nog niet echt problemen tegengekomen... weinig roest... De lasser heeft weinig werk
Tempo ligt wat laag (heb ook nog zoveeel andere dingen te doen) en met 0,0 ervaring met auto's is het veel lezen ('de Kluwer') en waar mogelijk youtube filmpjes kijken. Learing all the time....
Hierbij wat foto's
Tips altijd welkom..
bezoek in Meppel trouwens ook
Woont iemand in de buurt die een keer op locatie wat tips kan geven? Hoor graag
Weer lekker aan het werk geweest. Nog steeds in de 'sloop'-fase.
Gelukkig nog niet echt problemen tegengekomen... weinig roest... De lasser heeft weinig werk
Tempo ligt wat laag (heb ook nog zoveeel andere dingen te doen) en met 0,0 ervaring met auto's is het veel lezen ('de Kluwer') en waar mogelijk youtube filmpjes kijken. Learing all the time....
Hierbij wat foto's
Tips altijd welkom..
bezoek in Meppel trouwens ook
Woont iemand in de buurt die een keer op locatie wat tips kan geven? Hoor graag
R4 - R1126 - 839-06 - 907 uit 1975
Re: Project 1126 Groen van 1975
Ik zie weinig schokkends. Hoe zien bij het chassis "de driehoekjes" eruit, en de achterbalken ter hoogte vd ophanging van de achteras?
Wat was uberhaupt jouw reden om deze R4 helemaal te ontmantelen? Ik meen mij te herinneren dat er eigenlijk alleen iets mis was met je motor...
Wat was uberhaupt jouw reden om deze R4 helemaal te ontmantelen? Ik meen mij te herinneren dat er eigenlijk alleen iets mis was met je motor...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Project 1126 Groen van 1975
Onderste deel van de driehoekjes is erg matig... daar gaat een nieuw stuk in (beide zijden).Bertje schreef: ↑di mar 07, 2023 6:25 pm Ik zie weinig schokkends. Hoe zien bij het chassis "de driehoekjes" eruit, en de achterbalken ter hoogte vd ophanging van de achteras?
Wat was uberhaupt jouw reden om deze R4 helemaal te ontmantelen? Ik meen mij te herinneren dat er eigenlijk alleen iets mis was met je motor...
De achterbalken zijn prima... alleen wat oppervlakkige roest .. maar keihard....
En tja waarom... omdat het kan...
Iets van 'een doel stellen' en dat gaan halen... een r4 terug in showroom staat brengen... en daarbij veel leren over techniek....
Tja ik zou ook postzegels kunnen gaan sparen ...
Ooit doel gesteld (1990) met mijn zoon op de motor naar de noordkaap... (had nog geen kinderen, geen rijbewijs voor motor, geen motor ....)
In 2006 is dat ook gelukt...(tja daar zaten wat extra uitdagingen in die toevallig de goede kant op vielen )
R4 - R1126 - 839-06 - 907 uit 1975
Re: Project 1126 Groen van 1975
Doelen stellen is goed, maar het helpt als ze realistisch zijn. Wie het kleine niet leert...
Maar goed, mijn support heb je: ik lees en denk graag mee
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Project 1126 Groen van 1975
Ik leer heel veel kleine dingen ... stapje voor stapje...
En 0,0 is wellicht ook wat overdreven....
Heb bv een schademotor opnieuw gespoten... (eindeloos schuren, plamuren, laagje voor laagje...) M'n eerste golfje in 1988 voorzien van nieuwe radiator en dynamo.... kleine en grote beurten van m'n motor doe ik al een paar jaar zelf...
Maar het is precies wat je zegt... wie het kleine niet leert....
Bij voorbaat dank voor je support!
R4 - R1126 - 839-06 - 907 uit 1975
- dirkoosterhoff
- Berichten: 868
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Project 1126 Groen van 1975
Goed bezig hoor! Fijn dat de ophanging niet verrot is. Scheelt een boel!
Re: Project 1126 Groen van 1975
Weer aan het klussen geweest.
Chassis is bijna ontdaan van alle onderdelen. Links-voor bodemplaat wellicht nog wat reparatie nodig verder ziet het er allemaal nog erg netjes uit na ruim 48 jaar
Eerste onderdelen aan het vernieuwen/vervangen/schoonmaken...
Fussees worden vervangen... evenals vele rubbers... gescheurd, ingedroogd... Bij de rechter vooras zat er niet veel vet meer in en was het een smeerboel...
Bevredigend werk..
Voor...
Na....
Is deze nog ergens te koop? Ondanks de nodige voorzichtigheid is de leiding afgebroken...
Zo niet dan is er in elk geval nog genoeg ruimte om er een koppelstukje tussen te maken of deze opnieuw te flaren en de bocht wat krapper te maken of hebben jullie andere tips?
Chassis is bijna ontdaan van alle onderdelen. Links-voor bodemplaat wellicht nog wat reparatie nodig verder ziet het er allemaal nog erg netjes uit na ruim 48 jaar
Eerste onderdelen aan het vernieuwen/vervangen/schoonmaken...
Fussees worden vervangen... evenals vele rubbers... gescheurd, ingedroogd... Bij de rechter vooras zat er niet veel vet meer in en was het een smeerboel...
Bevredigend werk..
Voor...
Na....
Is deze nog ergens te koop? Ondanks de nodige voorzichtigheid is de leiding afgebroken...
Zo niet dan is er in elk geval nog genoeg ruimte om er een koppelstukje tussen te maken of deze opnieuw te flaren en de bocht wat krapper te maken of hebben jullie andere tips?
R4 - R1126 - 839-06 - 907 uit 1975