Google ook maar even op de Bosch codering of klem codering automotive .Dan begrijp je meteen een hoop schema's en en aanduidingen beter.
Zo'n relais heeft bijvoorbeeld naast de pootjes de nummers :
85 86 87 30 en soms 87a staan. Als je de codering kent. Dan sluit je dit zo aan.
Vaak zit er tussen 85 en 86 een blus diode. Als je die aansluitingen dan om zou draaien is die blus diode meteen kapot zonder dat je t weet. ( Niet dat dat in een r4 heel boeiend is.. ) maar toch zonde.
eigenaardig startprobleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: eigenaardig startprobleem
Ouwe meuk is leuk
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: eigenaardig startprobleem
Thanks.
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: eigenaardig startprobleem
Start probleem opgelost. Nieuwe accu, nieuwe dikke (35mm2) accu kabels en een extra massa kabel naar chassis gemonteerd.
Start als een tierelier.
Overigens had ik ook al een start knop gemonteerd om een eventueel slecht contact slot te omzeilen.
Start als een tierelier.
Overigens had ik ook al een start knop gemonteerd om een eventueel slecht contact slot te omzeilen.
Re: eigenaardig startprobleem
niet geschoten is altijd mis!