Rammel
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Rammel
Mijn R4 uit 1983 maakt een rammelend geluid bij het nemen van een drempel. Heb geen idee waar het vandaan komt? Achterklep? Achteras?? Deuren? Is er iemand met veel R4 ervaring in de buurt van Roermond die eens een rondje wilt rijden om een diagnose te stellen?
Re: Rammel
Hoe lang zitten je schokdempers er al onder ?
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Rammel
Een jaar of twee denk ik
Re: Rammel
Dan zit dat wel goed, tenminste als het nieuwe waren Bij mij was er een hoop gepiep en gerammel weg na het steken van nieuwe achterdempers. Vandaar de vraag.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: Rammel
Is het een ferme tik? Dan denk ik toch als eerste aan schokdempers of stabilisatorstang.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Rammel
Dank voor de reacties, ik heb inmiddels een reactie van een ervaren R4 rijder in Baarlo. We gaan samen eens testritje maken !
Re: Rammel
Succes met het proefritje. Bij mij rammelt de achterklep wel eens omdat er iets speling op zit.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Re: Rammel
Hallo Jan,
Dat vermoeden heb ik ook, het klinkt erg schel en hoog geluid. Ijzer op ijzer alsof heet slot teveel speling heeft of zo. We gaan het uitzoeken
Dat vermoeden heb ik ook, het klinkt erg schel en hoog geluid. Ijzer op ijzer alsof heet slot teveel speling heeft of zo. We gaan het uitzoeken
Re: Rammel
Hallo Huub,
Bij mijn GTL (‘88) rammelde het ook nogal achterin.
Ik heb bij R-Quatre nieuw rubber besteld voor de onderzijde van de achterklep en dit gemonteerd met Polymax van Bison. Ik heb deze (transparante) kit genomen omdat die erg goed verwerkbaar is en geen moeilijke vlekken maakt als je iets te veel aanbrengt.
Omdat het nieuwe rubber nog dik en wat stugger is moet je waarschijnlijk ook de “vangbeugel” van het slot ruimer stellen (evt 180grdn omdraaien) voordat het slot klemvast sluit.
Het sluiten bij een nieuw rubber vraagt iets meer kracht door te duwen ter hoogte van het slot. Liever niet dicht slaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt om de rammel op te lossen.
Bertil
Bij mijn GTL (‘88) rammelde het ook nogal achterin.
Ik heb bij R-Quatre nieuw rubber besteld voor de onderzijde van de achterklep en dit gemonteerd met Polymax van Bison. Ik heb deze (transparante) kit genomen omdat die erg goed verwerkbaar is en geen moeilijke vlekken maakt als je iets te veel aanbrengt.
Omdat het nieuwe rubber nog dik en wat stugger is moet je waarschijnlijk ook de “vangbeugel” van het slot ruimer stellen (evt 180grdn omdraaien) voordat het slot klemvast sluit.
Het sluiten bij een nieuw rubber vraagt iets meer kracht door te duwen ter hoogte van het slot. Liever niet dicht slaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt om de rammel op te lossen.
Bertil
Re: Rammel
Dank voor de tip, ga ik nakijken !