Mijn twijfel begon na het bekijken van de verschillen op de site van Jan-Willem (R-Quatre). Daar kun je zien wat de verschillen zijn van de remvoeringen, en blijkbaar zijn er óók verschillen als het gaat om de afstand tussen de 2 gaatjes waarmee de remcilinders vastzitten aan de remankerplaten. En toen dacht ik: Girling ! Ik snap dus wat je bedoelt. Ik zal foto´s maken van de remcilinders, maar dat duurt even.......wij gaan (max.) 2 weken op een camping staan......ergens bij jou om de hoek......Zandoerle . In Coronatijd moet je je eigen perspectief creëren, nietwaar ?Bertje schreef: ↑za apr 17, 2021 6:35 pm
Volgens mij heb je hier toch een Bendix remsysteem te pakken, maar ik kan me vergissen. Voor het inkopen van de remcilindertjes is dit niet zo van belang: deze zijn met name te herkennen aan de afstand van de twee gaten voor de bevestigingsboutjes tov het grote gat waar het gietdeel doorheen valt. Als je ze eruit haalt en een foto maakt van oude cilindertjes of ankerplaat kan ik het verduidelijken.
Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Ik had er nog nooit van gehoord, maar dat is inderdaad in de buurt. Het weer werkt igg mee de komende dagen!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Na het bestuderen van enkele boekwerken kan ik bevestigen dat het om Bendix gaat !
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Mooizo, het meest gangbare type
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Even een perspectief schetsen: sinds enkele dagen staat er bij de L´Est in Vlaardingen een mooie R4 Clan te koop in de kleur 996 Vert Sequoia. Daar zijn relatief weinig mooie foto´s van te vinden, dus met verkregen toestemming van de L´Est plaats ik ze nu op het forum, zodat ik die kleur de komende maanden nog vaak voorbij zie komen: zo zal de rode R4 Savane er na beëindiging van de restauratie uit zien (maar dan mét Twingo-harmonicadak en zonder de outfit die bij de 4GTL hoort en zonder de Clan stickers )
Laatst gewijzigd door JoReno op za aug 21, 2021 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Check-check-dubbelcheck: hoh zal het 30 mm zijn ! Bendix ?Bertje schreef: ↑za apr 17, 2021 6:35 pmVoor het inkopen van de remcilindertjes is dit niet zo van belang: deze zijn met name te herkennen aan de afstand van de twee gaten voor de bevestigingsboutjes tov het grote gat waar het gietdeel doorheen valt. Als je ze eruit haalt en een foto maakt van oude cilindertjes of ankerplaat kan ik het verduidelijken.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Dat is inderdaad Bendix, te zien aan het feit dat de gaten voor de bevestigingsboutjes relatief dicht bij het ronde gietdeel zitten dat door de ankerplaat heen valt. Deze cilindertjes zijn er in verschillende binnendiameters.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za jan 25, 2014 12:44 am
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Dag jo zijn alleen de as stompen weg? Of is er meer verrot?
Als alleen de as stompe weg ge rot zijn kun je de as nog repareren
Mvg sander
Als alleen de as stompe weg ge rot zijn kun je de as nog repareren
Mvg sander
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Asstompen waren weggeroest en in beide draagarmen zat een gat dat daar niet thuishoorde.
Toeval wil dat de oude as vanochtend bij de oud-ijzer-boer terecht gekomen is. Opbrengst is op dit moment 22 cent per kilo.
Wij hadden een aanhangwagen vol, dus de as heeft dan tóch nog iets opgebracht .
Toeval wil dat de oude as vanochtend bij de oud-ijzer-boer terecht gekomen is. Opbrengst is op dit moment 22 cent per kilo.
Wij hadden een aanhangwagen vol, dus de as heeft dan tóch nog iets opgebracht .
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Vanwege vakantie is het project R4 Savane even op een laag pitje komen te staan, maar afgelopen zaterdag en ook vandaag (het was slecht Pinksterweekendweer) is er weer aan het chassis gewerkt.
De voortgang:
De bovenste helft staat in de eerste (nog natte) laag Owatrol Rustol, de onderste helft heeft al 2 lagen gehad. Als eind van de week de hele bodemplaat voor de 2de keer in de Owatrol staat, gaat er, na een ruime droogtijd, over dat gedeelte 1-2 bussen Bodyshutz heen (met het luchtdrukpistool).
Vervolgens wil ik de achter- en voorbalken aanpakken: ontroesten, 2 lagen Owatrol en afwerken met chassislak. Daarna komt het chassis op 2 schragen te liggen en wordt de binnenkant netjes afgewerkt en start de montage van de onderdelen.
De voortgang:
De bovenste helft staat in de eerste (nog natte) laag Owatrol Rustol, de onderste helft heeft al 2 lagen gehad. Als eind van de week de hele bodemplaat voor de 2de keer in de Owatrol staat, gaat er, na een ruime droogtijd, over dat gedeelte 1-2 bussen Bodyshutz heen (met het luchtdrukpistool).
Vervolgens wil ik de achter- en voorbalken aanpakken: ontroesten, 2 lagen Owatrol en afwerken met chassislak. Daarna komt het chassis op 2 schragen te liggen en wordt de binnenkant netjes afgewerkt en start de montage van de onderdelen.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Is het project dan tóch nog gestrand ? Al weken geen bericht meer gepost. Nee, wees gerust, wij gaan gewoon door, maar.......soms ben ik zomaar een maandje op vakantie, net als nu. En net als straks in juli, als het buitenland eindelijk weer gewoon ´open´is.
Dus: bij deze de voorlopig laatste foto: de onderkant van het chassis in de bodyshutz. Wordt vervolgd vanaf half juli 2021.....tot dan !
Dus: bij deze de voorlopig laatste foto: de onderkant van het chassis in de bodyshutz. Wordt vervolgd vanaf half juli 2021.....tot dan !
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
-
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za jan 25, 2014 12:44 am
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Jammer dat hij al weg is ik repareer de as als de as stompe weg zijn laat ik nieuwe draaienJoReno schreef: ↑za mei 22, 2021 7:27 pm Asstompen waren weggeroest en in beide draagarmen zat een gat dat daar niet thuishoorde.
Toeval wil dat de oude as vanochtend bij de oud-ijzer-boer terecht gekomen is. Opbrengst is op dit moment 22 cent per kilo.
Wij hadden een aanhangwagen vol, dus de as heeft dan tóch nog iets opgebracht .
En las ze er weer aan maar helaas ben ik net te laat
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Nou Jo, dan kan die bodyschütz in elk geval goed drogen
@Sander: hoe las je die gedraaide (stalen?) bussen weer vast aan de gietijzeren as?
@Sander: hoe las je die gedraaide (stalen?) bussen weer vast aan de gietijzeren as?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
De afstompen zijn origineel ook gelast, het gaat hier om gietstaal i.pv. gietijzer. Dit materiaal is goed lasbaar, een ander ding hoe het goed uit te lijnen. Groet Lordje.
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
Re: Project R4 TL Savane 77-HV-FZ
Sander
Er ligt hier nog een achterbrug met 1 afgerotte asstomp.
Niet de plaatstalen maar de gietijzeren versie.
Wellicht is er dan toch nog een 2e leven voor het ding?
groet
Harry
Er ligt hier nog een achterbrug met 1 afgerotte asstomp.
Niet de plaatstalen maar de gietijzeren versie.
Wellicht is er dan toch nog een 2e leven voor het ding?
groet
Harry